"ראשי הרשויות חייבים לוודא את שמירת הפרטיות בכל מיזם של עיר חכמה"

כך כתב עו"ד אלון בכר, ראש הרשות להגנת הפרטיות, לראשי הרשויות במדריךם שהיא פרסמה אתמול (א'), שעוסק בהגנת הפרטיות בעיר החכמה

עו"ד אלון בכר, ראש הרשות להגנת הפרטיות. צילום: שרון דרעי

"אין ספק כי ביכולתה של עיר חכמה להוסיף לאיכות החיים של התושבים ולייעל תהליכים, אך עליכם לוודא כי פרטיות התושבים נשמרת בכל מיזם שכולל איסוף מידע אישי", כך כתב עו"ד אלון בכר, ראש הרשות להגנת הפרטיות, לראשי הרשויות המקומיות. הוא ציין כי "בהחלטת הממשלה נקבע שכל עיר בישראל תהיה חכמה ובעלת תשתיות לפלטפורמות דיגיטליות. תהליכי הדיגיטציה והטכנולוגיות החדשות בערים החכמות חשובים ומבורכים, אך יחד עם זאת, הם מעלים איומים חדשים על פרטיות התושבים, עמם יש להתמודד מבעוד מועד ולמנוע את התממשותם".

עו"ד בכר כתב את הדברים כהקדמה למדריך להגנת הפרטיות בעיר חכמה, שהרשות פרסמה אתמול (א'). המדריך סוקר את האתגרים המרכזיים בהגנה על הפרטיות בערים החכמות ואת התחזיות לעתיד בתחום, מציג את הדרישות הרלוונטיות ואת העקרונות המנחים שנכללים בחוק הגנת הפרטיות ואת העקרונות המנחים, כולל מידע אודות דרישות אבטחת המידע, ומביא דוגמאות מהעולם.

המדריך כולל כמה פרקים שעוסקים בהיבטים השונים של העיר החכמה, בין היתר בפוטנציאל לאיסוף וניתוח כמות עצומה של מידע אישי על התושבים, שקיים במאגרים שמצויים באחריות הרשויות. על פי המדריך, החיסיון על מידע זה קבוע בחוקים ובתקנות, אולם טכנולוגיות חדשות מאפשרות ניתוח והצלבת מידע, והסקת מסקנות ממנו – מה שמגביר את הסיכונים לפרטיות.

כמו כן, הוא כולל שורה של הנחיות לרשויות, בכלל זה שעליהן להשתמש במידע על התושבים רק למטרה שלשמה הוא נאסף, ועליהן להודיע לתושבים, לפני שהן מתחילות את האיסוף, האם חובתם החוקית למסור את המידע, מה המטרה שלשמה הוא נאסף, למי הוא יימסר ומהי מטרת המסירה. עוד נאמר כי הרשות חייבת לתת לתושבים אפשרות לעיין במידע שיש עליהם ובעת פנייה אליהם, היא צריכה להקפיד על עמידה בתקנות הגנת הפרטיות.

עוד קובעת הרשות שחל על הרשויות איסור מפורש להשתמש בצילומים המגיעים מהמצלמות הפזורות ברחבי הרשות למטרות שאינן קשורות לסיבה שלשמה הן הוצבה. לבסוף, הרשות מחדדת את העובדה שעל הרשות לעמוד בדרישות להגנת הפרטיות שפורסמו השנה, שמפרטות את רמת אבטחת המידע הנדרשת ממי שמחזיק מידע אישי, בהתאם להיקף המידע ורגישותו.

תחום הגנת הפרטיות בעיר חכמה ידון בכנס השנתי Smartcity, בהפקת אנשים ומחשבים, שיתקיים ב-3 בינואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים