למה יצר המיליארדר שון פרקר אפליקציה של חופי קליפורניה?

פרקר, אחד המיליארדרים העשירים בתבל, נקלע למצב - לפני 5 שנים הוא ערך חתונה בלי הרשאה על חוף בקליפורניה, ועכשיו, עקב פשרה עם ועדת החופים, הוא מפצה את התושבים והמבקרים באפליקציית YourCoast אשר שוויה 2.5 מיליון דולר

שון פארקר ואלכסנדרה לנאס. צילום: BigStock

שון פארקר, המייסד השותף של נאפסטר המיתולוגית, הנשיא הראשון של פייסבוק, ומהעשירים הבולטים בתחום הטכנולוגי, קיבל עונש מעניין בגין הפרת חוקים מקומיים בחתונה המפוארת שלו, שנערכה בביג סר, קליפורניה לפני כחמש שנים. כחלק מפשרה הוא התחייב ליצור אפליקציה המציגה לציבור כיצד להגיע ולגשת לרבבות חופים ושבילי חוף בקליפורניה, שחלקם היו בעבר "מוסתרים" ולא ידועים לציבור.

בשבוע שעבר חשפה ועדת החופים של קליפורניה, ה-CCC, את היישום ששמו YourCoast, אשר מספק הנחיות גישה ליותר מ-1,600 חופים, שבילים ופארקים השייכים מוניציפלית למדינה.

ביוני 2013 נישא פארקר לאלכסנדרה לנאס בחתונה גרנדיוזית ומיוחדת בסגנון "שר הטבעות". האירוע נערך בשמורת טבע בביג סר – עיירה קטנטנה הממוקמת בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו, אשר משקיפה אל האוקיינוס ושנחשבת כאחד המקומות היפים בעולם. פארקר וזוגתו, שכנראה היו טרודים מדי בהכנות המפרכות, לא טרחו לקבל אישור לקיום חתונתם במקום.

הפיכת לימונים ללימונדה וחופים לאפליקציה

על פי פורבס, החתונה האקסטרווגנטית עלתה לא פחות מ-10 מיליון דולר. בנוסף נפוצו שמועות סביבה שלשחקן סר איאן מקלן הוצע לחתן את הזוג הנרגש כשהוא מגלם את דמותו של הקוסם האגדי גנדלף. למרות שפארקר היה מוכן, ככל הנראה, להציע לו 1.5 מיליון דולר – מקלן דחה את ההצעה.

אבל אם לחזור למה שכן קרה באירוע הלוהט ובעקבותיו – הרס נרחב נגרם ליער שנכלל בשמורה עקב החתונה רבת המשתתפים, ופארקר, שלפי The Mercury News נתבע על ידי ועדת החופים של קליפורניה בגין הנזקים, הצליח להגיע עם הגוף הרגולטורי לפשרה – במקום לשלם 2.5 מיליון דולר כקנסות בכדי לשקם את היער כפי שנתבע, הוחלט שפארקר יהיה אחראי על יצירת אפליקציה חדשה לתועלת החופים והציבור.

ליסה האגה, מנהלת האכיפה של ה-CCC, אמרה ל-Mercury News כי "זהו מקרה של הפיכת לימונים ללימונדה. סיימנו בסופו של דבר הלכה למעשה בעבודה עם כמה ממהנדסי הטכנולוגיה הטובים בעולם בכדי ליצור משהו שכל אחד יוכל להשתמש בו וליהנות ממנו".

אם אתם מזדמנים לאזור – נכון לעכשיו, האפליקציה זמינה בגרסת שולחן עבודה ו-iOS בלבד ועדיין לא באנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים