"המטרה: חיבור נתונים ממגוון מקורות על גבי פלטפורמת ביג דטה אחת"

"ארגונים נדרשים לעבוד במקביל’ להטמיע חדשנות, לפעול מול ריבוי ספקיות IT, ולממש את מגמת הטרנספורמציה הדיגיטלית" אמר חן אזולאי, סמנכ''ל בכיר למכירות ולפרויקטים אסטרטגיים, בינת תקשורת מחשבים

חן אזולאי, סמנכ''ל בכיר למכירות ולפרויקטים אסטרטגיים בבינת תקשורת מחשבים. צילום: יש אווירה

"בין שאר מגמות-העל הטכנולוגיות, נמצאת מגמת האינטרנט של הדברים, IoT. אנו רואים יותר ויותר ארגונים משקיעים בתחום זה. המטרה היא לערוך חיבור של נתונים המגיעים ממגוון של מקורות, לכלל מידע אשר יושב על פלטפורמת ביג דטה אחת", כך אמר חן אזולאי, סמנכ"ל בכיר למכירות ולפרויקטים אסטרטגיים בבינת תקשורת מחשבים.

אזולאי דיבר בפתח יומה השני של ועידת יערות הכרמל 2019, כנס הבכירים השנתי של בינת תקשורת מחשבים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים בשבוע שעבר במלון יערות הכרמל, זו השנה השביעית ברציפות, בהשתתפות מאות לקוחות ושותפים עסקיים. את הוועידה הנחה עידו סולומון, כתב החדשנות והטכנולוגיה בחברת החדשות. אזולאי דיבר במסגרת המסלול ללקוחות מהמגזר הביטחוני.

לדברי אזולאי, "העולם הטכנולוגי שלנו כיום מתאפיין במורכבות רב-שכבתית. היום אנו רואים יותר ויותר מנמ"רים אשר ניצבים מול כמה אתגרים, הנובעים מכמה וקטורים – שיש לשלבם בסביבת הטכנולוגית ולהזריק לתוכה חדשנות".

מאפיין נוסף, ציין אזולאי, "הוא הצורך לעבוד בכמה שדות פעולה: להטמיע חדשנות, לפעול מול ריבוי ספקיות IT, ולממש את מגמת הטרנספורמציה הדיגיטלית. עוד מנמ"רים נמצאים בכמה התלבטויות טכנולוגיות: האם ללכת לענן או להישאר בדטה סנטר המסורתי; האם היתרונות הגלומים בענן מתאימים לצרכים המיוחדים של ארגוני הביטחון?".

גם בעולם, ציין אזולאי, "ארגונים עסקיים נמצאים בצמיחה בעולמות הענן הפרטי. זאת לצד הגידול בהטמעת פרויקטים ורכיבי IoT. אנו רואים שארגונים משקיעים בתחום. המטרה היא לחבר את מגוון מקורות המידע ולעשות זאת על גבי פלטפורמת ביג דטה אחת, אחודה. זאת, על מנת לממש את היעד, של קישור הכל להכל, יחד עם הטמעה של היבטים ורכיבים של בינה מלאכותית, בינה עסקית מעמיקה, BI ואנליטיקה מתקדמת. זאת, לטובת קבלה של תובנות מושכלות, שיישאו פירות עסקיים".

לצד כלל המגמות הטכנולוגיות החדשות, "אנו רואים גידול משמעותי בהיקף האיומים ובמורכבות שלהם. האיומים על הארגונים הופכים למשמעותיים. לכן, נדרש לרענן ולבנות תפיסת אבטחת מידע ארגונית חדשה, אשר לוקחת בחשבון את השינויים שחלו בעבודה ה-IT בארגון: הניידות, העבודה מרחוק, הימצאות האפליקציות בענן. העובדים וה-IT הם ניידים – ובהתאם – גבולות הגזרה של הארגון השתנו".

"השילוב בין הרכיבים הטובים יותר מוביל לשלמות בדרך הקלה ביותר"

עוד בהיבט האבטחה ציין אזולאי כי "השילוב של ה-IT המסורתי עם זה שבענן, הביא לצורך חדש הדורש שינוי פרדיגמה: יש להביא לבניית שכבה נוספת של הגנה, הכולל טיפול ברכיבחים המצויים בענן, לצד הצורך לתת מענה אבטחה דרך הזווית של המשתמש – מתן אישור וניהול האישורים וההרשאות".

"המורכבות של ה-IT גדלה באופן אקספוננציאלי. המנמ"ר נדרש לטפל באינטראקציה של הלקוחות מול הארגון. עליו לייצר חוויית משתמש ידידותית, שתביא להעמקת הקשר בין הארגון ולקוחותיו, ולהגדלת הנאמנות שלהם לארגון", הוא הוסיף.

בינת, אמר אזולאי, "היא חברת אינטגרציה, אשר יודעת לשלב יכולות טכנולוגיים, לצד היותה יועץ ושותף לתהליכים עם פתרונות אינטגרטיביים מעולמות הרישוי המסורתי והעולם החדש". אזולאי הוסיף כי "לצד מובילות טכנולוגית, אנו משמרים צמיחה דו-ספרתית. השנה חצינו את רף מיליארד השקלים בהכנסות השנתיות, עם 15% צמיחה". הוא ציין כמה מבין פרויקטי-העל בהם מעורבת החברה, ביניהם: פרויקט שירלי, להקמה של ענן תקשורת פרטי למשרדי הממשלה ויחידות הסמך במגזר הציבורי.

הפרויקט, ציין, "בוצע כחלק מהזכייה המשותפת שלנו עם סיסקו במכרז הממשלתי לאספקה של פלטפורמה מתקדמת לתקשורת, טלפוניה ומוקדים". עוד ציין אזולאי את מוקד מיטב בצה"ל; פרויקט שדרוג מוקד 100 המשטרתי; פרויקט מצלמה לכל שוטר, במסגרתו ילבשו 8,000 שוטרי סיור על גופם מצלמה לבישה; הקמת דטה סנטרים על ספינות חיל הים, וכן 35 פרויקטי אבטחת מידע בשיתוף צ'ק בממשלה. לדבריו, "בינת היא אינטגרטור התקשוב המרכזי בפרויקט הדגל, 'הקו האדום', של הרכבת הקלה".

על מנת להמשיל את אופן פעילותה של בינת, אזולאי ציטט את הנרי פורד שאמר כי "השילוב בין הרכיבים הטובים יותר, מוביל לשלמות בדרך הקלה ביותר".

אזולאי סיכם באומרו כי "אתגר צה"ל הוא בעבודה על המערכות הקיימות, לצד ההגירה אל המערכות החדשות. בינת מלווה את מערכת הביטחון שנים רבות, ומשלבת בין ערך ציוני-לאומי וערך עסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים