סקר (שוב) מוכיח: רובנו גולשים באינטרנט מהנייד

כ-48% מהגולשים עושים זאת אך ורק באמצעות סמארטפונים ● האחוז מאלו שעושים זאת בעיקר באמצעות מחשבים נייחים ירד עד כדי 9% בלבד ● ומה לגבי המחשבים הניידים והטאבלטים?

גלישה באינטרנט. אילוסטרציה: BigStock

המודעות לכך שהטלפונים החכמים שינוי בצורה קיצונית את הרגלי השימוש באינטרנט כבר קיימת מזמן. עם זאת, לפעמים יש מספרים המספרים את הסיפור טוב יותר. כך, לדוגמה, סקר שערכה חברת התקשורת הבריטית Ofcom מציע תמונה מאוד חדה וברורה עד כמה הגלישה כיום ברובה המכריע מבוצעת באמצעות מכשירים ניידים, על חשבון המחשבים השולחניים שכמעט ונעלמים בהיבט הזה.

לפי הסקר, שאמנם נערך בבריטניה אך בהחלט משקף ככל הנראה את השוק המערבי כולו, כ-48% מהגולשים באינטרנט עושים זאת קודם כל ובדרך כלל אך ורק באמצעות טלפונים חכמים, בעוד שהאחוז מאלו שעושים זאת בעיקר באמצעות מחשבים נייחים ירד עד כדי 9% בודדים בלבד. את הער ממלאים בעיקר המחשבים הניידים עם 24% והטאבלטים עם 15%.

לפני כחמש שנים בלבד נתח הגלישה המשותף למחשבים הסתכם ב-78%

עד כמה השינוי הזה מהיר? לפי החברה נתח הגלישה באמצעות מחשבים ניידים יורד בכל שנה באופן קבוע מאז שהטלפונים החכמים נכנסו חזק לתמונה, ועם השיפור באינטרנט האלחוטי. ב-2018 מדובר על ירידה של 2%. החברה גם ציינה שלפני כחמש שנים בלבד נתח הגלישה המשותף למחשבים, נייחים וגם ניידים, הסתכם ב-78%, כך שהשינוי בהרגלים הינו חזק ומהיר.

ומה עושים הגולשים שמעדיפים את הטלפונים? 69% סיפרו שהם גולשים באינטרנט, ו-66% אמרו שאחת הפעילויות המרכזיות שלהם היא קריאה וכתיבה של דואר אלקטרוני. ועוד לפני רשתות חברתיות משתמשים הבריטים בטלפון כדי לבצע קניות מקוונת וכדי לבצע פעולות בבנק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים