ר' מערך הסייבר: "שיתופי פעולה בינלאומיים הכרחיים להתמודדות באיומים"

לדברי יגאל אונא, "אנחנו מזהים כאן, בזמן אמת, מתקפות סייבר מכל העולם תוך שימוש בטכנולוגיות ישראליות מתקדמות, יחד עם שיתופי פעולה אופרטיביים בארץ ובעולם"

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה. צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

"שיתופי פעולה בינלאומיים מהווים נדבך חשוב והכרחי להתמודדות עם איומי הסייבר של ימינו. במסגרת אותם שיתופי פעולה, נעשה שימוש במגמות טכנולוגיות מתקדמות, כגון בינה מלאכותית, AI וביג דטה", כך אמר יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי.

אונא דיבר ביום ה' האחרון במסגרת סיור שערכו בנימין נתניהו, ראש הממשלה, אלכסיס ציפראס, ראש ממשלת יוון, וניקוס אנסטסיאדיס, נשיא קפריסין – בתערוכת חדשנות וסייבר בפארק קרסו למדע בבאר שבע. השלושה קיימו את מפגש הפסגה החמישי של השותפות הטרילטרלית ישראל-יוון-קפריסין.

מימין: ניקוס אנסטסיאדיס, נשיא קפריסין, בנימין נתניהו, ראש הממשלה, אלכסיס ציפראס, ראש ממשלת יוון. עומד: יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי. צילום: קובי גדעון, לע''מ

מימין: ניקוס אנסטסיאדיס, נשיא קפריסין, בנימין נתניהו, ראש הממשלה, אלכסיס ציפראס, ראש ממשלת יוון. עומד: יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי. צילום: קובי גדעון, לע"מ

לדברי אונא, "אנחנו מזהים כאן, בזמן אמת, מתקפות סייבר מכל העולם, תוך שימוש בטכנולוגיות ישראליות מתקדמות, יחד עם שיתופי פעולה אופרטיביים בארץ ובעולם".

"בבאר שבע מתקיים אקו-סיסטם ייחודי, המשלב ממשלה, תעשייה ואקדמיה. המבנה הייחודי הזה מאפשר לטפח את ההון האנושי בסייבר ולבסס את מעמדה של ישראל כמעצמת סייבר בינלאומית. משימת היסוד של המערך היא להגן על מרחב הסייבר האזרחי" אמר ראש מערך הסייבר הלאומי.

צילום ועריכת וידיאו: תקשורת ראש הממשלה

"הידידות האישית מתחזקת ככל שההסכמים מתארכים"

נתניהו אמר כי "הידידות האישית בינינו מתחזקת ככל שההסכמים מתארכים ונהיים מפורטים יותר. קשרים אלה מבוססים לא רק על אינטרסים משותפים וקרבה גיאוגרפית – הם מבוססים על ערכים משותפים באזור נפיץ ואלים מאוד. אנחנו חולקים היסטוריה ארוכה ותרבות עשירה. שלושתנו דמוקרטיות חיוניות שמוקירות פלורליזם, חירות ושלום; כוחות הטרור והקיצוניות הדתית מאיימים על כולנו. הברית בינינו היא עוגן של יציבות ושגשוג במזרח המזרח התיכון".

"יש לנו תכנית התמחות מיוחדת ליזמים צעירים מיוון ומקפריסין, שבאים להתמחות בחברות היי-טק ישראליות. אני מקווה לראות בשנים הקרובות יזמים צעירים רבים, וגם לא כל כך צעירים, משתי המדינות – שבאים לישראל", אמר ראש הממשלה.

מימין: ניקוס אנסטסיאדיס, נשיא קפריסין, אלכסיס ציפראס, ראש ממשלת יוון, ובנימין נתניהו, ראש הממשלה. צילום: קובי גדעון, לע''מ

מימין: ניקוס אנסטסיאדיס, נשיא קפריסין, אלכסיס ציפראס, ראש ממשלת יוון, ובנימין נתניהו, ראש הממשלה. צילום: קובי גדעון, לע"מ

מהצד הישראלי חתמו על ההסכמים איוב קרא, שר התקשורת, אופיר אקוניס, שר המדע והטכנולוגיה, אונא ראש מערך הסייבר הלאומי, וניר סתיו, מנהל השירות המטאורולוגי. ההסכמים הטרילטרליים כללו מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום מניעת התקפות סייבר ומזכר הבנות לחילופי מידע על רגולציה של ערים חכמות ובתים חכמים. ההסכמים בין ישראל לקפריסין כללו מזכר הבנות לסיוע הדדי במניעת התקפות סייבר, וההסכמים בין ישראל ליוון כללו הסכם מסגרת לשיתוף פעולה בתחום הלווינים ויישומיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים