אפל וקוואלקום: היו או לא היו שיחות למציאת פשרה?

טים קוק טען בראיון שהחברות לא הדיינו ביניהן בניסיון להגיע להסכמה בגין הפטנטים השנויים במחלוקות ולפשרה שתאפשר לאפל למכור את מכשירי ה-iPhone שלה בגרמניה או בסין, אבל קוואלקום טוענת - דבריו מטעים

נכנס חזק בפייסבוק. טים קוק, מנכ"ל אפל

בראיון טלוויזיוני שהעניק ל-CNBC ביום ג' השבוע השיב טים קוק, מנכ"ל אפל, לשאלת המנחה שתהה האם אפל עומדת להשיג פשרה עם קוואלקום, לאחר שענקית השבבים הודיעה על ניצחונות משפטיים נגד אפל במקרי פטנטים בסין ובגרמניה. "תראה, האמת היא שלא היינו בשום שיחות לפשרה עימם מאז הרבעון השלישי של השנה שעברה. זאת האמת, אז אני לא בטוח מאיפה באה החשיבה הזאת", אמר קוק.

אבל בתגובה לדבריו אלו של קוק טענה קוואלקום עוד באותו יום שהערתו של מנכ"ל אפל כי לא היו דיונים להסדרים אחרונים בין יצרנית ה-iPhone לבין יצרנית השבבים "מטעה".

דובר החברה כתב בהצהרה רשמית כי "היינו עקביים ב-18 החודשים האחרונים בהבהרתנו שבזמנים שונים נמצאנו בדיונים עם אפל בנוגע לפתרון אפשרי למחלוקת הרישוי שלנו".

קוואלקום

קוואלקום

מאבק משפטי מר שלא מסתיים

קדמה להתפתחויות האחרונות החלטת בית המשפט המחוזי בפוג'יאן שבסין, מתחילת דצמבר האחרון, שבחר להיענות לבקשת ענקית השבבים ולהוציא צו מניעה לאפל, שפירושו שנאסר עליה בינתיים למכור בסין את רוב מכשירי ה-iPhone שלה. ימים ספורים לאחר מכן, לפי פרסום ב-CNBC, טענה קוואלקום כי אפל עדיין מוכרת מכשירי iPhone בסין, תוך הפרת צו בית המשפט ומסרה לרשויות החוק סרטון ווידיאו כראיה שמעידה שאייפונים נמכרים עדיין במדינה.

אפל וקוואלקום מעורבות במאבק המשפטי המר הזה מאז תחילת 2017, כשאפל מסרבת לשלם תמלוגים לא הוגנים, להגדרתה, לקוואלקום, ושחברת השבבים מתעקשת לזכות בשמגיע לה לדבריה מהענקית מקופרטינו בתביעות פטנטים ותביעות אחרות.

בסין הצליחה לבסוף אפל לחסום את האיסור באמצעות עדכון תוכנה, אך בתביעה אחרת, בגרמניה, שגם בה השיגה קוואלקום איסור נגד שיווק מכשירי iPhone 7 ו-iPhone 8 נכנעה אפל והפסיקה למכור את מכשיריה בגרמניה.

קוק על מדיניות קוואלקום: "בלתי חוקית"

במסגרת הראיון שלו אמר קוק עוד כי הבעיה שיש לאפל עם קוואלקום היא אין להם מדיניות של רישיון ו"זה, לדעתנו, בלתי חוקי. ורגולטורים רבים בהרבה מדינות שונות מסכימים עם זה". קוק אמר גם שבנוסף "יש להם מחויבות להציע את תיק הפטנטים שלהם על בסיס הוגן, סביר ולא מפלה. והם לא עושים את זה. הם גובים מחירים מופקעים. ויש להם הרבה טקטיקות שונות שהם משתמשים בהן בכדי לעשות זאת. וזה לא רק אנחנו אומרים את זה. אני מתכוון, אתה יכול לראות מה יוצא מהמשפט של ה-FTC כאן בארצות הברית. וכמובן, יש לי בעיה עם כמה טקטיקות אחרות שלהם. אני בטוח שקראת על כך".

קוק רמז כי דיווחים קודמים לגבי מאבקיהן של קוואלקום ואפל הסתכמו בלא יותר מאשר חדשות מזויפות.

לדברים אלו הגיב מנכ"ל קוואלקום עצמו, סטיב מולנקוף, שאמר לרויטרס כי מדובר באמירות "מטעות". מולנקוף אמר בחודש נובמבר האחרון בראיון כי אפל וקוואלקום "נמצאות על סף מציאת פתרון לבעיה…", ודברי קוק הנוכחיים הביאו גרסה אחרת לגמרי למצב היחסים בין החברות.

התנגשות גרסאות זו היא עוד שלב שמוכיח שסביר להניח ששתי הענקיות עומדות להתייצב שוב בבית המשפט כדי לנסות לפתור את סכסוך הפטנטים בן השנתיים שנתש ביניהן וגם שם, סביר להניח, יהיה זה עוד סבב נוסף אבל לא סוף הפסוק לפרשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים