"הדור החמישי הוא מנוע לחדשנות"

"זו תהיה טכנולוגיה שתאפשר לשים מיליארדי רכיבים ומכשירים יחד ותהפוך את הקישוריות ממילה להלכה למעשה; היא תישאר למשך עשור או יותר", אמר יוסי כהן, סגן נשיא בכיר ומנכ''ל אריקסון לאזור צפון אמריקה

יוסי כהן, סגן נשיא בכיר ומנכ''ל אריקסון לאזור צפון אמריקה. צילום: ניב קנטור

"לתקשורת בדור החמישי יש תועלות רבות, טכנולוגיות וכלכליות אולם מעל כולן נמצא היתרון המרכזי שלה – היא מהווה מנוע לחדשנות", כך אמר יוסי כהן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל אריקסון לאזור צפון אמריקה.

כהן דיבר בכנס Ericsson Innovation Day 2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים נערך אתמול (ד') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים בישראל, הנחה אדם לויד, מנהל שיווק דרום ומזרח אירופה, אריקסון.

לדברי כהן, "דור 5 כבר פה, יש להפנים זאת. בשנת 2009 וריזון הייתה ראשונה להשיק את רשת LTE. הם זכו בנתח שוק גדול והפכו למובילים. כך קרה גם באוקטובר השנה כשהושקה על ידם הרשת הראשונה של דור 5. הטלפונים הסלולריים בשנות ה-80' מימשו להעברת קול. בשנות ה-90' הם החלו להעביר טקסטים, הטלפונים נכנסו לכיס והופיעה רשת דיגיטלית. בתחילת שנות האלפיים הופיע דור 3, עם מצלמה ו-MP3. דור 4 כבר עסק בקישוריות, אבל לא היה יעיל בכך והיה יקר".

על פי כהן, "הדור החמישי יהיה טכנולוגיה שתאפשר לשים מיליארדי רכיבים ומכשירים יחד ותהפוך את הקישוריות ממילה להלכה למעשה. היא תהיה פה למשך עשור שנים או יותר. היא כוללת שמונה מימדים, ביניהם קיבולת תעבורה גדולה פי 10, אורך חיי סוללה של עשר שנים, זמינות 99.999%, והשהייה של 1 מילי-שנייה".

"עד 2023 יהיו 3.5 מיליארד התקנים מחוברים לרשתות"

השימושים בדור 5, הוסיף כהן, "נחלקים לארבע קטגוריות עיקריות. האחת, גלישה סלולרית משופרת במהירות ובזמן התגובה של הרשת, גלישה והעברת נתונים עם שיפור דרמטי באיכות וידיאו ותמיכה במציאות מדומה ומציאות רבודה. הטלפונים הראשונים של דור 5 יגיעו לעולם ב-2019 ויביאו עימם גל חדש של חדשנות ושל שירותים חדשים".

הקטגוריה השניה, ציין, "היא fixed wireless access, משמע החיבור מארון הסעף ליד הבית עד הבית. הרעיון הוא שגם 'קצה החוט' יהיה אלחוטי, מבוסס דור חמישי ולא נחושת או סיב אופטי. שירות כזה הושק כבר בחלק מערי ארצות הברית.

הקטגוריה השלישית היא IoT קריטי. תעשיה 4.0, תחבורה, תקשורת, רשתות קריטיות ועוד – כל אלו ייהנו מהיכולת של דור 5 'לחלק' את הרשת ל'חתיכות', לספק על אותה רשת פיסית – כמה רשתות וירטואליות שונות עם ביצועים שונים, בתעדוף לרשתות קריטיות מול שאינן כאלו".

הקטגוריה הרביעית, אמר כהן, "היא IoT מסיבי: היכולת של הדור החמישי לתמוך בכמות אדירה של התקנים וחיישנים סלולריים. הצמיחה השנתית שלהם עומדת על 30%. עד 2023 יהיו 3.5 מיליארד התקנים מחוברים לרשתות. זו הזדמנות עסקית חשובה למפעילי תקשורת".

"הדור החמישי ישפיע על כל מגזרי התעשייה. המדובר בהזדמנות עבור ארגונים, מפעילי תקשורת והצרכנים. הלקוחות יתרגשו מהיכולת שלהם לצרוך מדיה ובידור בכף היד, עם יכולות למציאות וירטואלית. דור 5 ישדרג את היכולות של מכוניות אוטונומיות, הוא יאפשר גישה קלה וזולה למכשירים, שיהיו בעלי אורך משופר של חיי סוללה. הוא יאפשר אינטראקציות בזמן אמת, עם משובים קוליים ואחרים", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים