סיטיבנק סגר את החשבון של אתר להומואים בגלל תוכן "פוגעני" – ואחר כך התנצל

תמונה של תחתונים שפורסמה באתר גרמה לבנק לסגור את החשבון בטענה שמדובר בתוכן ש-"אינו הולם את המדיניות" שלו ● לאחר מכן הבנק התנצל, וטען שהוא ידידותי לקהילה הגאה - ולא נגוע בהומופוביה ● בחברה קיבלו את ההתנצלות, אולם מתחו ביקורת על סיטיבנק

האם תמונה של תחתונים באתר אינטרנט של גייז גרמה לסיטיבנק (CitiBank) לסגור את החשבון שלו? הבנק לא מסר זאת במפורש, אולם הודיע, כי סגר את החשבון של חברת Fabulis, המנהלת אתר באותו שם, בשל "תוכן פוגעני". הוא ביצע זאת מבלי למסור כלל את ההחלטה למנכ"ל החברה, ג'ייסון גולדברג. עם זאת, בסוף השבוע התנצל הבנק בפני מפעילי האתר, והבהיר, כי הוא לא נגוע בהומופוביה.

Fabulis היא חברת סטארט-אפ שבבעלותה יישום ל-iPhone ורשת חברתית להומואים. גרסת הבטה של האתר הושקה בחודש האחרון. בין בעלי המניות בחברה נכלל העיתון וושינגטון פוסט (Washington Post).

גולדברג כתב ביום ד' בבלוג שלו, כי עובדים בחברה מסרו לו על החלטת הבנק לסגור את החשבון. "לפני דקות אחדות דיברתי עם מנהל בסיטיבנק", כתב. "הוא הודיע לי שהבנק ביצע הערכה מחדש – הליך רגיל, לדבריו. מי שביצע בפועל את ההערכה החליט ש-'התוכן של האתר אינו מתאים למדיניות הבנק'. הם ביקשו מאתנו שנסגור את החשבון".

בהתנצלותו, כתב הבנק לחברה, כי "אנחנו מצטערים על המבוכה שנגרמה באשר לסטטוס החשבון שלכם ושל אתר Fabulis. כל הצהרה שהיא שנאמרה על ידי נציג של הבנק בקשר לתוכן האתר שלכם אינה ראויה, ונברר מה קרה". סיטיבנק אף הזכיר בהתנצלותו, כי הוא בעל ברית של הקהילה הגאה.

בהודעה שפרסם בבלוג מסר גולדברג, כי הוא מקבל את ההתנצלות של סיטיבנק. עם זאת, לדבריו, הפעולה של הבנק "מעוררת שאלות" האם הוא הפר בכך את התיקון הראשון לחוקת ארצות הברית, האוסר על פגיעה בחופש הביטוי. "אנחנו מאמינים שיש כאן שאלה רחבה יותר, שעוסקת בדרך שבה סיטיבנק מנהל את עסקיו ומדוע הוא מרגיש שהוא יכול להחליט איזה תוכן הוא פוגעני או לא ראוי. השאלה הזאת לא נוגעת רק אלינו, אלא גם לקהל רחב הרבה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים