איירבוס דיווחה על הפרה במערכות שלה לאחר מתקפת סייבר

הפריצה ליצרנית המטוסים האירופית חשפה אישורי עובדים ונתונים אודות אנשי קשר מקצועיים ● האירוע נחקר כעת וטרם זוהו האשמים

צילום: BigStock

יצרנית המטוסים האירופית איירבוס הודיעה על תקרית הפרת נתונים שהשפיעה על מערכות המידע של ה"מטוסים המסחריים" של החברה, והובילה לכך שגורמי צד שלישי עלולים לקבל גישה לא מורשית לנתונים, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

איירבוס – שפועלת תחום המטוסים כבר משנת 1970, ושכיום חתומה על המטוס איירבוס A320, שהוא מטוס הנוסעים הראשון בעולם המופעל באמצעות מערכת בקרת טיסה טוס-על-חוט, ועל איירבוס A380, מטוס הנוסעים הגדול בתבל – מעסיקה כיום יותר מ-10,000 עובדים.

על פי ההודעה לעיתונות מטעם החברה עצמה, תקרית הסייבר לא השפיעה על פעילותה המסחרית והנתונים האישיים שנכללו בה שייכים לעובדי החברה באירופה.

איירבוס כתבה בהצהרתה כי היא מנהלת "חקירות מתמשכות בכדי להבין אם נתונים ספציפיים היו ממוקדים, אולם אנו יודעים שניגשו לחלק מהנתונים האישיים. בעיקר של אנשי קשר מקצועיים ופרטי זיהוי IT של כמה עובדי איירבוס באירופה". לפי דברי הענקית, לאחר שזיהתה את תקרית הפרת האבטחה, היא פתחה בחקירה בכדי לאתר את הגורמים שמאחורי האירוע הקיברנטי וליישם אמצעי נגד, שנועדו למנוע הישנות אירועים דומים בעתיד.

"תקרית זו נחקרת ביסודיות על ידי מומחי איירבוס אשר נקטו בפעולות מיידיות ונאותות לחיזוק אמצעי הביטחון הקיימים ולהקטנת השפעתה הפוטנציאלית, וכן בקביעת מקורותיה", הרחיבה החברה בהצהרתה.

איירבוס גם הודיעה כי היא נמצאת בקשר עם "רשויות הפיקוח הרלוונטיות ורשויות הגנת הנתונים על פי ה-GDPR".

בנוסף החברה המליצה לכל עובדיה לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים בכדי לוודא שהנתונים שלהם לא ייחשפו בגלל התקרית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים