הסטארט-אפ Grid4C גייס חמישה מיליון דולר

מספת פתרונות בינה מלאכותית עבור מגזר האנרגיה • כספי הגיוס יופנו להרחבת הפריסה העולמית, והעמקת פתרונות הבינה המלאכותית שהחברה מפתחת

05/11/2018 17:38
היזמית ד"ר נועה רושין-רימיני. צילום: קורי הול

הסטארט-אפ Grid4C, המספק פתרונות בינה מלאכותית עבור מגזר האנרגיה, הודיע היום (ב') על סבב גיוס בהיקף של 5 מיליון דולר. הסבב הובל על ידי ICV, קרן הון סיכון המייצגת את ענקית האנרגיה ENGIE וחברות אנרגיה באירופה ובאסיה. בסבב הגיוס השתתפו גם הקרנות iAngels ו AxessVentures.

סבב ההשקעה הנוכחי ישמש את Grid4C להרחבת הפריסה העולמית שלה, וכן להעשרת והעמקת פתרונות הבינה המלאכותית שהיא מפתחת,

מערכות תוכנה המושתתות על אלגוריתמים של בינה מלאכותית

החברה הוקמה ב-2013 על ידי היזמית ד"ר נועה רושין-רימיני. על פי הודעת החברה, הקמתה נועדה "לענות על האתגרים החדשים העומדים כיום בפני יצרני וספקי חשמל, ומציעה מערכות תוכנה המושתתות על אלגוריתמים של בינה מלאכותית, המאפשרות לנתח את כמות הנתונים המסיבית המגיעה ממונים חכמים של חשמל ומכשירים חכמים, על מנת למקסם את יעילות התפעול, השליטה והבקרה של יצרני וספקי החשמל, ולספק לצרכני החשמל פתרונות ערך מוסף".

לחברה מוצרים החוזים צריכה של חשמל ברמת הצרכן הבודד או מכשירי החשמל, חוזים תקלות ברשת החשמל, חוזים ומאתרים גניבות של חשמל, מאתרים דפוסים ותבניות צריכה של חשמל, חוזים תגובות לקוחות להצעות התייעלות ולתכניות מחירים שונות בשווקים שעברו דרגולציה, מאתרים חריגות ברמת הצריכה הביתית ועוד. כל אלה, אמרו בחברה, חוסכים כסף רב לכל מי שנמצא בשרשרת הערך של החשמל ומביאים להתייעלותם.

בין לקוחות החברה ניתן למנות חברות חשמל מובילות בארצות הברית, באירופה, אוסטרליה, הונג קונג וישראל.

"כללי המשחק בשוק החשמל העולמי השתנו"

לרושין-רימיני, מייסדת ומנכ"לית החברה ומומחית בתחום בינה מלאכותית מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב, ניסיון של 15 שנים בתעשיית התוכנה, בעבר כיהנה בתפקידי מפתח בחברות תוכנה מובילות דוגמת אורקל, יבמ וסטארט-אפים שונים.

לדבריה, "כללי המשחק בשוק החשמל העולמי השתנו. כיום, בעקבות עליית השימוש באנרגיה מתחדשת וחדירת טכנולוגיות חדשות להתייעלות אנרגטית ולאגירת חשמל, נוצר מצב שהזרימה של החשמל ברשת היא רב כיוונית, ויכולה לזרום מכל נקודה לכל נקודה ברשת".

"התוצאה היא אתגר מורכב באיזון בין אספקה לביקוש החשמל, וקושי בחיזוי הדרישה. נוסיף לכך את תהליך הדה-רגולציה בשוק החשמל, שמעלה את הצורך של יצרני וספקי החשמל להתקרב ללקוחות שלהם, להציע להם שירותי ערך מוסף, להציע להם מחירים ותכניות התייעלות מותאמים אישית ולמנוע נטישה, ואנו מקבלים שוק שעובר מהפיכה וזקוק לפתרונות חדשניים", אמרה.

"מהצד השני של המשוואה הזו, ישנה הזדמנות גדולה, בדמות כמות אדירה של נתוני IoT ברזולוציה גבוהה, המגיעים ממונים חכמים, ממערכות ניהול בניינים, תרמוסטטים ומכשירים חכמים. הנתונים הללו הם חומר הגלם שלנו, מהם, באמצעות פיתוח אלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית, אנו מייצרים אנליזות ותחזיות מדוייקות ברזולוציה גבוהה. התחזיות הללו הן קריטיות עבור יצרני וספקי החשמל, בבואם להתמודד עם האתגרים החדשים העומדים בפניהם", הוסיפה.

הסטארט-אפ מדורג במקום הראשון בתחום פתרונות בינה מלאכותית עבור שוק האנרגיה על ידי חברות אנליסטים כגון GTM Research ו- Navigant Research.

מאיר יוקלס, מייסד ושותף בקרן ICV, הוסיף כי "אנו מאמינים שפתרונות הבינה המלאכותית המובילים של Grid4C ימשיכו לפרוץ את הדרך בשוק האנרגיה ברמה העולמית כפי שקורה בתחום הבינה המלאכותית במגזרים אחרים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים