ההסתדרות: 80 עובדי נס בעיריית ירושלים החלו בשביתה

העובדים מוחים על תנאים ירודים לטענתם ועל זימונה של חברת ועד לשימוע לפני פיטורים - כך נמסר מההסתדרות ● מנס נמסר, לעומת זאת, שהעבודה מתנהלת כסדרה

צילום אילוסטרציה: BigStock

כשבועיים לאחר ש-40 עובדי נס בבתי החולים הדסה בירושלים החלו בשביתה, הצטרפו אליהם היום (ד') 80 עובדי החברה בעיריית ירושלים – כך דיווחה הבוקר ההסתדרות. כחלק ממנה לא ניתנים שירותי מחשוב, תמיכה, מערכות מידע ותקשורת לעיריית הבירה וליחידותיה השונות, נכתב בהודעה. בנס, לעומת זאת, אומרים ש-"העבודה בכלל אתרי החברה ואל מול כל לקוחותיה מתנהלת כסדרה".

על פי ההסתדרות, העובדים מוחים על תנאי העבודה הירודים במתחם המחשוב בעירייה ועל סירובה של הנהלת נס לפתור את הסוגיה. לדבריהם, הם מועסקים בקומת מרתף בתנאי צפיפות קשים. בנוסף לכך, הצעדים החלו על רקע זימונה של אחת מחברות הוועד המוצבת בעיריית ירושלים לשימוע לפני פיטורים, שייערך מחר.

שביתה – גם בהדסה

במקביל, צוין, נמשכת מזה יותר משבועיים וחצי השביתה של עובדי נס בבתי החולים הדסה בעין כרם ובהר הצופים, על רקע הסירוב של החברה להשוואת תנאים לעובדי המנהל והמשק שם. בהסתדרות, המגבה את שתי השביתות, אומרים כי הנהלת החברה מסרבת באופן מוחלט להשיב לתביעות העובדים במשא ומתן שמתנהל בין הצדדים. יתרה מכך, מציינים בארגון העובדים, הבוקר אף התקבלו זימונים לשימועים לשני חברי ועד בהדסה. בהסתדרות מזכירים כי פגיעה בעובדים על רקע התארגנות אסורה על פי דין, כפי שנקבע במקרה של פלאפון, והם לא יהססו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם – ארגוניים ומשפטיים – נגד ההנהלה, שלדבריהם "מהלכת אימים על העובדים".

לפי ההודעה, נוכח העיצומים בהדסה החלו להצטבר קריאות טיפול רבות בתקלות המחשוב בבית החולים על שלל אגפיו, פיתוחים במערכות הופסקו ולא ניתנות הרשאות ברשת המחשבים. בהסתדרות מדגישים שאין פגיעה בפעולות מצילות חיים.

לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דניאל בונפיל, "אנחנו תומכים ומגבים באופן מלא את עובדי נס במאבקם על תנאי העסקה ראויים ומכבדים. הנהלת נס מנסה בכל הכוח לסכל את התארגנות העובדים בהסתדרות באמצעות הפחדות ביריוניות וניסיונות לפטר את ראשי ההתאגדות, אך אנחנו לא נוותר וניאבק יחד עם העובדים על עתידם התעסוקתי".

מעיריית ירושלים מסרו שהם לא צד בסכסוך ושהם מצפים מנס לטפל בנושא "ולשמור על רציפות שירותי המחשוב". בנס, כאמור, אומרים ש-"העבודה מתנהלת כסדרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים