"הטכנולוגיות החדשניות קיימות – הבעיה היא באימוץ שלהן"

ג'ו באגלי, בכיר ב-VMware: "האתגר של המנמ''ר כיום הוא הכרומטוגרפיה של האפליקציות - ארגונים דורשים יכולת גידול מהירה לתשתיות כדי שהאפליקציות, המפוזרות, יוכלו 'לרכוב' עליהן”

ג'ו באגלי, סגן נשיא ומנהל טכנולוגיה ראשי ב-VMware לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"עולם ה-IT נמצא בתקופה מעניינת מבחינה טכנולוגית. כל מיני מגמות וטכנולוגיות שדיברו עליהן כעל חלום, חזון, משהו עתידי – הפכו למציאות. אלא שפתאום צצה לה בעיה חדשה: אתגר תרבותי-ארגוני שבו הקושי הוא לא בהטמעה הטכנולוגית, אלא באימוץ של הטכנולוגיות החדשות על ידי אנשי ה-IT", כך אמר ג'ו באגלי, סגן נשיא ומנהל טכנולוגיה ראשי ב-VMware לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

באגלי היה דובר המפתח בכנס Vforum 2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') באולם אירועים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות 1,200 לקוחות ושותפי הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה.

צילום ועריכת ווידאו: ליטל רובינשטיין

לדברי באגלי, "במשולש מנמ"ר-משתמשים-תהליכים הופיע אתגר חדש: עובדי מחלקת ה-IT בארגון. רוב המנמ"רים מבינים כי אנו נמצאים בפני שני שינויים, האחד כבר קורה – המעבר לענן היברידי והשני בתחילתו – מעבר לסביבה מרובת עננים. המנמ"רים מפנימים כי המדובר בשינוי שהוא מחוייב המציאות. אני אומר להם כי הטכנולוגיות הללו עברו משלב הדיבורים למעשים, והן אפשריות כיום. אולם אז, המנמ"רים באים למחלקה שלהם ונתקלים בקושי מול אנשי ה-IT. אף שמדובר באנשים שאוהבים שינויים, הם צריכים הכנה והדרכה לקראת כניסת הטכנולוגיות החדשות הללו. זה מזכיר מעט את הקושי להכניס מכונות וירטואליות לארגון לפני שנים. המנמ"רים צריכים להסביר לעובדים שלהם כי הטכנולוגיות הללו מתאימות לאסטרטגיה של הארגון. לכן, אתגר המנמ"ר כיום הוא לא טכנולוגי – כי אם המשך הניהול של השינוי".

כרומטוגרפיה של האפליקציות

"כשהיינו נערים עשינו בבית ספר ניסויים – ביניהם בכרומטוגרפיה. זו שיטה כימית, המאפשרת להפריד חומרים המצויים בתערובת, ולזהות אותם. בשל מפגש של דף עם צבעים עם חומר הנוגד אותם, נוצרות אינטראקציות כימיות, שמביאות להפרדה ולהתפזרות של הצבעים השונים שהיו על הדף הצבוע. בהשאלה, האתגר של המנמ"ר כיום הוא הכרומטוגרפיה של האפליקציות: ארגונים דורשים יכולת גידול מהירה לתשתיות, כדי שהאפליקציות יוכלו 'לרכוב' עליהן. אלו הופכות להיות קטנות, רבות ומבוזרות יותר ויותר, והן נמצאות על גבי תשתיות רבות ונפרדות. לפני עשור שנים, השאלה הייתה איך עוברים לענן, כיום השאלה היא איך בונים את האפליקציה בצורה טובה יותר, עם זמן פיתוח וזמן הגעה לשוק מהירים וקצרים" אמר באגלי.

הוא הוסיף כי "המנמ"ר נמצא בסוג של כאוס. יש לו מחשוב בחצר הבית, יש לו ענן פרטי בחצר הבית, חלק מהמחשוב שלו מצוי בענן ציבורי אחד או יותר, הוא החל להטמיע קונטיינרים, אולי יש לו PaaS – פלטפורמה כשירות, לארגון שלו יש סניפים, הוא שוקל להיכנס למחשוב קצה, הוא בוחן את התועלות שיהיו לו מ-IoT. אז האתגר שלו הוא כפול – לפשט את התהליכים, ולדעת מה קורה אצלו, כדי שיהיה פחות בלגן. על כל ערימת ה-IT הזו, האפליקציות מתפזרות לאורך ולגובה. האפליקציות משתנות, יש כאלה שצריך לבנות מחדש, בקיצור – נדרש ניהול הדוק".

ארגונים, הוסיף, "צריכים תשתיות שיכולות להעביר נתונים ואפליקציות מחצר הבית לענן, ומענן אחד לאחר. VMware מסייעת לארגונים לבנות תשתיות שמאפשרות את היכולות הללו, לצד היכולת לתפעל אותן ואת האפליקציות שעליהן. זאת, לצד היכולת לנהל ולתזמר את סביבת ה-IT באופן מתואם, חכם עם אבטחת מידע וגיבוי".

"אנו תומכים בעולם המחשוב הארגוני החדש, שמתאפיין בפעילות בסביבה מרובת עננים, עם מיקרו-שירותים מבוססי קונטיינרים. בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית, הלקוחות שלנו ומסתמכים יותר ויותר על VMware שתהווה את התשתית הדיגיטלית שלהם. העמקנו את שיתוף הפעולה שלנו עם יבמ ו-AWS להפעלת עומסי עבודה על העננים שלהן. יש לנו מוצרים לתזמור של רכיבי המחשוב בערימת ה-IT, ולניהול שלהם. כך, אנו מסייעים לארגונים לפרוס ולנהל באופן קל יותר את סביבות הענן שלהם, עם שירותים מוגדרי תוכנה – לעיבוד, אחסון, רישות, אבטחה וניהול ענן, המשמשים להרצת אפליקציות בסביבות ענן היברידי. אנו מספקים שירותים לתשתית ענן ולניהול של סביבות ענן היברידיות, עם עומסים גדולים. כך, אנו מביאים את היתרונות מכל סביבה – ענן פרטי, ציבורי והיברידי – ומביאים לארגונים ערך מהמצב של ריבוי תשתיות וריבוי אפליקציות. כך, המנמ"רים יכולים לתת למפתחים גמישות – המביאה קיצור זמני הפיתוח. סביבה מרובת עננים היא ההתפתחות הטבעית של הענן ההיברידי – ואנו כבר שם", אמר באגלי.

באגלי סיים בציינו כי "ישראל היא אומת הסטארט-אפים, יש לנו הרבה לקוחות כאלה, לצד לקוחות ארגוניים. מדובר בארגונים המאמצים מוקדמים של טכנולוגיה, וזה טוב ומעניין לי כמנהל טכנולוגיות ראשי. באזור עליו אני מופקד, מוצר האבטחה והרישות שלנו, NSX – נמכר פה הכי הרבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים