יהודה זיסאפל, איגוד התוכנה: "הקמת תשתית לאומית לגריד ולענן תאפשר לישראל להוביל בתחום"

"ישראגריד יכול להוות פלטפורמה טובה להעמקת הקשר בין תעשיית ההיי-טק המקומית והאקדמיה, אמר זיסאפל, יו"ר נשיאות איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל, בכנס Cloud & Grid 2010 ● לדבריו, "אנו מנצלים את התשתית הקיימת עם הניסיון שיש במחב"א, ובאותה הזדמנות מרחיבים את הרשת שלה ומעמיקים את הקשר שלנו לעולם"

"הקמת תשתית לאומית לגריד ולמיחשוב ענן תאפשר לישראל להיות בין המובילים בעולם בתחום, ותפתח אפשרויות צמיחה בכל התעשייה המקומית", כך אמר יהודה זיסאפל, יו"ר נשיאות איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בישראל. זיסאפל פתח את כנס Cloud & Grid 2010, בו הושקה התשתית הלאומית לגריד ולמיחשוב ענן, במסגרת ישראגריד.

ישראגריד, שהוקם על ידי כמה ארגונים ומוסדות ממשלתיים, ביניהם מחב"א (מרכז החישובים הבינאוניברסיטאי) ומשרד הביטחון, מציע שירותי מיחשוב למו"פ הישראלי בארגונים מסחריים ובמוסדות אקדמיים. את הכנס, שהתקיים במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה בהפקת אנשים ומחשבים, הנחה דורון זוהר, מנהל הפיתוח העסקי של ישראגריד.

התשתית הלאומית למיחשוב ענן וגריד הוקמה על ידי תל"ם – הפורום לתשתיות לאומיות, למחקר ולפיתוח – בהובלת משרד התמ"ת והאקדמיה הישראלית למדעים. השקת התשתית באה לאחר שביוזמת תל"ם הוקמה ועדה שבחנה את הנושא. הוועדה, בראשות זיסאפל, אישרה את ההקמה שלה. "כשהתחלנו את העבודה", אמר זיסאפל, "הגריד היה בשלב מאוד מוקדם, וענה בעיקר על צרכים אקדמיים של פיסיקאים". במהלך עבודת הוועדה, סיפר, רואיינו אורחים מכל הגוונים, "מהאקדמיה, ממחב"א, ממערכת הביטחון, מהתעשיה המקומית וכן אורחים מחו"ל". הוא הוסיף, כי "בעבר, מצב של יכולת לשתף משאבים, יישומים וזיכרון של מחשבים – נראה הזוי ועתידני. אלא שעולם המיחשוב התקדם – הגיע מודל המיחשוב ענן, והוא מתפתח בעולם בקצב מהיר ובעוצמות גדולות. כבר היום מדברים על כך שיש לשים על הענן את הכל. כל מה שהיה קיים על המחשב – יש לשים על הענן".

זיסאפל ציין, כי במסגרת המלצות הוועדה שאושרו, הוחלט להקים מנהלה שתהיה חלק ממחב"א. "אנו מנצלים את התשתית הקיימת עם הניסיון שיש במחב"א, ובאותה הזדמנות מרחיבים את הרשת שלה ומעמיקים את הקשר שלנו לעולם". הוא הוסיף, כי כחלק ממימוש המלצות הוועדה, הוחלט גם על הקמת קרן לקידום מחקרים בנושא גריד באוניברסיטאות. זיסאפל סיים בציינו, כי "ישראגריד יכול להיות פלטפורמה טובה להעמקת הקשר בין תעשיית ההיי-טק המקומית והאקדמיה. מדובר בהזדמנות לתעשיית ההיי-טק להשתמש בגריד, ולהעמיק את המחקר בתחומים השונים".

אדי אהרונוביץ', מנהל ישראגריד, אמר, כי הגריד – משמע אוסף טכנולוגיות לשיתוף מידע ומשאבים – קיים כבר תקופה ארוכה, וכעת הוא מבשיל לכדי מתן ערך מוסף משמעותי לעסקים וארגונים. "מדובר על מעבר מ-IT – טכנולוגית מידע – ל-BT – טכנולוגיה עסקית. במקביל לפריחה בתחום מיחשוב הענן וטכנולוגיות הווירטואליזציה", הסביר אהרונוביץ', "הגריד הגיע לנקודה בה התעשייה יכולה לממש באופן פרקטי את ההבטחה הגלומה בתפיסה מתקדמת זו". לדבריו, מימוש התפיסה יביא לחיסכון משמעותי בהון המושקע בציוד חומרה ובכוח האדם לניהול מערך המיחשוב; לקיצור זמנים בתהליכי פיתוח והבאת מוצרים לשוק; ולחסכון בעלויות בתהליך הפיתוח והייצור, הנובע מהישענות על מרכזי מיחשוב בעלי היקפים משמעותיים. הוא ציין, כי באמצעות ישראגריד, הפורום הלאומי למחקר ופיתוח מעוניין לסייע לארגונים וחברות ליישם פתרונות המבוססים על טכנולוגיות גריד וענן.

אהרונוביץ' תיאר את השירותים השונים שישראגריד מספק, ביניהם: שירותי ליבה לגריד ולענן; ייצוג ישראל בגופים הרלוונטיים בעולם; מתן סביבת ניסוי מתקדמת ונייטרלית; רוחב פס הניתן כמעט בחינם לגופים העוסקים במו"פ; גישה לגריד ולענן האירופי; העברת ידע מהאקדמיה לתעשייה; סיוע בהכשרת כוח אדם בתעשייה; ייעוץ הכוונה וסיוע בבניית תשתית לקישוריות מערכות מחשב עצמאיות; תמיכה בקהילות וירטואליות לעבודה שיתופית; שיתוף ותיאום בין משאבים; שירותי מידע; ניטור ואיסוף נתונים; וכן שירותי אבטחת מידע. "יש לנו זיקה רבה לנושאי מחקר, גם מבחינת מדעי המחשב ומערכות מידע", סיכם אהרונוביץ'. "אנו פרויקט לאומי ורוצים שתשתמשו בנו. יש לנו יותר משש שנות ניסיון בתפעול גריד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים