"אפעל לחיבור הקהילה הטכנולוגית למדיניות התומכת בטכנולוגיות מתפתחות"

אמרה לימור שמרלינג מגזניק עם כניסתה לתפקיד מנהלת המכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה • לאחרונה סיימה את תפקידה כמנהלת מחלקת קשרי ציבור וממשל ברשות להגנת הפרטיות לאחר 10 שנים

25/11/2018 16:41
לימור שמרלינג מגזניק, מנהלת המכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה. צילום: משה יפה

לאחר 10 שנים בהן שימשה לימור שמרלינג מגזניק כמנהלת מחלקת קשרי ציבור וממשל ברשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים היא סיימה לאחרונה את תפקידה ובימים אלו החלה לכהן כמנהלת המכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה.

סמוך לעזיבתה נודע כי גם אלון בכר, ראש הרשות, צפוי לסיים את תפקידו ולשמש כמנכ"ל איגוד הבנקים.

בראיון לאנשים ומחשבים הבהירה שמרלינג מגזניק כי אין כל קשר בין עזיבתם של שני הבכירים. "הודעתי על כוונתי לפרוש מהרשות עוד בחודש אוגוסט השנה. ההזדמנות לחבור למייסדים של המכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה, ג'ולס פולונצקי, מנכ"ל Future of Privacy Forum  ופרופ' עומר טנא, סמנכ"ל ב-International Association of Privacy professionals, שני מקצוענים מובילים בקהילה הבינלאומית, הייתה התאמה מושלמת עבורי, שבשמחה רבה נרתמתי אליה".

"שנות הבנייה של הרשות"

במסגרת עבודתה עסקה שמרלינג מגזניק לאורך השנים בין השאר בתחום האכיפה המנהלית והאסדרה, ניהול הליכי הפיקוח המנהליים מכח חוק הגנת הפרטיות, וכן ניהלה את הפיקוח על בעלי רשיונות לפי חוק שירות נתוני אשראי וחוק חתימה אלקטרונית.

"אלו היו שנות הבנייה של הרשות והעשייה הייתה מאתגרת ומרתקת. העבודה זימנה לי עיסוק בסוגיות מרתקות בחברת האינטרנט כגון האינטרנט של הדברים, רכבים אוטונומיים, ערים חכמות, מידע ביומטרי, רשתות חברתיות, בריאות דיגיטלית ופינטק", אמרה שמרלינג מגזניק.

בשנתיים האחרונות לקחה על עצמה לדבריה אתגר חדש: להביא את פעילות הרשות לידיעת הציבור הרחב, ובמיוחד להעלות את המודעות לזכות לפרטיות כדי שאנשים יוכלו לדרוש את המגיע להם מארגונים, חברות, עסקים וגופים ציבוריים, שמנהלים מידע אישי שלהם.

"פעלתי גם להעלאת המודעות בקרב הארגונים עצמם כך שהם יאמצו פרקטיקות ניהול מידע בהתאם לחוק", הוסיפה שמרלינג מגזניק.

"הגיעה העת לשינוי אישי ומקצועי"

"בתום עשר שנות שירות ציבורי ברשות הרגשתי שהגיעה העת לשינוי אישי ומקצועי. להחלפת נקודת המבט ועשייה שתתרום מזווית אחרת למשימה החשובה של הגנת הזכות לפרטיות של הציבור הישראלי במרחב הדיגיטלי", אמרה.

לדבריה, רצתה גם "להרחיב את העיסוק שלי לנושאים נוספים של מדיניות בטכנולוגיה בכלכלה דיגיטלית. בתפקידי כמנהלת המכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה, שהוא מכון למחקר ולפיתוח מדיניות, אני מאמינה שאצליח להוביל ולהשפיע על הטמעתם של ערכים בעולם הדיגיטלי".

במסגרת תפקידה החדש מתכוונת שמרלינג מגזניק "ליצור זירת שיח מרובת קולות ודעות עם משתתפים מהתעשייה, הממשלה, האקדמיה והחברה האזרחית, שתהיה מקום לדיון מעמיק ומקצוע שישאף להצעת פתרונות מעשיים לדילמות המורכבות שאנו מתמודדים עימן כיום. לגבש מסגרות רגולציה עצמית בשיתוף עם התעשייה".

"אפעל לחיבור הקהילה הטכנולוגית הישראלית למדיניות המתגבשת ומתפתחת בעולם, התומכת בטכנולוגיות מתפתחות, ואביא להשמעת קולה של תעשיית ההיי-טק הישראלית המשגשגת בשיח הבינלאומי. אני גם מאמינה שישראל יכולה להיות מובילה עולמית בתחום פתרונות המגנים על פרטיות, וקוראת לסטארט-אפים שמפתחים מוצרים כאלו ליצור אתנו קשר ולהצטרף לפעילויות. ארצה גם לתרום לקידום חקיקת הגנת מידע עדכנית בישראל", הוסיפה.

"האתגר הגדול בעיניי הוא להביא לכך שהצעות המדיניות שנקדם יוטמעו בפועל וייעשה בהן שימוש מעשי על ידי ארגונים, כך שהן לא ייוותרו בגדר המלצות", היא סיכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים