ספרד: נעצרו שלושה חשודים בהפעלת רשת ענק של תוכנות רובוטיות

על פי החשד, השלושה גנבו פרטים של כרטיסי אשראי ופרטי כניסה לחשבונות בנק באמצעות רשת שהפעילו, שמונה 12.7 מיליון מחשבי PC ● מהפרסומים עולה, כי החשודים הדביקו מחשבים במחצית מבין החברות הנכללות ברשימת אלף החברות הגדולות בעולם של מגזין פורצ'ן וביותר מ-40 בנקים ● עוד נמסר, כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה, וכי פעילות הרשת של התוכנות הרובוטיות הופסקה

הרשויות בספרד עצרו שלושה בני אדם שחשודים בהפעלת רשת ענק של תוכנות רובוטיות, אשר מונה 12.7 מיליון מחשבי PC. על פי החשד, השלושה גנבו פרטים של כרטיסי אשראי ופרטי כניסה לחשבונות בנק. מהפרסומים עולה, כי החשודים הדביקו מחשבים במחצית מבין החברות הנכללות ברשימת אלף החברות הגדולות בעולם של מגזין פורצ'ן (Fortune) וביותר מ-40 בנקים.

הרשת, המכונה Mariposa (מספרדית: פרפר), החלה לפעול בדצמבר 2008 וצמחה במהירות, עד שהפכה לאחת הרשתות הגדולות שנתגלו אי פעם. התוכנות הרובוטיות הופצו בעזרת התולעת Butterfly דרך כוננים נשלפים, מסרים מיידיים בתוכנת MSN Messenger ותוכנות P2P, בין מחשבים המצוידים בגרסת XP של מערכת ההפעלה חלונות (Windows XP) או מערכות ישנות יותר.

על פי הרשויות, בניגוד לעבריינים רבים אחרים שפועלים באינטרנט, החשודים בניהול רשת זו אינם מתכנתים מיומנים, ומשום כך – הם נעזרו במתכנתים ששכרו. "בניגוד לאנשי המאפיה מרוסיה או ממדינות אחרות במזרח אירופה, שאוהבים מכוניות ספורט, שעונים יקרים וחליפות מעצבים, מדובר כאן באנשים מן השורה, אשר מרוויחים הרבה כסף מפעילות עבריינית באינטרנט", אמר פקד צזאר לורנזה ממשטרת ספרד, שהופקד על חקירת הפרשה.

החוק הספרדי אוסר על פרסום פרטים מזהים של חשודים, על מנת לשמור על פרטיותם. עם זאת, נמסר, כי השלושה שנעצרו הם בני 25, 30 ו-31. אם יורשעו, הם צפויים לעונש של עד 6 שנות מאסר. עוד נמסר, כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה, וכי פעילות הרשת של התוכנות הרובוטיות הופסקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים