"הדרך עוד ארוכה לבינה מלאכותית"

"בבינה מלאכותית קונים קופסא שחורה. לא תדע איך המערכת תעבוד עד שלא תבדוק. כך, למשל, לא ניתן להחליף לגמרי עבודה של רדיולוג בעזרתה. המערכת תנתח רק אונה שמאלית ואם משהו קורה באונה הימנית – עלולה להיווצר בעיה", אמר צבי לב, מנכ"ל NEC

27/12/2018 16:11

"ד"ר פול צ'אנג אמר כי הדרך עוד ארוכה לבינה מלאכותית. היא כמו רכב שצריך דלק שזה הדטה וכבישים שזו האינטגרציה למערכות קיימות", אמר צבי לב, מנכ"ל NEC.

לדבריו,"נעשה לאחרונה מחקר בו השוו בין חוות דעת של רופא לחוות דעת רפואית של בינה מלאכותית. התוצאה מעודדת: לרופאים מצוינים המערכת לא עוזרת הרבה. אבל עבור הרופאים הפחות טובים, הבינה משפרת את האבחון בצורה מדידה ומשמעותית"

לב אמר את הדברים בכנס dHealth 2018 של אנשים ומחשבים שנערך בשבוע שעבר.  הכנס נערך במרכז האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות בכירים מהתחום ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי .

"האתגרים בבינה מלאכותית לבתי חולים וקופות חולים רבים. בין האתגרים נמנה עניין האינטגרציה. לא כל המערכות מתאימות או מוכנות. כל הקונספט של בינה מלאכותית טעון עדיין הוכחה. כשלוקחים מערכת משולבת שפיתחו ענקים כמו גוגל או סטארט-אפים ומלמדים אותה מגיעים לתוצאות וביצועים מרשימים של 95 אחוזי דיוק- אך עדיין לא ניתן להתחייב שהמערכת תעבוד כך בפועל בבית חולים ספציפי", אמר לב.

"בבינה מלאכותית קונים קופסא שחורה"

לב הוסיף ואמר כי "בבינה מלאכותית קונים קופסא שחורה. לא תדע איך המערכת הזו תעבוד אצלך עד שלא תבדוק. כך, למשל, לא ניתן להחליף לגמרי עבודה של רדיולוג בבינה מלאכותית. המערכת תנתח רק אונה שמאלית ואם משהו קורה באונה הימנית – עלולה להיווצר בעיה. יש גם עניין של אבטחת המידע. זה לא פשוט",.

לב אמר עוד כי "יפן היא מדינה עם אוכלוסייה ברמת הכנסה מערבית אך מבוגרת – מדד יחסי בין אנשים שיצאו לפנסיה ביפן לאנשים עובדים הוא מאוד גבוה. היא אפילו מקדימה את סין בהיבט זה ב-15 שנה. זה מעלה את הצורך כח אדם רב לתמיכה במבוגרים. לכן זו מדינה שצריכה להזדרז בבחינת הפתרונות וההתמודדות עם סוגיה זו".

"בישראל יש מערכותIT מדהימות שיכולות להוות מענה לכך. בשביל יפן ואסיה זה העתיד. ביפן יש יותר בתי חולים, כאלו שהם יותר קטנים, בלי צוותי IT חזקים אך אוכלוסייה עם רמת הכנסה גבוהה. הכלכלה היפנית שלישית בגודלה ועדיין העבודה עם ה-IT שם קשה. המערכות ישנות", הוא הוסיף.

"הגישה שלנו היא לעבוד עם חברות ובתי חולים מקומיים ולהגיע להוכחת היתכנות. אנחנו לא מוכרים בארץ – אם הלקוח מרוצה אנו ממשיכים לתחזק את הוכחת ההתכנות ככל שירצה ללא עלות. טוב לו ולנו", סיכם לב

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים