בלק פריידי 2018 בארה"ב: רכישות אונליין ביותר מ-6.2 מיליארד דולר

כך על פי Adobe Analytics ● העסקאות האינטרנטיות בחגיגת הקניות של 2018 עלו בכ-23.6% ● מתוך כלל הקניות אונליין, רכישות של למעלה מ-2 מיליארד דולר בוצעו דרך הניידים

שופינג. צילום: BigStock

זמן הליבה של הבלק פריידי – 24 השעות שנחשבות כאירוע הקניות המרוכז של יום השישי שלאחרי חג ההודיה – כבר מאחורינו ואפשר לסכם את ההשלכות של האירוע במובנים של רכישות אונליין – המכירות המקוונות של הבלק פריידי האחרון הגיעו ליותר מ-6.22 מיליארד דולר בארצות הברית, ומדובר בשיא חדש ליום הקניות המסוים הזה ובעלייה של 23.6% בהשוואה לשנה שעברה, אז רכשו הקונים ב-5.03 מיליארד דולר באינטרנט.

נתונים אלו עולים ממחקר של Adobe Analytics, העוסק בעסקאות מסחר אלקטרוני' ואשר סקר 80 מתוך 100 הקמעונאים המובילים בארצות הברית ומבוססים על ניתוח של יותר מטריליון ביקורים באתרים קמעונאיים ו-55 מיליון יחידות שנמצאות במלאי החנויות.

יותר מ-2 מיליארד דולר רכישות מניידים

לדברי אדובי, 33.5% מהמכירות המקוונות ביום שישי שלאחר חג ההודיה הגיעו ממכשירים ניידים, לעומת 29.1% בשנה שעברה והמכירות הללו הסתכמו ביותר מ-2 מיליארד דולר.

"קמעונאים מבינים שקניות ורכישה בסמארטפונים הן כיום הנורמה בעבור הצרכנים, וכתוצאה מכך הם מספקים חוויות טובות יותר ואופטימיזציה במכשירים ניידים", צוטט טיילור שריינר, מנהל Adobe Digital Insights, בהצהרת החברה לתקשורת.

שריינר הוסיף ואמר כי "הקמעונאים עשו את חלקם בכדי לבנות חוויות ניידות טובות יותר לצרכנים, ובכך להפוך כמעט 10 אחוזים יותר מבקרים דרך טלפונים חכמים לקונים בבלק פריידי הזה לעומת הקודם".

"לצרכנים יש גישה ושליטה רבים יותר מאי פעם לקנות בכל זמן נתון, וזה מעלה את התעבורה וההזמנות", הסביר רוב גארף, סגן נשיא לתחום אסטרטגיית ותובנות התעשייה ב-Salesforce ל-Digital Commerce 360.

קמעונאים גם שלחו 26% יותר הודעות דוא"ל בחג ההודיה השנה, אמר גארף, והסביר זאת כניסיון לפתות את הקונים מוקדם יותר למבצעי הבלק פריידי.

סטרימרים – הפייבוריט של החג

מחשבים ניידים והתקני הזרמה כגון Roku, Chromecast ו-Amazon Fire TV היו בין המוצרים הנמכרים ביותר ביום שישי השחור, כך על פי Adobe. משחקי הווידאו הנמכרים ביותר כללו את הכותרים Red Dead Goeem 2, Let's Go Pikachu ו-God of War.

הקונים לא חיכו עד לפריצת אירוע המכירות הנוכחי בכדי להתחיל בחגיגה – ההוצאות המקוונות בחג ההודיה הגיעו ל-3.7 מיליארד דולר בארצות הברית, והעפילו בהרבה על שיא השנה שעברה שעמד על 2.87 מיליארד דולר, כך על פי Adobe Analytics. בכלל, מאז ראשית נובמבר, זאת אומרת לאורך קצת יותר מ-3 שבועות, הצרכנים האמריקנים השקיעו 38 מיליארד דולר ברכישות אונליין.

מנתונים מעט מוקדמים יותר שפרסמה חברת המחקר, שהיו תוצר של הערכות בהתבסס על שעות הקניות הראשונות, ניתן היה ללמוד כי נכון לעשר בבוקר יום ו', לפי זמן המסחר במזרח ארצות הברית, הקניות באירוע הצטברו לכדי מכירות של 643 מיליון דולר, שהיוו עלייה של 27.8% משנה לשנה. החברה צפתה בעבר כי מכירות האירוע כולו בארצות הברית יגיעו ל-5.8 מיליארד דולר, אבל שינתה את התחזית לנוכח הנתונים הראשוניים ל-6.4 מיליארד דולר. בסוף היום, כאמור, הסתבר כי צפי זה היה מעט גבוה מהתוצאה הסופית של 6.22 מיליארדים.

כדאי לזכור כי סייבר מאנדיי עומד מעבר לפינה כך שחגגת הרכישות עוד לא קרובה אפילו לסיומה. אדובי צופה כי מכירות סייבר מאנדיי יגדל ב-17.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-7.8 מיליארד דולר.

תפקיד הרשתות החברתיות בימי המכירות הגדולים

באופן יותר כללי חזתה Salesforce כי אמצעי המדיה החברתית ישחקו תפקיד חשוב באירועי המכירות הנוכחיים. בין השאר התנבאה החברה כי 7.5% מהתנועה לאתרי אינטרנט של קמעונאים יגיעו דרך הרשתות החברתיות.

על פי The Vox, יום שישי השחור עורר רגשות מעורבים בגולשים ברשתות החברתיות, עם אינספור פוסטים שלועגים לבהלת הקניות המוגזמת ואחרים שמנסים להציג את הנטייה הצרכנית המופרזת לכאורה של האירוע המסוים, כמו גם באירועי המכירות האחרים, ככזו שמקורה בצורך הכרחי בעבור הקונים לעשות רכישות חכמות ובהנחה לחג המולד.

קנת רוג'רס, דיקן עמית למחקר בבית הספר לאמנויות, מדיה, ביצועים ועיצוב של אוניברסיטת יורק, אמר בראיון ל-Goods כי "קניות יום שישי השחור לא תמיד מבוססות על צרכנות פזרנית, עירומה וחסרת בושה".

לדבריו, "בזמנים קשים מאוד, בלאק פריידיי עשוי להיות הסיכוי היחיד של אנשים לקבל גישה לדברים מסוימים ולקנות את מה שהם צריכים".

אנשים רבים הסבירו והבהירו, הגיבו והפיצו מידע בנוגע לאירועי הבלק פריידי, התורים הפיזיים ושאר עניינים קשורים, כמו גם אודות הדילים השווים באתרים, ומילאו את טוויטר, פייסבוק, ואינסטגרם בפרסומים בעניין במהלך הבלאק פריידיי הנוכחי.

בין חלקם, כאמור, ניטש ויכוח בנוגע לנחיצות היום, ו/או לכמה שהוא מיותר ומייצר בזבזנות לשווא. המבקרים נטו לעלוב ברוכשים הנלבבים, ואז זכו בתגובות שבמהותן אמרו שיש מי שבאמת נזקק לקניות המוזלות יותר ואינו משתתף באירועים רק בשביל התענוג הטהור של חגיגת קניות המונית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים