אפל: עו"ד שהיה ממונה על מניעת סחר במידע פנים מואשם כעת במסחר שכזה

בתפקידו באפל היה אמון ג'ין דניאל לבוף על כך שעובדים לא יפרו את חוקי המסחר במידע פנים ● כעת מסתבר שהוא עצמו נהג לקנות ולמכור מניות באופן בלתי חוקי, כך על פי שלטונות ארה"ב ● ה-SEC הגישה נגדו תביעה על 600 אלף דולר, שהשיג באמצעות ידע מוקדם על ביצועי המניות

השבוע - עוד השקה של אפל? צילום אילוסטרציה: BigStock

עורך דין לשעבר של אפל מואשם על ידי ממשלת ארצות הברית על שעשה שימוש, לכאורה, במידע פנימי מסווג בכדי להרוויח יותר מ-600 אלף דולר.

עו"ד ג'ין דניאל לבוף הואשם במסחר על בסיס מידע פנימי בבורסה באמצעות מידע סודי שהיה "לא זמין לשוק", במשך תקופה של חמש שנים ועד 2016, כך דיווח ה-Sky News.

לבוף היה המנהל הבכיר של אפל לתחום דיני חברות ופיקח על נושא המידע הפנימי כדי שזה לא יגיע לידיים של גורמים שיעשו בו שימוש למטרות סחר לא חוקי בבורסה. עם זאת, ענקית הטכנולוגיה הביאה בקיץ האחרון לפתיחה של הרשויות בחקירה נגד לבוף. בנוסף היא הוציאה את עורך הדין לחופשה בחודש יולי, לפני שפוטר בספטמבר, כך על פי CNBC.

"לאחר שפנינו לרשויות בקיץ שעבר, ערכנו חקירה יסודית בעזרת מומחים משפטיים חיצוניים, שהסתכמו בפיטורים", כך אמר דובר אפל.

ידע מראש דברים שלא עמדו בציפיות האנליסטים

לפי Ars Technica, לבוף למד בחודש יולי 2015 כי אפל לא תצליח לעמוד בהערכות האנליסטים למכירות יחידות מכשירי ה-iPhone. וכך, באותה שנה, בין ה-17 ל-21 ביולי, כשהחברה מקופרטינו פרסמה את דו"ח המכירות הרבעוני שלה, הוא מכר מניות של החברה בשווי של כמעט 10 מיליון דולר. עם פרסום הידיעה שכללה את הנתונים הנמוכים יחסית, צנחו מניות אפל ביותר מ-4%, אך המכירה המוקדמת שביצע לבוף הבטיחה לו רווח של 382 אלף דולר.

הוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות, ה-SEC, שחקרה את המקרה, טענה כי לבוף גם הרוויח 245 אלף דולר נוספים בין השנים 2011 ל-2012.

אנטוניה צ'יון, מנהלת חטיבת האכיפה של ה-SEC, אמרה בהצהרה כי "הניצול לרעה של לבוף את גישתו למידע הכספי של אפל היה בולט במיוחד בהתחשב באחריותו להטמעת מדיניות תאימות המסחר של החברה".

התביעה מאשימה את לבוף במרמה והוא נדרש על ידי התובעים להחזיר את רווחי המסחר שלו בתוספת ריבית, קנסות, וצו מניעה קבוע מסחר בבורסה. פרקליטות ארצות הברית הודיעה גם על הגשת האשמות פליליות כנגדו.

עורך הדין של לבוף, קווין מרינו, אמר ל-CNBC כי הוא בוחן את הנושא ומצפה להגן על מרשו וזאת בזמן שג'ין לבוף עצמו מכחיש את האשמות כנגדו. אם ימצא אשם במעל לבוף עלול לספוג עונש מאסר של 20 שנה וקנס של עד 5 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים