אמדוקס השלימה מגה-פרויקט למעבר ה-ERP שלה מאורקל לסאפ

היקפו הכספי של הפרויקט, על כל שלביו, עמד על מאות מיליוני שקלים ● ירון סברדלוב, מנמ"ר אמדוקס: "בנינו במערכת החדשה תשתית רחבה, אינטגרטיבית וגמישה לטווח הארוך. זאת, תוך שיפור תהליכים ואוטומציה של תהליכים ובקרות"

ירון סברדלוב, מנמ"ר אמדוקס. צילום: יח"צ

ענקית התוכנה אמדוקס סיימה באחרונה פרויקט ענק במסגרתו היא החליפה את מערכת ה-ERP שהייתה לה, של אורקל – בזו של סאפ, כך נודע לאנשים ומחשבים. היקפו הכספי של הפרויקט – על כל שלביו – לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מאות מיליוני שקלים.

אמדוקס מפתחת תוכנות ושירותים למערכות חיוב לקוחות (בילינג) ולניהול קשרי לקוחות (CRM). לאמדוקס מרכזי פיתוח בכמה מדינות, ובהן: ישראל, הודו, ארצות הברית, קפריסין וברזיל. החברה הוקמה ב-1982, המטה שלה שוכן בצ'סטרפילד, פרבר של סנט לואיס, מיזורי שבארצות הברית.

לקוחותיה של אמדוקס הם בעיקר מהמגזר הציבורי והטלקום, ובהם חברות ענק, דוגמת וודאפון, טי-מובייל, ספרינט, טלקום אוסטריה, בל קנדה, BT Group ו-AT&T. בארץ נמנים על לקוחותיה פלאפון וסלקום.

שווי שוק של 9.6 מיליארד דולרים

היא הונפקה ב-1998 בבורסה לניירות ערך בניו יורק, וכיום שווי השוק שלה עומד על 9.6 מיליארד דולרים. החברה מונה 25,000 עובדים.

ההחלטה על המעבר של מערכת ה-ERP מאורקל לסאפ התקבלה בחברה בשנת 2008. שנה לאחר מכן, ב-2009, החל הפרויקט הראשון להטמעת המערכת של סאפ, שארך שלוש שנים, עד 2012. במסגרת פרויקט זה הוטמעו מודולים לוגיסטיים. המודולים הפיננסיים של אורקל נשארו בשימוש בחברה, עד באחרונה.

במהלך השנים הוטמעו מודולים נוספים במערכת ה-ERP של סאפ, דוגמת ניהול תקציב וניהול ותכנון פרויקטים, וכן הורחב מודול ניהול נסיעות.

בשנים 2013 ועד 2015 העלו אנשי ה-IT של אמדוקס את מודול ניהול משאבי אנוש, של סקסס פקטורס מבית סאפ. המודול מטפל במחזור ניהול חיי העובד מגיוסו ועד לפרישתו מהחברה, לרבות הדרכות, ראיונות ותפקידים.

בשנת 2015 הוחלט להניע את המעבר של המודולים הפיננסיים, והפרויקט עצמו החל ב-2016. הפרוייקט נוהל על ידי יחידת ה-IT ויחידות המטה באמדוקס.

פרוייקט העברת המודול הפיננסי היה מאד מורכב: הוא כלל בתוכו 16 סבבי בדיקות; בפרויקט היו מעורבים עשרות אנשי IT וכספים של החברה; הפרויקט נוגע לכלל העובדים בחברה, ובראשם כ-500 משתמשים ישירים.

מערכת ה-ERP ומחסן הנתונים הארגוני של החברה עברו לעבוד מעל  ל-SAP HANA. פתרון HANA סאפ מספק מענה In Memory עבור המערכת התפעולית של סאפ. לפני שבועות אחדים עברה אמדוקס לעבוד על מערכות ה-ERP של סאפ באופן בלעדי וכולל, במעבר אשר מכונה "ביג-באנג" – והמערכות של אורקל הוצאו מכלל שימוש.

ירון סברדלוב, מנמ"ר אמדוקס, אמר כי "אנחנו נרגשים מהעלייה לאוויר של המערכת החדשה. בנינו בה תשתית רחבה, אינטגרטיבית וגמישה לטווח הארוך. זאת, תוך שיפור תהליכים ואוטומציה של תהליכים ובקרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים