"מחשוב עתיר ביצועים הפך למוצר צריכה"

"עתיד המחשוב, סיכם פאנדי, "הוא להיות בכל מקום - לא רק בענן הציבורי, אלא גם בפרטי. לא רק בארגוני ענק, אלא גם בחנויות קטנות. זה יהיה שיעור נפלא עבור ספקיות ה-IT, ועבורנו גם", אמר דיראג' פאנדי, מייסד ומנכ''ל נוטניקס

דהירג' פנדי, מנכ''ל נוטניקס. צילום: ניב קנטור

"המסע של הארגונים לעבר המחשוב החדש, הכולל מעבר לענן והפיכת הארגון לדיגיטלי – נמצא רק בתחילתו. מדובר במסע ארוך ומשמעותי, אבל עם סוף טוב. במסגרתו, התשתיות והמחשוב עתירי הביצועים, HCI, הפכו למעין מוצרי צריכה", אמר דיראג' פאנדי, מייסד ומנכ"ל נוטניקס.

פאנדי דיבר במסגרת ערב בכירים שערך הסניף הישראלי של החברה. הערב, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ד' בשבוע שעבר באולם "חדר פרטי" בתל אביב, בהשתתפות עשרות בכירים במשק הישראלי.

לדברי פאנדי, "במסגרת המסע של הארגון לעידן המחשוב החדש ארגונים נדרשים להרבה מילים המסתיימות ב-ity – זמינות, המשכיות עסקית, אמינות, יציבות, אבטחת מידע: כל המושגים הללו מקנים לארגון את ערכו. אין מצב שהמערכות הקריטיות לא תהיינה זמינות סביב השעון. גם מעטפת אבטחת מידע הפכה לאבן בניין חשובה ב-IT".


 צילום ועריכת ווידיאו: ליטל רובינשטיין

הטמעת התשתיות המשולבות באופן הדוק ועמוק, Hyperconvergence, אמר פאנדי, "רק בתחילתה. התפיסה הארכיטקטונית משלבת את שכבות המחשוב, האחסון והווירטואליזציה, על בסיס תוכנה – במערכת יחידה אחת. עבורנו זה היה שלב טבעי בהתפתחות, ומשם התקדמנו למיכון ולתזמור ה-IT. יש לזכור: זה לא יעד, אלא רק דרך במסע, שסופו אג'יליות עסקית, אמינות מערכות ה-IT ואבטחת מידע, בענן ומחוצה לו".

"נדרשים כמה רכיבים בערימת ה-IT: מערכת הפעלה, אחסון מוגדר תוכנה, Hypervisor, רישות מוגדר תוכנה, אבטחה מוגדרת תוכנה, ניהול תפעול, ניהול מערכות תזמור ואוטומציה – והכל יחדיו, במערכת מוכללת. המתחרים שלנו נותנים רק חלק מערימת ה-IT", אמר פאנדי.

שלושה שלבים בערימת ה-IT

בנינו, הסביר פאנדי, "שלושה שלבים בערימת ה-IT: Core, התשתיות המשולבות באופן עמוק; Essentials, המטפלת במיכון ובתזמור ה-IT, ובחלוקת המחשוב למיקרו-פלחים; ו-Enterprise, שהוא הענן ההיברידי.

HCI הפך כבר למוצר צריכה, הוא כבר 'על המדף' – מה שאנו מציעים מעל התשתיות – זה מה שחשוב. אנחנו מספקים את התוכנה והופכים את התשתיות ל-'בלתי נראות'. כך, אנשי ה-IT יכולים להתמקד בפיתוח האפליקציות ובאספקת המשאבים והשירותים".

"בסופו של יום האתגרים הגדולים של המנמ"רים סובבים סביב אבטחת מידע כוללת, מעבר לענן, חידוש התשתיות בדטה סנטר והפיכתן למוגדרות תוכנה, יכולת גידול בקלות, פשטות של המערכות – ואג'יליות תפעולית שתשפר את הקווים העסקיים. רק כך ניתן לגשר על הפער בין המשתמשים, שצורכים יותר מוצרים ומהר יותר – ובין ה-IT הארגוני, שלא נע באותו הקצב".

"צריך לסנכרן בין העולמות, שה-IT ימצב עצמו כמאפשר עסקית ולא כמי שמתמקד בטכנולוגיה לכשעצמה". לדבריו, "עולם ה-IT חייב להשתנות – ואתמול. זה יקרה עם שימוש בבינה מלאכותית, לימוד מכונה, הדור הבא ב-BI, ועוד ועוד מיכון. כך, מנמ"רים יהיו רלוונטיים להיבטים העסקיים בארגון, עם מענה ותגובה זריזים יותר, יכולת לתת לנתונים משמעות חדשה ויותר ערך עסקי", הוא הוסיף.

פאנדי אמר כי "המשימה היא להשיג במחשוב המורכב את השקוף, הפשוט והקל. המגמה בשוק היא לנפץ ולשבור את המונוליטיות שבמחשוב, את האבן היצוקה, שעשויה ממקשה אחת גדולה". לדבריו, "כל הטכנולוגיה הולכת ומתכווצת לחלקים קטנים, חל תהליך של אטומיזציה למחשוב. בעולם הדטה סנטר קרה אותו התהליך".

"ה-IT היה מורכב מאחסון, מחשוב ורישות – וגם הוא היה מונוליטי. גם שם, הדרישה של ארגונים היא לשבור ולהגיע למצב פשוט וקל יותר. זאת, כי נדרש כיום מידע זמין, נגיש וגמיש – שיהיה הכי קרוב לאפליקציה", הוא הוסיף.

ניהול פשוט בסביבה מרובת עננים

"ארגונים מבינים שלא יהיה ענן יחיד – אלא כמה, שיעבדו במקביל ויענו לצרכים שונים", ציין פאנדי, "לנוטניקס יש פתרונות תוכנה למימוש העננים הללו ולניהולם – באופן פשוט וגמיש ולפי בחירת הלקוח. לעננים הללו נדרש ליצור מחזור חיי אפליקציות בענן, עם ניהול, אבטחת מידע ואוטומציה. בנוסף, נדרש לענות לאתגרי האינטרנט של הדברים וענני ה-Edge. לנו יש פתרון להיתוך המידע בקצה, כולל הפקת תובנות והחזרת הנתונים לאחור".

הסניף של נוטניקס בישראל מנוהל על ידי נדב טוביאס. פאנדי ציין כי "השוק הישראלי מתאים לנו מאוד, בשל החדשנות שמאפיינת אותו ובהיותו מאמץ מוקדם של טכנולוגיות. יש לנו בישראל מאות לקוחות ארגוניים ואני צופה גידול משמעותי השנה". נדב טוביאס, מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה אמר כי "נמשיך להשקיע פה ונגדיל את הצוות. התחלנו את הפעילות בארץ ב-2014, וכיום יש לנו יותר מ-200 לקוחות ארגוניים גדולים. הצפי לגידול השנה עומד על עשרות אחוזים".

עתיד המחשוב, סיכם פאנדי, "הוא להיות בכל מקום – לא רק בענן הציבורי, אלא גם בפרטי. לא רק בארגוני ענק, אלא גם בחנויות קטנות. זה יהיה שיעור נפלא עבור ספקיות ה-IT, ועבורנו גם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים