הרמקול החכם בעל צורת המסך של פייסבוק הגיע לחנויות

החומרה החדשה והמגניבה של פייסבוק - Portal ו-Portal Plus - רמקול שתוכנן בכוונה להוות כלי שימושי בשיחות וידיאו ב-Messenger, החל להימכר רשמית בארה"ב ● החברה הבטיחה: המכשיר לא ירגל אחריכם - תאמינו לה?

ה-Portal הראשון. צילום: פייסבוק

פייסבוק השיקה לאחרונה זוג מכשירים שהם למעשה רמקולים חכמים במתכונת וידיאו, המופעלים על ידי העוזרת הקולית אלקסה ושנקראים Facebook Portal ו-Facebook Portal Plus. מעכשיו יחלו הגדג'טים להימכר בארצות הברית, אבל פייסבוק, שחוותה כבר כמה וכמה ביקורות על בטיחות המוצר לשימוש, הוסיפה כמה הבהרות לגבי המכשירים החדשניים והצעדים שנקטה ושלטענתה יבטיחו שהם לא יפרו את הפרטיות של הלקוחות שירכשו אותם.

מכשירי ה-Portal – רמקולים חכמים בעלי צורת מסך, שתוכננו בכוונה להוות כלי לשימוש בשיחות וידיאו, כאלו שמציעה החברה ב-Messenger שלה – מופעלים על ידי מצלמת בינה מלאכותית ש"נשארת בפעולה" ושיודעת להתפקס ולהתקרב באופן אוטומטי, בכדי לשמור על האנשים בתוך טווח הצילום. לדברי פייסבוק המכשיר יהפוך את השיחות המצולמות ליותר נוחות לביצוע ולסוג של "בילוי".

עם השקתם, בתחילת אוקטובר, החלו להישמע ביקורות על מידת האבטחה של המכשירים במיוחד בהקשר ליכולתם הפוטנציאלית לעקוב ולרגל אחרי משתמשיהם ועקב כך יצאה החברה בהבהרה ואמרה כי: "כאשר אתה מבצע שיחת וידאו ב-Portal, אנו מעבירים את אותו מידע על השימוש במכשיר כמו התקנים אחרים המותאמים ל-Messenger. זה יכול לכלול את עוצמת הקול, מספר הביטים שהתקבלו, ואת רזולוציית המסגרת", הוסיפה החברה והבהירה כי, "זה יכול לכלול גם את התדירות ואת משך השיחות שלך. חלק ממידע זה עשוי לשמש למטרות פרסום. לדוגמה, אנו יכולים להשתמש בעובדה שאתה מבצע הרבה שיחות וידיאו בכדי ליידע חלק מהמודעות שאתה רואה. מידע זה אינו כולל את התוכן של שיחות הווידיאו שלך ב-Portal", הבטיחה פייסבוק.

המפרט חשוב אבל עוד יותר – הביטחון בחברה

המכשירים, המזכירים באופיים את ה-Echo Show של אמזון, מציעים מספר תכונות – ה-Portal מצויד בצג 10 אינץ', עם תצוגת 1280X800, ומחירו בארצות הברית  הוא 199 דולרים; ה-Portal Plus גדול בהרבה ולו צג 15 אינץ', עם תצוגת 1920X1080 פיבוט, ומחירו עומד על 349 דולרים. לצורך השוואה, מחיר המכשיר המתחרה, ה-Echo Show, בעל צג ה-7 אינץ' בלבד, עומד על כ-260 דולר.

מלבד ההבדלים בגודל וברזולוציה, והעובדה שלאחד יש מסך שיכול לעשות פיבוט (להפוך את כיוון המסך ב-90 מעלות) והשני לא, ההבדל היחיד בין המכשירים הוא בעיצוב הכללי.

למרות שהמכשירים גם מציגים תמונות, מנגנים מוזיקה ותומכים במספר קטן של רשתות וידיאו, סט התכונות שלהם מוגבל כעת, במועד ההשקה ובאופן קצת מגוחך אי אפשר אפילו לגלוש בפייסבוק דרכם.

פייסבוק חודרת כעת לתחום הנחשק של הרמקולים הביתיים, והיא עתידה לגרוף לא רק הכנסות ממכירת החומרה אלא גם מהפרסומות שתשלח במשתמשים.

התעניינותה של הענקית ממאנלו פארק בנתח השוק המסוים אינה מקרית – על פי אדובי אנליטיקס, שערכה סקר בנושא בקרב צרכנים אמריקנים, צפויה קטגוריה זו להמשיך לצמוח במהירות. בנוסף, הסקר מצא כי כמעט מחצית מבתי האב בארצות הברית עשויים לרכוש רמקול חכם עד סוף השנה. רק באחרונה השיקו סוני ו-וואווי רמקול חכם המופעל על ידי אלקסה של אמזון, שהצטרפו לרמקולים הבולטים בשוק של אמזון, גוגל ואפל.

נדמה אבל שהסיפור של המוצר המסוים של פייסבוק הוא לא רק מה שהוא יכול ולא יכול לעשות, אלא השאלה האם אנשים יהיו מוכנים בכלל להכניס לביתם מכשיר מביתה של ענקית הרשתות החברתיות הדומיננטית שמיקרופון ומצלמה מחוברים אליו.

פייסבוק הדגישה שלמכשיר יש תכונות מיוחדות לשמירה על פרטיות, למשל כפתור שמאפשר לבטל לחלוטין את פעולת המצלמה, אבל לא בטוח שזה מה שירגיע את ציבור המשתמשים למוד הניסיון והספקני של החברה, אשר כבר חווה ממנה את שערוריית הפרטיות שבה הייתה מעורבת קיימברידג' אנליטיקה ואת נזקי הפריצה האחרונה לשרתיה.

האם יהיו מספיק לקוחות שיסמכו עליה הפעם? נמתין לנתוני המכירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים