"תחום הממשק מכונה-קול עובר מהפכה"

דני ויסברג, מייסד-משותף ומנכ''ל VoiceItt, רוצה לשנות את אופן התקשורת בין אנשים בעלי דיבור לא מובן והסובבים אותם ● "המערכת שלנו יושבת על הענן של AWS: חישוב מודלים של דיבור דורש כוחות אחסון וחישוב גדולים"

דני ויסברג, מייסד-משותף ומנכ''ל VoiceItt. צילום: יח"צ

"התחום של ממשק מכונה-קול עובר מהפכה, כפי שניתן לראות בעוזרים האישיים. הממשק הקולי יהפוך לדומיננטי בשנים הקרובות, אלא שאין חברות הפועלות לטובת אנשים החיים עם דיבור לא ברור שמקשה עליהם לתקשר עם הסביבה – ולשם אנו נכנסנו", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים דני ויסברג, מייסד-משותף ומנכ"ל VoiceItt.

החברה עמלה על פיתוח פתרון שיאפשר למיליוני אנשים ברחבי העולם הסובלים מקשיי דיבור לתקשר בקלות. לדברי ויסברג, "הכל החל לפני כמה שנים. סבתי, אנה ז"ל – שהייתה אדם חשוב בחיי, עברה שבץ מוחי. בעקבות האירוע היא איבדה יכולות מוטוריות ודיברה באופן לא מובן, מה שהקשה עליה מאד לתקשר עם העולם. המצב הזה הקשה לא רק עליה אלא גם על הסובבים אותה".

"חוויתי את הכאב בטיפול בה. בבית החולים הגריאטרי בו היא שהתה, הבחנתי כי האחיות הצליחו להבין מה היא אומרת: הן למדו את צורת הדיבור הייחודית שלה מתוך תקשור יומיומי עימה. זה גרם לי להבין שאני רוצה לפתח תוכנה היכולה ללמוד צורות דיבור ייחודיות, של אנשים עם אנשים עם דיבור לא מובן. זה יבטל את הניתוק הקיים בינם לבין העולם וישפר את איכות חייהם", אמר.

החברה קמה בשנת 2012 על ידי ויסברג, בוגר הטכניון, בעברו מהנדס תוכנה ברדוויז'ן, צ'ק פוינט, ו-HP, וסטס טיומקין, מועמד לתואר דוקטור בתחום לימוד מכונה, המתמחה בטכנולוגיות זיהוי דיבור. בהמשך הצטרפה לחברה שרה סמולי, בוגרת אוניברסיטת קולומביה, המובילה את הפיתוח העסקי.

עד היום גייסה החברה יותר מ-10 מיליון דולרים, חלק מהגיוס הוא ממענקים של המדען הראשי ברשות החדשנות, מהאיחוד הארופי, קרן BIRD ומשקיעים עסקיים. בין המשקיעים בחברה: Amazon Alexa Fund, M12, והטכניון.

VoiceItt עובדת בשיתוף פעולה עם ארגונים ומוסדות רפואיים בארץ ובעולם, ביניהם עזר מציון, בית החולים Bambino Gesue באיטליה, אוניברסיטת ברצלונה, Pont Del Drago בספרד, Karten Network בבריטניה ו-Red Ribbon Academy בארצות הברית.

החברה זכתה כבר בכמה פרסים בתחרויות בינלאומיות. החברה מונה 16 עובדים ובכוונתה לשחרר מוצר במחצית השניה של 2019. גרסה בטא של תוכנת זיהוי הדיבור שלהם נבדקת כעת בישראל ובארצות הברית

לסייע לאנשים שעברו פגיעות ראש או שבץ מוחי ובעלי מחלות ניווניות

לדברי ויסברג, "1.5% מאוכלוסיית העולם הם בעלי דיבור משובש והפתרונות הקיימים מנסים לאפשר תקשורת על ידי זיהוי תנועת ראש, זיהוי תנועת עיניים, לוחות תקשורת ומתגים. כל הפתרונות הללו הם עוקפי דיבור, ולכן הם מסורבלים, לא טבעיים ויקרים".

"קהל היעד" של המוצר הם בעלי שיתוק מוחין, תסמונת דאון, חלק מאוכלוסיית האוטיסטים, אנשים שעברו פגיעות ראש, או שבץ מוחי, ובעלי מחלות ניווניות, דוגמת ALS, MSA ופרקינסון.

"פיתחנו מערכת בעלת יכולת ללמוד את הדיבור הלא סטנדרטי. היא עושה זאת באמצעות תהליך איתחול מהיר, בו מוקלטות דגימות של הדובר ולאחר מכן התוכנה הופכת להיות מדוייקת יותר באופן אוטומטי עם השימוש במערכת לימוד מכונה. המערכת לומדת את הדיבור של האדם בעל הדיבור הלא מובן, וככל שהוא מדבר יותר – כך יש יותר נתונים על הדיבור שלו. על בסיסם נבנים דפוסי ותבנית הדיבור שלו", הוסיף ויסברג.

המערכת של החברה יושבת על הענן של אמזון ווב סרביסז, AWS. "לימוד המכונה נעשה בענן", הסביר ויסברג, "כל נתוני הדיבור – ההקלטות הקוליות והניתוח שלהם – מעובדים בענן. החישוב של המודלים של דיבור חייב להיות בענן, כי הוא דורש כוח אחסון ויכולת חישוב גדולים. AWS עוזר לנו ביכולת הגידול וסקלביליות – ואנו פטורים מלטפל בתשתיות. אנו צורכים את EC2, מגוון שירותים וירטואליים כגון דוקר וקונטיינטר וכן שירותי אחסון S3".

"המשימה שלנו", סיכם ויסברג, "היא לשפר באופן משמעותי את איכות חייהם של מיליוני אנשים בעלי הדיבור הלא מובן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים