השרה גמליאל: "אני אהיה שרת החינוך הבאה של מדינת ישראל"

"בארבע השנים האחרונות תרמתי לחינוך באמצעות ישראל דיגיטלית לא פחות מהשר המכהן ומכל שר אחר", אמרה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, לאנשים ומחשבים ● היא התייחסה למצב בדרום ואמרה: "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה ביממה האחרונה אילו לא הייתה לישראל את הטכנולוגיה של כיפת ברזל"

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל. צילום: פלי הנמר

הכותבים הינם שליחי אנשים ומחשבים לכנס ולתערוכת Smart Cities בברצלונה.

"הטכנולוגיה מצילה חיים, ואנחנו רואים דוגמה חיה לכך ביממה האחרונה, בדמות מערכת כיפת ברזל, שיירטה את הטילים הרבים שנחתו על ישראל. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה ביממה האחרונה אילו לא הייתה לישראל את הטכנולוגיה הזו", כך אמרה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל.

גמליאל אמרה את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שהתקיים היום (ג') בפתח כנס ותערוכת הערים החכמות Smart Cities, שמתקיים השבוע במרכז הכנסים Fira בברצלונה. השרה היא ראשת המשלחת הישראלית לאירוע והייתה בין ארבעת הדוברים שפתחו אותו הבוקר.

כיפת ברזל. צילום: דובר צה"ל

כיפת ברזל. צילום: דובר צה"ל

"בסופו של דבר טכנולוגיה היא טכנולוגיה, השאלה היא לאילו מטרות מנצלים אותה", אמרה גמליאל, וביקשה "לחזק את תושבי הדרום ולהביע הערכה לשרי הקבינט, שאני בטוחה שמטפלים במצב בצורה הטובה ביותר".

המצב בדרום השפיע גם על הרכבה של המשלחת הישראלית ל-Smart Cities: ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ביטל את השתתפותו באירוע ברגע האחרון, עם תחילת מתקפת הטילים. כמו במרבית הפעמים במצבים של הסלמה בדרום, שדרות היא היישוב שחוטף את הכי הרבה טילים ומתקפות.

"יש לי את כל הכישורים הנדרשים להיות שרת החינוך"

גמליאל אמרה בראיון שהיא מתכוונת לדרוש במשא ומתן הקואליציוני שיתקיים לאחר הבחירות הבאות, אם וכאשר הליכוד ירכיב את הממשלה, את תיק החינוך, ולשלב במשרד את הפעילות של מיזם ישראל דיגיטלית, שהיא אחראית עליו גם בתפקידה כיום, ושל מטה התקשוב הלאומי, שכיום הוא תחת משרד ראש הממשלה. זאת, לאחר שעם מינויה לשרה לשוויון חברתי ב-2015 היא דרשה – וקיבלה – מראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמיזם ישראל דיגיטלית יהיה תחת אחריותה.

"יש לי את כל הכישורים הנדרשים למלא את תפקיד שרת החינוך", אמרה. "בארבע השנים האחרונות תרמתי לחינוך באמצעות ישראל דיגיטלית לא פחות מהשר המכהן ומכל שר אחר. רק באחרונה העברתי החלטת ממשלה שלפיה החל מינואר הקרוב, כל הקורסים להכנה לפסיכומטרי יהיו ללא עלות, אונליין. כמו כן, מוסדות אקדמיים פתחו קורסים שלהם לציבור הרחב, שיוכלו להקנות למשתתפים בהם נקודות בהמשך".

היא ציינה כי פרויקט ישראל דיגיטלית מוכיח את עצמו, ובשנים האחרונות גרם לכך שיותר ויותר רשויות מקומיות נכנסות לעידן הדיגיטלי. "כאשר נכנסתי לתפקידי, ליותר מ-100 רשויות מקומיות בכלל לא הייתה תשתית אינטרנט", אמרה גמליאל. "כיום המצב טוב יותר, אבל יש עוד הרבה עבודה".

כמו כן, היא ציינה שהמשרד הגדיל את מספר הקולות הקוראים שהוא מוציא, שמשמעותם הזרמת תקציבים לרשויות לטובת ביצוע פרויקטים דיגיטליים ועיר חכמה. תקציב ישראל דיגיטלית הוא 400 מיליון שקלים, ועוד תוספת דו שנתית שסוכמה עם משרד האוצר, בהיקף של 1.5 מיליארד שקלים.

"חברות הסטארט-אפ – גאווה לישראל"

השרה גמליאל ציינה גם את פרויקט הבריאות הדיגיטלית, שמהווה חלק מתכנית לאומית שהיא העבירה בממשלה. היא ציינה כי "ישראל נחשבת למדינה פורצת דרך בתחום. חברות ישראליות פיתחו מערכות שיכולות לזהות מראש סיכוי למחלה. הבריאות הדיגיטלית היא חלק מהחזון של ערים חכמות, שהמוטו שלהן הוא להעצים את איכות החיים של התושבים בעזרת הטכנולוגיה".

בטקס הפתיחה שערכה המשלחת הישראלית לכנס, שבו נחנך הביתן הגדול של מכון היצוא, עם סטארט-אפים רבים שמציגים בתערוכה, אמרה גמליאל כי "החברות המציגות פה מייצגות את החדשנות הישראלית ומביאות גאווה לישראל. הן מסמלות את ההובלה הישראלית בתחום החדשנות".

"קיים פער בין החדשנות הישראלית לשלטון המקומי"

גמליאל ציינה כי התרשמה מהשיחות שלה עם הנציגים הישראליים שקיים שיתוף פעולה הולך וגדל בין השלטון המקומי לחברות הסטארט-אפ. אולם, חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, אמר כי "החדשנות של תעשיית ההיי-טק הישראלית, שעוזרת לכך כך הרבה מדינות, לא מספיק מחלחלת לשוק הישראלי ולשלטון המקומי. נוצרה פה משוואה מוזרה והגיע הזמן לשנותה, כדי שהחדשנות של הסטארט-אפים הישראליים תבוא לידי ביטוי גם במגזר המוניציפאלי".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. צילום: פלי הנמר

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. צילום: פלי הנמר

ביבס אמר על התערוכה והכנס בברצלונה כי הם "מסייעים לקידום השינוי הדיגיטלי שהרשויות המקומיות בישראל עוברות בימים אלה, ואין ספק ששיתוף הפעולה יימשך בשנים הבאות".

גם הוא התייחס לאירועים בדרום, שלדבריו "ממחישים את המציאות המיוחדת שבה אנחנו חיים: מצד אחד פותחים את פעילות המשלחת הישראלית בכנס בברצלונה, ומצד שני קשובים למה שקורה בדרום, עם היד על הדופק, ואם יהיה צורך, נטוס חזרה ארצה".

16 חברות ישראליות, 400 דוברי עברית

את אירועי המשלחת הישראלית מוביל סרג'יו ויניצקי, נציג התערוכה בישראל. ויניציקי אמר כי 16 חברות ישראליות מציגות בה, בנוסף לשני ביתנים – זה של עיריית תל אביב-יפו וזה של עיריות רמת גן ואשדוד, שמציגות ביחד. "בסך הכל, ישראל תופסת 500 מטרים בתערוכה, ובמשלחת שלנו יש 400 דוברי עברית", הוסיף.

סרג'יו ויניצקי, נציג הכנס והתערוכה Smart City בברצלונה. צילום: פלי הנמר

סרג'יו ויניצקי, נציג הכנס והתערוכה Smart City בברצלונה. צילום: פלי הנמר צילום: פלי הנמר

ויניצקי ציין את שיתוף הפעולה של השרה גמליאל וצוות משרדה, מרכז השלטון המקומי והתאגידים העירוניים, בראשות יצחק בורבס.

יצוין כי תערוכת Smart Cities כוללת תערוכת משנה בנושא מובייל, וכן את תערוכת Iwater, שבה משתתף מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, שלמה דולברג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים