טוויטר החליטה לוותר על השימוש ב-MySQL לטובת קסנדרה

לדברי ריאן קינג, מהנדס תוכנה בטוויטר, החברה חיפשה מערכת שתוכל לתמוך בקצב הגידול שלה, מכיוון שכמות ההודעות שנשלחות באמצעותה צמחה משתי מיליון ביום לכדי חמישים מיליון הודעות יומיות ב-2009 ● גם פייסבוק ודיג זנחו לאחרונה את MySQL לטובת קסנדרה

טוויטר (Twitter) החליטה להחליף את מערכת MySQL, בה היא משתמשת כיום, במערכת ניהול המידע בקוד פתוח קסנדרה (Cassandra). על פי ריאן קינג, מהנדס תוכנה בטוויטר, מדובר במהלך דומה לזה שהתבצע לאחרונה באתרי רשתות חברתיות אחרות, שהעדיפו לזנוח את MySQL לאחר שעברה לידיה של אורקל (Oracle). בפייסבוק (Facebook) ובדיג (Digg), למשל, כבר בוצע המעבר הזה.

קינג צוטט בראיון שנתן לבלוג MyNoSQL. הוא ציין, כי טוויטר רצתה מערכת שיכולה לתמוך בקצב הגידול שלה, מכיוון שכמות ההודעות (הטוויטים) שנשלחות באמצעות האתר צמחה משתי מיליון ביום לכדי חמישים מיליון הודעות יומיות במהלך 2009. "יש לנו הרבה מאוד מידע, ומשתנה הגידול בו ענקי ומאיץ כל הזמן", אמר קינג. לדבריו, טוויטר חיפשה מערכת בלי כל נקודת כשל, שיכולה לבצע כתיבת רשומות ברמת התאמת גודל גבוהה, ושמאחוריה עומדת קהילת קוד פתוח חסונה.

את קסנדרה ניתן להפעיל באשכולי שרתים גדולים, והיא יכולה לקלוט כמויות גדולות של נתונים בו זמנית, וכן לבצע מיונים ולחלץ מידע רלבנטי בזריזות. מדובר בדוגמה לסוג חדש של מערכות טיפול במידע שמספקות את העוצמה ליישומי ווב (Web) גדולים – במיוחד לאתרי רשתות חברתיות שצריכות לטפל במאות אלפי עד מיליוני משתמשים.

קסנדרה היא פרויקט של קרן התוכנה אפאצ'י (Apache Software Foundation) שמקורו בפייסבוק. האתר יצר את המערכת החדשה בכדי לנהל את מסות המידע שעוברות בו. הפרויקט קודם לאחרונה ממעמד של פרויקט שנה ראשונה באפאצ'י (פרויקט במעמד אינקובטור) למעמד של פרויקט מלא, ומאחוריו עומדת קבוצת פיתוח פעילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים