"הענן יוצר חדשנות ומאפשר לארגונים עתיד טוב יותר"
"ארגונים גדולים הולכים ומאמצים את הענן, כי הם מבינים את החשיבות שבחדשנות; הם הולכים ומפנימים שהמסע שלהם אליה וכדי להיות מוכנים לעתיד כולל אג'יליות, חדשנות ואפשור של הענן", אמרה רונית רובין, מנכ"לית AllCloud לאזור EMEA
הענן, האימוץ שלו וכיצד זה משפיע על הארגונים בכלל ועל החדשנות בהם בפרט – אלה היו הנושאים המרכזיים שעלו בכנס של AllCloud, שנערך ביום ה' האחרון במשרדי אמזון בתל אביב, בהשתתפות עשרות אנשי מקצוע ומומחים בתחום.
AllCloud היא אחת החברות הבולטות בתחום הענן בישראל. החברה נוסדה לפני 11 שנים ומאחוריה יותר מ-3,000 התקנות אצל למעלה מ-2,500 לקוחות. מדובר בחברה ישראלית, והמטה שלה נמצא בארץ, אבל יש לה פעילות ענפה גם בגרמניה, בצפון אמריקה בכלל ובארצות הברית בפרט, ומרכז פיתוח ברומניה. AllCloud מתגאה בפורטפוליו מרשים של לקוחות, בעיקר בארץ, ביניהם פלייטיקה, בנק הפועלים, משרד האוצר, סלקום, ריטליקס, Gett, אמדוקס, HPE, טמפו ודואר ישראל.
צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין.
רונית רובין, מנכ"לית AllCloud לאזור EMEA, אמרה בדבריה בפתיחת האירוע כי "אפשר להסתכל על עולמות הענן מהרבה כיוונים. אנחנו בחרנו להסתכל עליו מהמקום המאפשר לעשות את העסקים טוב יותר ולראות איך משתמשים בעולמות ובטכנולוגיית הענן כדברים שעוזרים לייצר חדשנות ולהפוך את הארגונים לטובים יותר".
היא ציינה מספר נתונים על הענן, בהם: ההכנסות מענן צפויות לעלות מכ-180 מיליארד דולר ב-2015 לכ-390 מיליארד ב-2020; קצב הצמיחה של התחום – ובעיקר הענן הציבורי – מואץ, כאשר עולם התוכנה כשירות (SaaS) עולה ב-18% בשנה, ועולמות התשתית כשירות (IaaS) והפלטפורמה כשירות (PaaS) – בכ-27%; והחברה הבולטת בתחום היא AWS, שצמחה ב-43%, ואחריה Salesforce, עם צמיחה של 25%. יצוין כי AllCloud מציעה את שני העננים הללו, כמו גם את זה של NetSuite.
רובין אמרה שהאנליסטים מעדכנים את התחזיות שלהם לעולם הענן כלפי מעלה, מאחר ש-"בעוד שפעם ראינו אותו בעיקר בסטארט-אפים ובארגונים הבינוניים, כיום אנחנו רואים יותר ויותר ארגונים גדולים מאמצים אותו". "זה לא לחינם", ציינה. "גם הארגונים הגדולים מבינים את החשיבות שבחדשנות, והולכים ומפנימים שהמסע שלהם אליה וכדי להיות מוכנים לעתיד כולל אג'יליות, חדשנות ואפשור של הענן".
"ארגונים שלא יאמצו ענן ימותו – לאט אבל בטוח"
אמיר חונגה, סגן נשיא לאפליקציות עסקיות ב-AllCloud, אמר גם הוא כי "הענן מאפשר צמיחה, גדילה ואג'יליות", ונימק: "חברות צריכות אג'יליות כי עליהן לעדכן כל הזמן את הביזנס שלהן – משום שהלקוח של ימינו שונה, מגיע בשל, המידע נגיש לו ולפעמים הוא יודע יותר מהארגונים על המתחרים שלהם. הוא רוצה לקבוע את התנאים שלו ובזמן שלו. לכן, ארגונים שלא יאמצו ענן ימותו – לאט אבל בטוח. או שאתה גדל מהר או שאתה מת לאט. עליך לקדם ולהתחדש כל הזמן, אחרת תעמוד במקום".
"על ארגונים להכיר את הלקוח שלהם, למכור לו בחוכמה ולספק לו שירות בכל הערוצים כל הזמן. העולם הנוכחי הוא לא של מולטי צ'אנל כי אם של אומני צ'אנל, כי הלקוח רואה חברה אחת, לא משנה באיזה ערוץ ועם מי הוא מדבר".
"בעולם הישן המוצר היה העיקר, בעוד שבעולם החדש הלקוח הוא העיקר", אמר חונגה. "יש להתאים את המוצרים אליו. צריך מצוינות ביצועית וכל הארגון צריך להשתנות. כאן תורמת האג'יליות של הענן, עם יכולת קסטומיזציה מהירה, שינויים אדירים ובמערכת אחת".
"הכאב של הלקוח"
דובר נוסף באירוע היה גיא ארנסט, סגן נשיא לבינה מלאכותית ולענן ב-AllCloud. הוא דיבר על "הכאב של הלקוח" (Customer pain) ואמר שכדי לאלחש אותו, "צריך להתמקד לא באיך הטכנולוגיות מאפשרות חסכון בעלויות, אלא במי הלקוח של הארגון, למה הוא בא אליו ועל מה הוא מוכן לשלם".
"השאלה היא לא מה הולך להשתנות בעשור הבא, אלא מה הולך לא להשתנות בעשור הבא", ציין ארנסט. "ארגונים צריכים להתמקד בעשור הזה יותר ויותר בלקוח. עליהם לחשוב על הבעיות הגדולות שלו ואיך לפתור אותן, באיזו טכנולוגיה להשתמש כדי להשיג את המטרה הזאת. עליהם לחלום בגדול – וזה לא קל. מותר להם להיכשל, אבל רק פעם אחת".
עוד הוא דיבר על הצורך של ארגונים להיות סקלביליים ולהיות מסוגלים לעלות ולצמוח בצורה לינארית.
תגובות
(0)