"אנו מחפשים לקוחות ומקבלי החלטות אמיצים – שרוצים לרוץ קדימה"
"אין ולו ארגון אחד שיכול להרשות לעצמו להתעלם ממהפכת הדיגיטל. אם יהיה ארגון שכזה – הוא ימצא עצמו מנותק ולא עדכני ולאורך זמן לא ישרוד" אמר אלדד כהן, מנהל חטיבת דיגיטל ופיתוח בנס
"אין ולו ארגון אחד שיכול להרשות לעצמו להתעלם ממהפכת הדיגיטל. אם יהיה ארגון שכזה – הוא ימצא עצמו מנותק ולא עדכני ולאורך זמן לא ישרוד. המפתח נמצא בידי מנהלים", כך אמר אלדד כהן, מנהל חטיבת דיגיטל ופיתוח בנס.
כהן שימש במשך שנים בתפקידים בכירים בתחומי שיווק ופיתוח עסקי בארגונים גדולים, ביניהם קומברס, סלקום, קבוצת בזק ודואר ישראל. לפני כשנה מונה לתפקידו הנוכחי, בחטיבה הכוללת מפתחי תוכנה, דיגיטל ואנליטיקס.
לדבריו, "הטכנולוגיות ההופכות את המעבר לעולם הדיגיטל לאפשרי – זמינות לכלל הארגונים מכל המגזרים. כיום, באמצעות טכנולוגיה וטיפול נכון במידע ובנתונים, ארגונים יכולים לענות מהר יותר לאתגרים שמולם: התייעלות עסקית, חווית לקוח, מחוברות עובדים, קיצור הגעה לשוק ועוד. שינויים אלו בתהליכי הליבה מאפשרים הגדלת הכנסות ושיפור התחרותיות בשוק משתנה".
"לא מעט ארגונים אינם מודעים לכך שיש ברשותם מידע יקר ערך, שכל שנדרש הוא 'להאיר' אותו ולטפל בו באנליטיקה וחיבור נכון ל-IoT. אם לא כן, הם יפגשו מציאות שבה חברה צעירה וזריזה הקדימה אותם. המנכ"ל והנהלת החברה חייבים לבחון תהליכי חדשנות בחברה, לשיפור הכנסות ולהתייעלות בשל תהליכים דיגיטליים", הוסיף.
המגזר הפיננסי, ציין כהן, "מהווה דוגמה מצוינת למיקוד בדיגיטל תוך הקצאת משאבים משמעותיים לתחום. הבנקים הגדולים מתנהלים בהקשר זה כמו סטארט-אפ. למרות גודלם והיקף פעילותם, הם מקימים חברות בת ומיישמים מיקוד עסקי בחדשנות וטכנולוגיה באומץ רב ומאתגר – כדי לייצר ולפתח מערכות ופתרונות לעולם חוויית המשתמש. בנק לאומי הקים חברת בת המתנהלת כסטארט-אפ, Videa, לניהול תיקי השקעות. נס וחברה הבת שלה דנאל פתרונות פיננסים, שותפות לתהליכי פיתוח המערכות הדיגטליות שלהם, שהושקו באחרונה בהצלחה".
"הכרחי להתחיל את המסע הזה כבר היום. מומחי החדשנות והדיגיטל שלנו כבר מנהלים תהליכים כאלה בארגונים. התהליכים כוללים הבנה אמיתית של אתגרי הארגון, בחינה וסיוע למקבלי ההחלטות לגבי חלופות, ואז – יישום והטמעה של תהליכים וטכנולוגיות", אמר.
"התוצאה ברורה: הארגון חווה הצלחה בתהליך ראשון שמשמעותו – יעילות, חדשנות ותחרותיות. הנהלת ארגון חווה בטחון ואמון בתהליך, ומייצרת הרגל חדש – חדשנות ככלי להתפתחות וצמיחה. המנהלים מציבים יעדי צמיחה והתייעלות כחלק מהתהליך והשינוי הופך לממשי ו'ממכר"', הסביר.
"כדי שזה יקרה בקרב לקוחותינו, אנחנו מאמצים גישה פרקטית וניגשים לאתגרים ולצרכים מ'הסוף שלהם'. בתחילת התהליך אנחנו ממחישים למנהלים ויזואלית את החזון באמצעות תוצר ראשוני, MVP-Minimal Viable Product, שנוסך ביטחון ויוצר מוטיבציה משמעותית לקידום התהליך. אין טוב ממראה עיניים לפני שנגשים לאפיון ולפיתוח".
אנליטיקס מציל חיים
"כך, לדוגמה, ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים ערכנו פרויקט אינטגרציה ומידע גדול. החזון ממש פורץ דרך: להגיע ליכולת ניבוי גבוהה היכן ומתי תתרחש תאונת דרכים, לצד הצגת נתונים ברזולוציה ובהקשרים של מניעת תאונות. היישום מתנהל זה כשנה, תוך התמודדות עם אתגרים מהמורכבים ביותר בתחום הנתונים", אמר כהן.
"דוגמה נוספת לפיתוח טכנולוגיה בתהליכי ליבה היא יוזמת הגרלות 'מחיר למשתכן'. משרד השיכון מוביל מהפכה במקום שהיה הכי אוף-ליין. המשרד הנגיש את הזכאות למשתמשים הרבים במדינה והכל עם חווית לקוח חדשנית, נגישה, פשוטה ורב-ערוצית", הוא ציין.
"בעולם הפיתוח אנו מטפלים בתחום החם של הקמה וניהול של מרכזי מצוינות לפיתוח תוכנה, עבור ארגוני היי-טק, או ארגונים מוטי טכנולוגיה. מדובר בתהליכי פיתוח מורכבים, הנמצאים בין התוכנה והחומרה, ונעשים במתודלוגיות אג'ייל ו-Scrum. אנו מפעילים מרכזי מו"פ באתרי הלקוח, או באתרים מרוחקים. אנו עובדים כך עם חברות בעלות טכנולוגיה מתקדמות, ביניהן חברות ביטחוניות ובינלאומיות מהגדולות בעולם", אמר כהן.
IoT בלואו-טק
לדברי כהן, "אנו מספקים מערכת IoT המשלבת אנליטיקה, סנסורים ותוכנה בחברה שאינה טכנולוגית במהותה – פינוי פסולת בניה. פתרון חדשני שכזה עונה במלואו לרגולציה בתחום איכות הסביבה. בעולם מסורתי, שאין בו כל מעורבות של טכנולוגיה, אנו הופכים אותו למצב שהטכנולוגיה המיושמת בו תהיה הממשק העיקרי של המשתמשים. מימוש החזון ממצב את החברה כמובילה ומניב לה יתרון תחרותי".
"אנו מחפשים לקוחות אמיצים שרוצים לרוץ קדימה, שמעוניינים לשמור על הובלה ולעשות חדשנות ודיגיטל – הלכה למעשה", סיכם כהן.
תגובות
(0)