“נגדיר את התקשורת כתשתית לאומית"

לדבריו, "בתוך חמש שנים נביא את ישראל לדור 5 - זה מצריך השקעה. עלינו לעודד השקעות ולחבר יישומים" ● "קיבלנו החלטה אסטרטגית להסדיר את נושא ה-IPv6. אם אנחנו לא ניקח את זה כיעד לאומי נהיה במקום שאנחנו לא רוצים להיות בו בעוד כמה שנים"

נתי כהן, מנכ''ל משרד התקשורת. צילום: ניב קנטור

"אנו רוצים להגיע למצב בו תהיה למקבלי ההחלטות במדינת ישראל ההבנה והמודעות העמוקות כי תשתית תקשורת הינה תשתית לאומית, כמו מים וחשמל. יש להביט עליה כעל השקעה ארוכת טווח. המשרד יפעל להגדיר אותה כתשתית לאומית – וכנגזרת מכך, יעודד השקעות בתשתיות התקשורת במדינת ישראל כתנאי למימוש דור 5", כך אמר תא"ל (מיל') נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת.

כהן דיבר ב"שיחה ליד האח" עם אלון ברמן מנכ"ל אריקסון ישראל, במסגרת כנס
Ericsson Innovation Day 2018 . הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים נערך היום (ד') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים בישראל, הנחה אדם לויד, מנהל שיווק דרום ומזרח אירופה באריקסון.

אלון ברמן מנכ''ל אריקסון ישראל. צילום: ניב קנטור

אלון ברמן מנכ"ל אריקסון ישראל. צילום: ניב קנטור

משרד התקשורת, אמר כהן, "עובר ממיקוד בתחרות בשוק התקשורת – לעידוד ההשקעות בתשתיות תקשורת. אנו רוצים להגיע למצב בו כספים יושקעו בשדרוג השקעות כמענק על עמידה ביעדים ובלוחות זמנים. בשל העובדה שהרווחים יגיעו מעולם היישומים, מה-IoT, ההשקעה בתשתיות תהפוך למשתלמת לאורך זמן. נעשה זאת על ידי התאמה של הרגולציה. נציב יעדים, נייצר אסטרטגיה ארוכת טווח וטקטיקה של מגוון אפשרויות. תמונת המצב העדכנית אינה טובה – ואנו נחושים לשנותה".

טרנספורמציה בעולם הטלקום, עולם השידורים ועולם הדואר

המשרד, הוסיף כהן, "ניצב בפני מספר אתגרים. אנו מעמיקים ולומדים את העידן הבא, עידן הדור החמישי. חשוב לנו להעמיק ולקדם את התחום. אנו מצויים בטרנספורמציה אדירה בשלושה תחומי אחריות של המשרד: עולם הטלקום, עולם השידורים ועולם הדואר, שגם הוא חווה שינוי – העולם הלוגיסטי, של משלוח חבילות, מתרומם בצורה אדירה. אל מול האתגרים הללו, עלינו להתאים את עצמנו ואת הרגולציה לשינויים המשמעותיים".

בעולם הטלקום, אמר כהן, "העידן הבא, דור 5, הוא עידן אחר לגמרי. אין לו כל קשר להבדלים שהיו בין רשתות התקשורת דור 3 מול דור 4. זו חשיבה שונה לחלוטין. התשתית היא אמצעי – המטרה היא הגעה לעידן הדיגיטלי והאינטרנט של הדברים. על מנת שזה יקרה – עלינו כמדינה להיערך כבר כעת. אנו עמלים לייצר ארכיטקטורה במדינת ישראל כדי לקבוע כיצד היא תיראה בתחום התשתית בדור 5. עלינו להביט על כלל השכבות שעלינו לעסוק בהם. אנו עוברים בעולם התשתיות מנחושת לסיבים אופטיים. על מנת להיענות לאתגר הניידות והמעבר לדור 5, יש ליישם את הלקחים מהמעבר לדור 4. נצטרך להתאים את עצמנו בהיבט הרגולטורי לעולם החדש".

"קיבלנו החלטה אסטרטגית להסדיר את נושא ה-IPv6. אם אנחנו לא ניקח את זה כיעד לאומי נהיה במקום שאנחנו לא רוצים להיות בו בעוד כמה שנים. כעת איננו במצוקת כתובות באינטרנט, אבל אם לא ננקוט בצעדים – נהיה בבעיה. אנחנו לא מסתכלים רק על הפרוטוקול בקצה – אלא מסתכלים על התשתיות ועל יכולת הניידות ועולם היישומים. בגרסה 6 – מאגר הכתובות אינו מוגבל", הוסיף.

"הרחבנו את המבט שלנו כמשרד. התפיסה שלנו הינה תפיסה מרחיבה, בשל דור 5, אנו מביטים על העולם היישומי החדש ועל ה-IoT. כדי שנהיה בחזית הטכנולוגיה, עלינו לקחת את התשתיות ואת היישומים תחת מטריה אחת. הטיפול בדור 5 ותכנון ההיערכות אליו, הוא עיסוק מרכזי של המשרד, והוא עושה זאת בראייה רוחבית (מול כלל משרדי הממשלה י.ה.). אנו לא שחקן יחיד הפועל במגרש של דור 5. אנו פועלים בוועדות ההיגוי בצמוד לאנשי האוצר ורשות ההגבלים העסקיים", אמר כהן.

מכרז התדרים – בתחילת 2019

כהן הודיע באירוע כי "בכוונתנו להגדיל את מאפייני מכרז התדרים, הארכיטקטורה של דור 5 היא יותר רחבה מספקטרום: יש תשתיות בסיסיות, יש את עולם הניידות, הכולל ספקטרום – ויש יישומים. נייצר מדיניות עדכנית. אני מעריך שנפרסם את מאפייני מכרז התדרים בעוד כחודש וחצי, וברבעון הראשון של 2019 נצא למכרז עצמו".

"בתוך חמש שנים", סיכם כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, "נביא את ישראל לדור 5 – זה מצריך השקעה. עלינו לעודד השקעות ולחבר יישומים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניאל מטודי

    תא"ל מיל' נתי כהן , מנכ"ל משרד התקשורת . האיש הנכון במקום הנכון . עלה והצלח.

  2. רמי

    וואו, באמת מנכ"ל משרד התקשורת הצליח להפנים בסוף 2018 שתשתית התקשורת היא תשתית לאומית, במדינה שמציגה את עצמה כאומת הייטק וחדשנות. אולי פשוט צריך להעיף את כול העסקנים פונקציונרים אפילו קציני קשר ולהתחיל להבין שהיום תקשורת זה הרבה יותר מטלפוניה וקשר, זה בעיקר מחשבים ותוכנה. אבל כאשר יש שר שאולי יודע לקשור את השרוכים שלו וגם אלו שלפניו התעסקו יותר ב"תחרות" במקום בקדמה וטכנולוגיה זה המצב.

אירועים קרובים