"השינוי המשבש בשוק – בשל הענן, רוחב הפס והאוטומציה"

יהודה זיסאפל, יו"ר קבוצת רד בינת: "האוטומציה מייתרת הרבה מאוד עובדים בענפי הייצור והשירותים. מצד שני, היא מגדילה את הצורך בעובדים מקצועיים ומוכשרים"

יהודה זיסאפל, יו"ר קבוצת רד בינת. צילום: יש אוירה

"שוק ה-ICT משתנה במהירות אדירה, זהו ממש שינוי משבש שקורה כתוצאה משלושה גורמים: המעבר לענן, המשך גידול רוחב הפס והדבר החשוב ביותר – האוטומציה", כך אמר יהודה זיסאפל, יו"ר קבוצת רד בינת.

זיסאפל דיבר בפתח יומה הראשון (ד') של ועידת יערות הכרמל 2019, כנס הבכירים השנתית של בינת תקשורת מחשבים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, מתקיים השבוע במלון יערות הכרמל, זו השנה שביעית ברציפות. את הוועידה הנחה עידו סולומון, כתב החדשנות והטכנולוגיה בחברת החדשות.

כבר היום, אמר זיסאפל, "האוטומציה מייתרת הרבה מאוד עובדים בענפי הייצור והשירותים. מצד שני, היא מגדילה את הצורך בעובדים מקצועיים ומוכשרים".

זיסאפל דיבר על הצורך הלאומי בהכשרת כוח אדם בהיי-טק הישראלי ואמר כי "על מנת לעמוד בכל השינויים והאתגרים שמהפכת הדיגיטל מציבה בפנינו, התעשייה הטכנולוגית בארץ חייבת להסתמך על כוח אדם מיומן מהארץ. אנחנו בקבוצת בינת משקיעים רבות בהכשרת כוח אדם מיומן, על מנת לשמור על המובילות שלנו. כדי למלא את העתודות, השקנו באחרונה את המרכז להכשרת מהנדסים בערד: זהו פרויקט פיילוט, שיחולל שינוי במצב הכלכלי והחברתי בערי פריפריה. בהמשך, להערכתי, נוכל להעתיק אותו לערי פריפריה נוספות בישראל, וכך נבטיח לתושביהן הזדמנויות לשדרוג תעסוקתי משמעותי".

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: יש אוירה

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: יש אוירה

"הדור הבא יהיה שונה לחלוטין מהנוכחי"

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, אמר בהרצאה המרכזית כי "כשמסתכלים על העשור האחרון, אין ספק שהשינויים הטכנולוגיים הם שהשפיעו השפעה גדולה על עולמנו והם שהופכים אותנו למפוקחים יותר. ארגונים מסתכלים כיום בפיכחון קדימה ומה שמעניין אותם זה איך לצמוח ולהתייעל. האתגר להצליח בעולם העסקי נגזר כיום מהיכולת לעשות טרנספורמציה, שינוי מהותי שחוצה את הארגון על כל רבדיו".

השינויים הטכנולוגיים, אמר בן צור, "יוצרים הרבה מאוד הזדמנויות בפני הארגונים. בעידן הטרנספורמציה, מנכ"לים שימשיכו לנהל בסגנון 'הפרד ומשול' – זה פשוט לא ילך להם, זה לא מתאים למציאות האינטגרטיבית הנדרשת להצלחה היום".

לדבריו, "הקצב האקספוננציאלי בו מתפתח עולם הטכנולוגיה מחייב אותנו ואת הארגונים עמם אנו עובדים להסתכל הרבה יותר רחוק ולחשוב כמה צעדים קדימה. המחזורים העסקיים והטכנולוגיים מתקצרים. אנחנו רואים תעשיות שלמות בהן השינויים קורים במהירות, בשל שילובן של טכנולוגיות מתקדמות, כמו בינה מלאכותית, IoT, הענן ועוד. אם בעבר היעילות והעלות היו הדבר החשוב ביותר לארגונים, הרי שכיום הצמיחה והצורך לטפח עובדים מיומנים – עוברים למרכז הבמה. זה נוגע גם לדור הבא שמשתנה מול עיננו, כאשר שפת האם של הילדים כיום היא השפה הדיגיטלית".

בן צור סיים באומרו כי "אנו צופים שהדור הבא יהיה שונה לחלוטין מהנוכחי. על מנת להצליח, ארגונים צריכים לתכנן קדימה, תוך בחינת מה שחשוב באמת – בראיה עתידית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים