דורון רוזנבלום, מנכ"ל גלאסהאוס ישראל: השנה, המנמ"רים משלימים חוסרים בעקבות 2009

"המנמ"רים מתחילים השנה לממשל פרויקטי IT ותשתיות, לרבות פרויקטי תוכנה שנעצרו בשנה שעברה בשל אילוצים תקציביים", אמר אמר דורון רוזנבלום, מנכ"ל גלאסהאוס ישראל וטורקיה ● לדבריו, "נושא הענן מתחיל לצבור כיוון משמעותי יותר; נראה שארגונים החלו לעבור משלב הדיבורים לשלב המעשים בתחום"

"אנחנו רואים ב-2010 ניסיון של מנמ"רים להתגבר על החוסרים של 2009, ומבחינים שהם מתחילים לממש פרויקטי IT ותשתיות. מדובר על פרויקטים שונים, לרבות פרויקטי תוכנה שנעצרו בשנה שעברה בשל אילוצים תקציביים", כך אמר דורון רוזנבלום, מנכ"ל גלאסהאוס (GlassHouse) ישראל וטורקיה.

רוזנבלום פתח את הכנס שערכה גלאסהאוס ישראל תחת הכותרת "2010 – עננים ומה שמעבר". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות לקוחות ושותפים עסקיים של החברה.

לדברי רוזנבלום, "במסגרת הפעילות של מערכי ה-IT בארגונים, אנחנו רואים שנושא הענן מתחיל לצבור כיוון משמעותי יותר, ולכן – זו הסיבה שבחרנו לעשות את הכנס תוך התמקדות בו. נראה שארגונים החלו לעבור משלב הדיבורים לשלב המעשים בתחום".

רוזנבלום סקר את פעילות הסניף המקומי של גלאסהאוס ואמר, כי "הדרך שעשינו במהלך השנים היא מרתקת. אנחנו פועלים בתחום תשתיות המידע, זה מיקודנו ושם נישאר: אחסון, וירטואליזציה, גיבוי, בסיסי נתונים, קונסולידציה של דטה סנטרים, ייעוץ, DRP, מודלים עסקיים ותפעוליים ל-IT. זה מה שאנחנו עושים וזה מה שנמשיך לעשות. על מנת לעשות זאת היטב, נדרש ידע רב לתחום". הוא סיים באמרו, כי "אנחנו מנסים להבין ביחד מה אמיתי ומה פחות אמיתי, מה המהפכה הטכנולוגית-תפעולית ומהי רק סיסמה שיווקית. אנחנו מסייעים למנמ"רים לעשות סדר בעומס הגדול של המידע הטכנולוגי המגיע אליהם מכל הכיוונים".

ריצ'רד סקאנל, סגן נשיא גלאסהאוס בארצות הברית לפיתוח עסקי, אמר ש-"להערכתי, תוך שנה הלחץ לעבור למיחשוב ענן יגיע לא רק מצד המנמ"ר, אלא גם מצד סמנכ"ל הכספים הארגוני. זאת, בשל התועלות התקציביות הנובעות ממנו". המלצתו למנמ"רים היא, כי "קיבעו דעה, בעד או נגד מיחשוב ענן. רק אל תעמדו בצד".

סקאנל פירט את המגמות המובילות להליכה למיחשוב ענן, וציין, כי "לו הייתי אומר לכם לפני חמש שנים שאמזון (Amazon) ו-Salesforce.com הן שחקניות מפתח בתחום, הייתם צוחקים עליי". הוא סיכם באמרו, כי "הסביבה העסקית משתנה בשל הענן. ענן מאפשר לארגונים להגיב מהר יותר לשינויים המהירים והמשתנים בשוק תחרותי, וזה יתרונו עבור המנמ"ר וכלל הארגון. זו לא תפיסה טכנולוגית גרידא".

גיא לוונברג, CTO גלאסהאוס ישראל, הציג את השלבים שעל המנמ"ר לעשות כהכנה לתפיסת הענן. לדבריו, "ענן הוא תפיסה בעלת שני מניעים: האחד, התפתחות בהיבטי העלויות שאותם רוצים לשפר ללא הרף, והשני, המהפכני יותר, שנוכל לעשות דברים שלא ניתן לעשות היום מבחינה מיחשובית, כגון שילוש עוצמת המיחשוב".

לוונברג נתן כמה המלצות למנמ"רים בטרם מימוש תפיסת הענן: "הגדר מה המטרות של הארגון; בחן מה המשמעות של העברת היישומים לענן והאם יש למערך ה-IT את היכולות לכך; ו-וודא מהם יעדיו של הארגון בהיבט הענן, מה יהיה מצופה ונדרש לספק בעקבות המעבר לענן ומה העלויות הדרושות לכך". "לבסוף", אמר, "על המנמ"ר לבחור את ספק הענן ולבדוק האם הוא מתאים לצרכיו. לאחר מכן, יש לבחון אילו יישומים מתאימים לעבודה בסביבת הענן ואילו לא".

רוזנבלום הנחה פאנל מנמ"רים בכירים, לקוחות גלאסהאוס ישראל, ששיתפו את קהל המאזינים בעבודתם ובהיערכות שלהם לעבודה בתצורת מיחשוב ענן. בפאנל השתתפו אשר רשף, סמנכ"ל מערכות מידע, לאומי קארד; מוטי טובי, מנמ"ר קומברס; עו"ד אודי ניסימיאן, מנמ"ר משרד המשפטים; ומקס בלומברג, סמנכ"ל טכנולוגיות, 012-סמייל. עודד אביטן, סמנכ"ל שירותים מנוהלים בגלאסהאוס ישראל, הציג את השירותים בעלי הערך מוסף המסופקים בענן.

את המליאה המרכזית חתמה הרצאתו של קן מיניהם, חבר הנהלת גלאסהאוס העולמית ואיש ביון וצבא בכיר בעברו, שדיבר על טרור ואנטי-טרור בעידן הדיגיטלי. לאחר מכן פוצל הכנס לארבעה מסלולים מקצועיים: אחסון גיבוי והגנת מידע, וירטואליזציה, SQL Server ואורקל (Oracle).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים