מנכ"ל AWS למייסד אורקל: "תמשיך לדבר, לארי"
אנדי ג'סי לא נשאר חייב ללארי אליסון בטוויטר * עילת ההתקוטטות: השליטה של אמזון בענן והשאלה האם היא אכן תלויה בבסיסי הנתונים של היריבה המרה
אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS, אמר בסוף השבוע כי ההגירה של אמזון אל מחוץ לבסיסי הנתונים של אורקל – לקחה צעד נוסף קדימה.
ג'סי צייץ בטוויטר כי בתחילת חודש נובמבר, עסקי הצרכנים של אמזון אינם עובדים יותר על גבי מחסן הנתונים של אורקל – טכנולוגיה לאחסון כמויות גדולות של נתונים, המשמשים בדרך כלל לניתוח ולבינה עסקית.
ג'סי ניצל את ההזדמנות להכות מילולית בחזרה את לארי אליסון, מייסד אורקל וכיום מנהל הטכנולוגיות הראשי שלה, אשר בחודש שעבר, בכנס Oracle Open World 2018 התפאר בתלות של אמזון בטכנולוגיה של אורקל, למרות האיבה בין שתי ענקיות הטכנולוגיה.
"בפרק האחרון של 'או, אה, תמשיך לדבר, לארי', עסקי הצריכה של אמזון כיבו את מחסן הנתונים של אורקל בראשון לנובמבר ועברו ל-Redshift. עד סוף 2018, עסקים אלה יתבססו ב-88% מהם על Aurora ועל DynamoDB. מדובר ב-97% ממערכות בסיסי הנתונים הקריטיים. #DBFreedom (משחק מילים על להשתחרר לחופשי ובסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח, י.ה.)", צייץ ג'סי.
האם אמזון תצליח להעביר אליה את כל המערכות שלה מבסיסי הנתונים של אורקל?
שותפים של AWS אמרו לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית כי אין להם ספק שאמזון תצליח להעביר את כל המערכות שלה מבסיסי הנתונים של אורקל לאלו שלה. "כל דבר הוא אפשרי עם זמן וכסף בלתי מוגבלים", אמרו. ב-CNBC דווח באוגוסט כי אמזון האמינה שהיא רחוקה כשנתיים ממימוש של תוכניותיה ארוכות הטווח להיפרד לחלוטין מבסיסי הנתונים של אורקל.
במליאת הפתיחה של הכנס השנתי של אורקל, אליסון ציטט דיווח של CNBC, לפיו המעבר של אמזון משימוש בתוכנת אורקל הוא ככל הנראה הסיבה לכמה בעיות באלפי משלוחים שלה. את הבעיות חוותה ענקית המסחר המקוון בזמן הכי גרוע – באירוע המכירות הענק שלה, ה-Prime Day.
על פי מסמכים שהגיעו לידי CNBC, הכוללים דו"ח פנימי בן 25 עמודים, הבעיה נבעה במידה רבה מההחלטה של אמזון לנטוש את העבודה עם בסיס הנתונים של אורקל לטובת טכנולוגיה משלה. מהדו"ח ניתן ללמוד גם כי אמזון נאבקה כדי לאתר את הגורם לבעיה שחוותה ב-Prime Day, לאחר העברת מסד הנתונים.
בדצמבר אשתקד, אליסון גם טען כי אמזון "אינה זזה מאורקל" וכי היא משקיעה סכומי כסף גדולים לטובת שימוש בטכנולוגיית אורקל. בכנס AWS re:Invent. בשנה שעברה, ג'סי דחק בשותפים שלו למצוא "הרבה לקוחות של אורקל, שהם באמת שמחים שהם כאלה". אולם, ג'סי לא העיד על עצמו כעל אחד מהלקוחות האומללים של אורקל.
תגובות
(0)