מסמכים פנימיים של פייסבוק חשפו: הציעה שיתוף מידע אודות משתמשיה לחברות

מסמכים שהגיעו לידי הניו יורק טיימס חשפו בין השאר כי הרשת החברתית נתנה למיקרוסופט אישור לראות כמעט את כל השמות של חברי המשתמשים מבלי לקבל לכך הרשאה ● נטפליקס וספוטיפיי יכלו לקרוא את ההודעות הפרטיות של משתמשים, ● וכך עוד לגבי מאות חברות לאורך השנים

פייסבוק. צילום: BigStock

חשיפה חדשה של הניו יורק טיימס מעלה כי פייסבוק הציעה לחברות שונות, ביניהן מיקרוסופט ואמזון, הרבה יותר מידע ממה שהחברה התוודתה לגביו. לפי הדיווח, הגיעו לידי העיתון מסמכים פנימיים של החברה לפיהם הציעה שיתוף מידע אודות המשתמשים בשירות ליותר מ-150 חברות לאורך השנים.

אמנם חלק מהשותפויות שהוצגו במסמכים אלו כבר הסתיימו, אבל הפרטים חושפים, לכאורה, עד כמה רחוק הלכה הרשת החברתית כדי לצרף לשורותיה משתמשים חדשים – וכתוצאה מכך עוד חשיפה לפרסומים ועוד כסף.

בטיימס מספרים לדוגמה שאמזון קיבלה גישה לשמות משתמשים ומידע על דרכים ליצירת קשר; מיקרוסופט קיבלה אישור עבור Bing, מנוע החיפוש שלה, כך שהוא יכול היה לראות כמעט את כל השמות של כל החברים של המשתמשים מבלי לקבל הרשאה לכך; נטפליקס  וספוטיפיי יכלו לקרוא את ההודעות הפרטיות של משתמשים, וכיוצא בכך.

הפרטים שהתגלו, וכוללים גם שיחות עם כמה עשרות עובדי פייסבוק בעבר, מראים שפייסבוק הפרה באופן כמעט שיטתי את פרטיות המשתמשים שלה, וזאת למרות טענות שהשמיעה בחברה לפיה למשתמשים יש שליטה מלאה על מי שיכול לראות את התכנים שלהם.

"אנחנו לא מתעלמים מהגדרות הפרטיות של האנשים"

סטיב סאטרפילד, מנהל הפרטיות והמדיניות הציבורית בפייסבוק, דחה את הטענות. "אנחנו לא מתעלמים מהגדרות הפרטיות של האנשים. במשך השנים יצרנו שותפויות עם חברות אחרות כדי שאנשים יוכלו להשתמש בפייסבוק גם בהתקנים ובפלטפורמות שאנחנו לא תומכים בהן בעצמנו, כשהשותפים הללו יכולים להציע רק חלק מהתכונות של פייסבוק והם אינם יכולים להשתמש במידע למטרות עצמאיות. פייסבוק יודעת שהיא צריכה לעבוד כדי להחזיר את אימון האנשים, והשותפויות הללו הן אחד המוקדים בטיפול", הוא אמר בראיון שנתן ל-CNN לאחר החשיפה של הטיימס.

מאוחר יותר העלתה החברה לאתר שלה הודעה נוספת המתייחסת לטענה אחרת שהועלתה, והיא שהחברה הפרה הסכם מ-2011 עם ה-FTC שמונע ממנה לשתף מידע עם גורמי צד שלישי ללא קבלת הסכמה מפורשת.

"כדי שיהיה ברור: השותפויות או התכונות הללו לא העניקו לחברות גישה למידע מבלי הסכמה של האנשים ואין כל הפרה של ההסכם עם ה-FTC", כתב קונסטאנטינוס פאפאמילטיאדיס, מנהל פיתוח פלטפורמות ותוכנות בחברה. לדבריו, למרות זאת, "אנחנו מבינים שאנחנו צריכים ניהול צמוד יותר לגבי הדרך בה שותפים ומפתחים יכולים לגשת למידע".

באמזון טענו כי החברה משתמשת בממשקי התוכנה שמציעה פייסבוק רק כדי לאפשר את החוויות של הרשת חברתית במוצרים שלה, ובהתאם למדיניות הפרטיות שלה עצמה.

ממיקרוסופט נמסר כי מאז 2016, עם תום ההסכם, תוצאות מפייסבוק כבר לא מופיעות בחיפושים, ושגם לפי כן כיבדה החברה את העדפות המשתמשים.

מנטפליקס נמסר בתגובה כי "במהלך השנים ניסינו להפוך את השירות שלנו לחברתי יותר בכל מיני דרכים. דוגמה אחת לכך היא התכונה שאותה השקנו ב-2014, שאפשרה ללקוחות שלנו להמליץ על תוכניות וסרטים לחברי הפייסבוק שלהם, דרך מסנג'ר של פייסבוק או באמצעות נטפליקס. תכונה זו לא היתה פופולרית ולכן נסגרה כעבור שנה. בשום שלב לא קיבלנו גישה להודעות פרטיות של משתמשי פייסבוק, וגם לא ביקשנו רשות לעשות זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים