בריטניה: בני הזוג שנחשדו כמטיסי הרחפנים מעל גטוויק נחקרו ושוחררו

השניים, שתוארו על ידי שכניהם כ"מקסימים", נעצרו בחשד שהם האחראים להפעלת הרחפנים שהגיחו מעל שמי שדה התעופה גטוויק, גרמו לעיכוב בכאלף טיסות ולפאניקה גדולה במשך יותר מיממה ● הם שוחררו ללא כל האשמות כנגדם

שדה התעופה גטוויק הסמוך ללונדון. צילום: BigStock

פול גייט, בן ה-47, חייל צבא בריטניה לשעבר, ואשתו איליין קירק, בת ה-54, תושבי העיר קראולי, השוכנת במרחק כ-5 קילומטרים משדה התעופה גטוויק, נעצרו על ידי משטרת סאסקס ביום ו' האחרון בשעות הערב. הם נחשדו כאחראים לתקרית אבטחה חמורה שהתרחשה בשמי השדה, שכללה, לפי הדיווחים, רחפנים גדולים שהצליחו לטוס מעל גטוויק במשך כמה גיחות בין יום ד' ליום ו'. אחרי חקירתם בגין "שימוש פלילי ברחפנים" בשטח שדה התעופה, המשויך לעיר הבירה לונדון, שנמשכה 36 שעות, שוחררו בני הזוג בלי שנמצאו אשמים באחריות לאירוע.

המשטרה עדיין מחפשת אחר העבריין או העבריינים שעומדים מאחורי התקפת הרחפנים, שעיכבה את נסיעות חג המולד של יותר מ-140 אלף איש, שמטוסיהם נאלצו להישאר על המסלול של שדה התעופה גטוויק, השני בגודלו בבריטניה, במשך כמעט שתי יממות.

לאחר מעצרם של בני הזוג, שכניהם ובני משפחתם יצאו להגנתם. השכנים תיארו את השניים כ"פשוט מקסימים", ואחד מהם אף הוסיף שהוא יהיה נדהם אם היה מתגלה כי הם מעורבים באירוע האבטחה.

הוריו של גייט אמרו לתקשורת כי אין שום סיכוי שאשתו או הוא יהיו אחראים לאירוע שהביא את שדה התעופה העמוס לכאוס מוחלט.

השכן בוב סימפקין, בן ה-74, אמר על גייט: "פול הוא מה שאפשר לתאר כאדם ממוצע, בנאי שעובד קשה. הייתי המום כששמעתי מה שקרה, אני מאמין שהמשטרה הגיעה לאנשים הלא נכונים – זה לגמרי לא אופייני".

פרס למוסרי מידע שיביא למעצר האחראים

נמל התעופה גטוויק מציע כעת פרס בשווי 50 אלף פאונד לכל מי שיוכל לספק מידע שיוביל למעצר של האחראי או האחראים למעל.

ג'ייסון טינגלי, בלש ומפקח בכיר במשטרת סאסקס אמר לתקשורת כי "שני אנשים שיתפו פעולה באופן מלא עם השאלות שלנו ואני מרוצה כי הם כבר לא חשודים באירועי הרחפנים בגטוויק".

"החקירה שלנו ממשיכה בקצב בכדי לאתר את האחראים לחדירות הרחפן, ואנחנו ממשיכים לעקוב באופן פעיל אחרי נתיבי חקירה שונים", הוסיף טינגלי, שגם אמר כי המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בדיווח על כל דבר חשוד והפניית כל מידע הקשור לאירועי הרחפן בגטוויק.

כמה רחפנים לקחו חלק באירוע?

המהומה בשדה התעופה החלה, כאמור, ביום ד' בלילה והפעילות בו נעצרה למעשה למשך כל יום ה'. ביום ו' החל מספר מוגבל של מטוסים להמריא, אך שדה התעופה נאלץ להיסגר שוב בשעה 17:00 (שעון בריטניה), לאחר שרחפן נוסף זוהה מעל שדה התעופה. הוא נפתח כעבור שעה.

צבא בריטניה הוזעק ביום ו' והקים באזור מערכת הגנה כנגד רחפנים. המערכת, שלפי דיווחים היא מתוצרת ישראלית ופותחה על ידי רפאל, מכונה Drone Dome, ויכולה לזהות רחפנים ללא מכ"ם. היא מסוגלת גם לשבש את התקשורת בין הרחפן למפעיל שלו ולאפשר לרשויות להשתלט על כלי הטייס הזעיר מהקרקע. הצבא השתמש במכשור בתקווה להפיל או לפחות להוריד את הרחפנים מהשמיים, אך ללא הצלחה. המשטרה מסרה שהרחפן זוהה יותר מ-50 פעמים מעל מסלולי גטוויק לאורך האירוע המתמשך. הטיסות התחדשו בנמל התעופה רק בערב יום ו'.

יצוין כי מספר הרחפנים שהשתתפו באירוע לא נמסר בתקשורת וכי המשטרה הבריטית מתייחסת אל כלי התעופה הזעיר ביחיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים