האפליקציה שמשמשת כאוזניים לכבדי שמיעה וחרשים

סטודנטים מהמכון הטכנולוגי חולון HIT פיתחו אפליקציה חדשנית שנותנת לכבדי שמיעה ולחרשים את האפשרות להשתתף בכל שיחה ● משתמשת בטכנולוגיה קיימת של גוגל שמתרגמת את הקול לטקסט

10/01/2019 11:19
שםת הסימנים. צילום: BigStock

אפליקציית "DAS – Deaf Access Solution" מסייעת לכבדי שמיעה ולחרשים להשתתף בשיחות. את האפליקציה פיתחו ואדים גברילוב ואיילת אברהם, סטודנטים למדעי המחשב במכון הטכנולוגי חולון HIT בהנחיית ערן קצב, מומחה לפיתוח אפליקציות בסביבת אנדרואיד.

המשתמשים באפליקציה פותחים קבוצה וירטואלית למען אותו המפגש, כגון ארוחה משפחתית, פגישה עסקית, הרצאה או שיח בין חברים, והאפליקציה "מקשיבה" לכל אחד מהמשתתפים וכותבת את מה שנאמר, כך שגם המשתתף כבד השמיעה יוכל לקרוא את מה שנאמר ולהגיב בזמן אמת, בכתב או בדיבור.

במכון אמרו כי האפליקציה משתמשת בטכנולוגיה קיימת של גוגל שנקראת Speech Recognizer שמתרגמת את הקול לטקסט מכל אחד מהמכשירים הסלולריים של החברים באותה הקבוצה. בכל פעם שאחד מהחברים מתחיל לדבר, האפליקציה מתחילה להקליט אותו ולתמלל את מה שהוא אומר וכך נוצר ממש צ'אט כתוב של השיחה הקולית שמתקיימת.

"להחליף את קופסאות התקשורת שמתחברות למכשירי השמיעה"

איילת אברהם, ממפתחות האפליקציה, אמרה כי "כל הרעיון לאפליקציה הזאת בא אחרי שראיתי מישהו כבד שמיעה מנסה לקנות פלאפון ולא מצליח לתקשר עם המוכר, אמרתי לבעלי: איך בשנת 2018 אין פתרון טכנולוגי שיפתור את הבעיה הזאת?".

לדבריה, "האפליקציה שלנו באה לפתור את הבעיה הזאת ואני מאמינה שהיא יכולה להחליף את קופסאות התקשורת שמתחברות למכשירי השמיעה של כבדי השמיעה ולתת פתרון קל הרבה יותר לבעיה. כיום, אחרי מספר ניסיונות של האפליקציה אני מאמינה שהיא יכולה לעשות את זה. אנחנו בתהליכי פיתוח של יישומים חדשים באפליקציה שיהפכו אותה לטובה הרבה יותר, ומתכוונים עד סוף הסמסטר להציג אותה לנגישות ישראל שתבחן אותה כפתרון חדשני לבעיה".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אופירה רכטר

    נעים להכיר, אני בת 46 וכבדת שמיעה (לא מלידה). האפליקציה נשמעת חלום לאנשים כמוני. האם ניתן לפתח אפליקציה דומה שמתאימה לאייפון ?

  2. נגישות ישראל

    צרו איתנו קשר נשמח ללמוד ולהכיר

אירועים קרובים