אייל צפריר, סמנכ"ל IT בבזק בינלאומי: מערכות המידע הן רצפת הייצור שלנו – ומשליכות על הכל
"הפעילות של אגף ה-IT בחברה משליכה על כל השירותים העיקריים שמהווים את ליבת העסקים שלה", אמר צפריר במפגש מיוחד של פורום C3 מקבוצת אנשים ומחשבים שערך סיור במטה החברה ● לדבריו, "מודל העבודה שלנו כיום הוא של מיחשוב ענן; בהמשך השנה נכריז על כניסתנו לעולם ה-SaaS"
"ה-IT הוא רצפת הייצור של בזק בינלאומי, שבמהותה היא חברת שירותים. הפעילות של אגף ה-IT בחברה משליכה על כל השירותים העיקריים שמהווים את ליבת העסקים שלה"; כך אמר אייל צפריר, סמנכ"ל מערכות המידע והטכנולוגיה בבזק בינלאומי, במפגש מיוחד של C3 – פורום המנמ"רים והמנכ"לים מקבוצת אנשים ומחשבים, שהתארח אתמול (ג') במטה החברה בפתח תקווה.
צפריר אמר במפגש, כי באגף ה-IT מועסקים כ-150 איש, כולם עובדי החברה, וזאת כחלק ממדיניות החברה לבסס את כל השירותים הפנימיים שלה על עובדיה שלה ולמעט בפעילות מיקור-חוץ. הוא תיאר את פריסת החברה בארבעה אתרים בארץ וציין כי בנוסף היא מפעילה שלושה אתרים בלונדון, ניו-יורק ופרנקפורט, המתוחזקים על ידה. אתרים אלו משרתים חברות ישראליות גלובליות רבות, שפעילותן מבוזרת.
"מודל העבודה שלנו כיום הוא של מיחשוב ענן", אמר צפריר, "כבר כיום אנו מספקים פתרונות לשירותי ענן בתחום תשתיות של ארגונים. בהמשך השנה נכריז על כניסתנו לעולם התוכנה כשירות, SaaS". הוא הוסיף, כי "אנו עושים כעת את כל עבודות ההכנה הנדרשות להרחבת פעילותנו בתחום הענן. המשמעות היא פיתוח שירותים והתאמות, פיתוח ממשקים, הדרכות למוקדים ולשיווק, היערכות עם מערכת הבילינג. לאחר שנסיים את ההיערכות המוקדמת, נצא עם זה לציבור".
תחום חדש נוסף שבזק בינלאומי נכנסה אליו לפני שלושה חודשים, הוא תחום המפ"א, בעקבות הרישיון שקיבלה ממשרד התקשורת. צפריר אמר, כי שירותי המפ"א יינתנו על ידי החברה על VoIP, כשכל הלקוחות יוכלו לשדרג את מערכות הטלפוניה שלהם לטלפונים מבוססי IP, ללא צורך בהחלפת טלפונים, אלא על ידי חיבור מיוחד שיבוצע לקו האינטרנט שלהם בבית.
את המפגש פתח איציק בנבנשיתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, שהציג את הכיוונים החדשים אליהם פונה החברה, בעיקר לתחום של אינטגרציה ושירותים מנוהלים ב-IT לחברות המובילות במשק. הוא סיפר למנמ"רים, כי החברה הוקמה ב-1996, בשל פעילות הרגולטור להפרטת שוק השיחות הבינלאומיות. בנבנישתי ציין, כי היקף הפעילות של החברה בתחום הטלפוניה הבינלאומית יציב, ואינו עולה על 20% מהכנסותיה. בשנת 2008 דווחה החברה על הכנסות של 1.3 מיליארד שקלים, והמאזן ל-2009 יפורסם בימים הקרובים. בזק בינלאומי משרתת כמיליון בתי אב בישראל, ומעסיקה 2,500 אנשי מקצוע, מרביתם עובדי החברה ולא עובדי חוץ. ממוצע הגילאים בבזק בינלאומי נע סביב גיל 30. "ההון האנושי והערך המופק ממנו חשובים לחברה ולי עד מאד", אמר בנבנישתי, "עובד שאינו מרוצה, לא ייתן את השירות הטוב ביותר שאנו מחויבים לתת בכל יום ללקוחותינו הפרטיים והעסקיים".
לדבריו, ההחלטה האסטרטגית של בזק בינלאומי לפנות לשוק ה-ICT ולמצב את החברה כחברת IT, נבעה מהערכה, כי שוק הטלקום מיצה את עצמו ברמת היקף החדירה, ולעומת זאת, שוק ה-ICT מאפשר עדיין לתפוס נתחי שוק שאפשר לפעול בהם, ולהתחרות בחברות ישראליות ובינלאומיות בתחום.
"היתרון הראשי שלנו", אמר בנבנישתי, "הוא שאנו יושבים על העורק הראשי של התקשורת, יש לנו שליטה על התשתית שמובילה את המידע, ולכן אנו יכולים לספק שירותי IT לכל החברות. בכך אנו נבדלים מחברות אינטגרציה אחרות בשוק שבהן אנו מתכוונים להתחרות".
המנמ"רים סיימו את המפגש בסיור בחוות השרתים של בזק בינלאומי. החווה, מהגדולות בשוק הישראלי, נבנתה בזמן קצר בהשקעה של 25 מיליון שקלים, היא פרושה על פני 500 מ"ר וערוכה להוספת עוד 500 מ"ר בכל רגע נתון. יש בה 45 ק"מ של כבילה, 39 טונות ציוד קירור הממזג את מתקני השרתים בצורה חכמה וגם ירוקה, 30 טון של גנרטורים, המספקים חשמל לאתר. לדברי צפריר, כיום מאות לקוחות מנהלים חלק גדול מפעילות ה-IT שלהם בחווה ומקצתם עושים זאת באופן מלא, בתצורת מיקור-חוץ.
תגובות
(0)