מחקר: נשים יזמיות גייסו (גם) השנה פחות מגברים

עד כה במהלך 2018 רק 2.2% מקרב כספי ההון סיכון בארצות הברית גוייסו לטובת נשים ● סטארט-אפים בהם קיים ייצוג של שני המינים גייסו הכי הרבה

06/11/2018 12:01
נשים מול גברים. צילום אילוסטרציה: BigStock

נשים יזמיות בסטארט-אפים גייסו במהלך 2018 רק 2.2% מקרב כספי ההון סיכון בארצות הברית. כך עולה מנתוני PitchBook שפורסמו לאחרונה. גברים יזמים מגייסים בהצלחה רבה יותר כספי משקיעים.

למרבה הצער נתון זה דומה לנתון של שנה שעברה כך שבפועל לא חל כל שיפור והפער בהיי-טק בין המינים נשמר ממגוון היבטים. על פי הנתונים,

רק 10% ממקבלי ההחלטות בקרנות ההון סיכון הן נשים

עוד על פי הנתונים עולה כי רק 10% ממקבלי ההחלטות בקרנות ההון סיכון הן נשים ואילו בקרב 74% מהקרנות בארצות הברית אין כלל ייצוג נשי.

נתון אחר, מעודד מעט בין כל אלו, הוא כי נשים גייסו במהלך 2018, שעוד טרם נסתיימה, סכום שיא עבור מיזמיהן: בתוך פחות מעשרה חודשים נשים סגרו 391 עסקאות השקעה בסכום של 2.3 ביליון דולרים, לעומת 2017 בה גוייסו 2 ביליון דולרים.

כמו כן עולה כי סטארט-אפים בהם קיים ייצוג של שני המינים הצליחו לגייס הכי הרבה: 13.2 ביליון דולרים השנה באמצעות 1,346 עסקאות, עלייה מ-12.7 ביליון אשתקד.

נותר רק לקוות כי בעתיד הלא רחוק יחול שינוי בנתונים אלו ובכלל, בפערים בין המינים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מקבל ההחלטות

    אולי זה אומר שנשים-יזמיות' פחות טובות בגיוס כספים? לא, לא יכול להיות כזה דבר! גם אם יכול להיות, אסור להגיד כזה דבר - זה בטוח בגלל שאין להם יצוג אצל מקבלי ההחלטות או שיש כאן שנאת נשים או שלא נותנים להן סיכוי שווה / ייצוג שווה או שקר כלשהו אחר, אבל בטוח לא, בגלל שהן פשוט פחות טובות בזה. נותר רק לקוות שנשים יבינו שהפער נובע בעיקר משוני בהעדפות ובמנטליות שונה ולא בהפליה או ביד זכרית עליונה פטריארכלית שרק מחפשת איפה לפגוע בנשים ולהפלות אותן. ולפני שכל פמיניסטית קופצת, זה לא אומר שאין הפליה, זה אומר שזו* לא הסיבה העיקרית.

אירועים קרובים