בריטניה: האם גוגל השתיקה פרשיית אפליה גזעית ב-4,000 פאונד?

לפי דיווחים, ענקית הטכנולוגיה האמריקנית - שמשתדלת מאוד להיחשב כמכילה ומגוונת וכמעסיקה מעולה - נתקלה במקרה שבו עובד קבלן ב-Google Maps בבריטניה התלונן על אפליה גזעית והחברה, כביכול, הגיעה איתו לפשרה כדי שהפרשיה תעבור מתחת לרדאר הציבורי

פעם נחשבו כמקום אידיאלי לעבוד בו. משרדי גוגל. צילום: BigStock

מקרה חדש שנחשף בימים אלו בבריטניה מצביע על כך שגוגל ככל הנראה השתיקה, או לפחות ניסתה להשתיק, אירוע שהיה קשור באפליה על רקע גזעי ובעובד קבלן שהעסיקה. האיש החליט לספר לתקשורת על הדברים, על אף שלדבריו קיבל תשלום בדיוק כדי שלא לעשות זאת, כיוון שהושפע ממחאת עובדי החברה.

לפי דיווח של הגרדיאן הבריטי, אזרח בריטי ממוצא מרוקני – שזכה בכתבה לכינוי הבדוי אחמד ראשיד – נשכר על ידי גוגל כעובד קבלן בכדי "לאסוף בחשאי מידע על עוצמת ומגוון אותות Wi-Fi בתוך חנויות בודדות במרכזי קניות מסוימים" בבריטניה. המשימה שלו נועדה בכדי שלאחר מכן ניתן יהיה להשתמש בנתונים שיאספו על מנת לשפר את דיוק כלי המפות של גוגל, Google Maps.

מתנהג כמו מחבל בקניונים?

ראשיד סיפר כי אופייה הסודי של עבודתו גרם לכך שיוטרד, יקוטלג באופן גזעני וככלל, שייחשד כי הוא מתנהג כמו מחבל בקניונים. הוא טען כי גוגל לא יידעה מספר מקומות על הביקורים שלו, ושככלל הורתה לקבלנים, כמותו, שלא להזדהות כמועסקיה. ראשיד אמר כי מכיוון שהיה הקבלן היחיד "בעל חזות ערבית", הוא נתקל בהתנכלויות נוספות מצד אנשי הביטחון, אך לא הורשה לגלות כי הוא למעשה עובד בעבור גוגל.

בתגובה דיווח העובד על האירועים למעסיקתו, ענקית החיפוש, וביקש ממנה לספק לו תג זיהוי שישייך אותו אליה, אך החברה התעלמה מבקשות אלה. לאחר שהתלונן בהמשך על כך שאנשי אבטחה בקניון עקבו אחריו, ראשיד גילה כי גוגל החליטה כבר באותו יום שלא לחתום האריך איתו חוזה, כפי שהובטח לו.

לפי הדיווחים בתקשורת, גוגל יישבה את תביעתו של עובד הקבלן בכך ששילמה לו 4000 ליש"ט, כשחלק מהפשרה כלל איסור על ראשיד לדבר על שקרה, אך הוא בחר בכל זאת להוציא את הדברים אל האור לאחר שנחשף למאבקי העובדים של גוגל בכל העולם, שבמסגרתם מחו המועסקים כנגד מעסיקתם העוצמתית – המתהדרת תדיר בנוצות גיוון והכלה ובהיותה מעסיקה מעולה – כנגד השתקת מקרי הטרדה מינית ואפליה בחברה.

אחד מעמיתיו הלבנים של ראשיד, שהיה עד לעוגמת הנפש וליחס הגרוע שבו זכה הקבלן המרוקני מאנשים בקניונים, אמר שגוגל הייתה צריכה לעשות יותר בכדי להגן על ראשיד. "זה היה עוזר לכולנו להציג תגי זהות, כי כולנו עוכבנו, אבל למרביתנו לא היו בעיות כי היינו לבנים".

בהצהרה ששלחה הגיבה גוגל ואמרה כי "כל העובדים והקבלנים מקבלים הנחיות ברורות המפרטות את פרטי הפרויקט והתפקיד שלהם, והם מתבקשים להיות גלויים לגבי העובדה שהם פועלים מטעם גוגל". החברה הוסיפה כי בנוגע למקרה המסוים, לא נדרש אישור לצורך בדיקת אותות Wi-Fi שהם מידע הזמין לציבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים