"ממיר ההומואים" החרדי נתפס באתר דייטינג של גייז

תחקיר רשת NBC גילה שנורמן גולדווסר - גבר חרדי מפלורידה, שטען שהיה הומו בעבר ושביכולתו לשנות נטייה מינית באמצעות טיפולי המרה - בילה באתר היכרויות של גייז, שם כיכב עם פרופיל חסוי בכינוי "חם ושעיר 72" ואפילו קבע דייט עם התחקירן ● הוא נתפס על חם

דגל הדאווה. צילום: BigStock

יש צדק פואטי מסוים במקרה הבא – נורמן גולדווסר, גבר חרדי אמריקני מפלורידה, שכיום מכהן כמנהל הקליני של Horizon Psychological Services במיאמי ביץ', נחשף במערומיו על ידי תחקיר של רשת NBC ו-Truth Wins Out (האמת מנצחת – ג"פ) – ארגון ללא מטרות רווח של להט"ב, שנלחם נגד תופעת ה"טיפול בהמרה", שמתיימר "לתקן" הומוסקסואלים.

גולדווסר נהג לספר למטופלים שהיה בעבר הומו ושכיום "חזר למוטב" וביכולתו "לרפא" את הנטיות ההומוסקסואליות שלהם. אבל בתחקיר הוא נתפס ב-Manhunt – יישום היכרויות דמוי טינדר, שפעילותו מוקדשת לקהילת הגייז. ולא סתם נתפס, אלא שגולדווסר בחר לכנות את החשבון שלו באפליקציה Hotnhairy72 – "חם ושעיר 72" – שם שלא מותיר הרבה מקום לטעויות, וכן צירף לכרטיס תמונה שלו כשחצי גופו העליון חשוף, בתנוחה מפתה. הוא גם רשם מספר תחומי עניין בכרטיס, כולל 'היכרויות', 'נשיקות', 'גברים נשואים', 'עיסוי' וכן שורה של פעילויות מיניות מפורשות בהרבה.

לדברי וויין בסן, מנכ"ל Truth Wins Out,  "חייו הכפולים של נורמן גולדווסר שכללו שקרים לא מוסריים מדגישים את דרגת הצביעות ואופיה הטורפני של תעשיית ה-הומואים-לשעבר. אנו קוראים לכל מדינה לאסור את נגע 'טיפולי ההמרה' שתוקפים את בריאותם הנפשית של בני הנוער הלהט"בים ומכניסים אותם למצב פגיע".

"טיפול בהמרה" הוא, במקרה הטוב, בזבוז זמן מדעי ובמקרה הגרוע, מדובר בעינויים של ממש. בארצות הברית יש כיום 14 מדינות, בתוספת מחוז קולומביה, שאסרו לבצע טיפולי המרה בקטינים, אך עדיין יש כנראה עבודה לעשות בכדי למגר כליל את התופעה.

באופן אבסורדי, המקרה של גולדווסר דווקא משרת היטב את ההבהרה עד כמה מדובר בהליך קיקיוני, שקרי וחמור. הוא מאידך חושב אחרת, ופירסם הודעה רשמית, שאותה שלח בדואר אלקטרוני, ובה אמר כי "העובדה שהסיפור הזה ואחרים הובאו לציבור היא כואבת מאוד, אבל תהפוך לזרז בשבילי לבקש את העזרה הנכונה בעבורי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים