האם סמסונג תאבד את הבכורה בהיקף מכירות הטלפונים החכמים?

אחרי שעקפה את אפל, וואווי הולכת ומצמצמת את הפער גם מסמסונג ● לא רק בגלל שהיא מוכרת יותר, אלא גם בגלל שסמסונג מוכרת פחות

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

האם מה שעד לשנה האחרונה נחשב לבלתי יאומן יכול לקרות וסמסונג תאבד בקרוב את הבכורה בהיקף המכירות בשוק הטלפונים החכמים?

לפי התוצאות המקדימות של השוק ששחררה IDC, וואווי, אחרי שעקפה את אפל כדי לעבור למקום השני, הולכת ומצמצמת את הפער גם מסמסונג, ולא רק בגלל שהיא מוכרת יותר, אלא גם בגלל שסמסונג מוכרת פחות.

למעשה החברה הדרום קוריאנית היא היחידה מבין המובילות שנתח השוק שלה הצטמצם במונחים של שנה לשנה, וזה בשוק שבו המכירות הגיעו לכ-355.2 מיליון יחידות, כ-6% פחות ממה שנמכר ברבעון השלישי של 2018. סמסונג שלחה ממחסניה ברבעון הזה 72.2 מיליון טלפונים חכמים שהקנו לה נתח שוק של 20.3% וזאת לעומת נפח מכירות של 83.3 מיליון יחידות ברבעון המקביל בשנה שעברה אז נתח השוק שלה היה 22.1%. הנתונים הללו משקפים ירידה במכירות של 13.4% יותר מפי שתיים מאשר ממוצע הירידה של כלל השוק, וכנראה שהתרומה של סמסונג לכך הייתה גדולה.

ואילו וואווי, שאולי ירדה במעט מהרבעון השני בפחות מאחוז, הגדילה את הנתח השוק שלה לאור הירידה הכללית ל-14.6% לעומת 10.4% ברבעון שלוש של 2018, וזה זינוק במכירות של 32.9% לכדי 5 מיליון יחידות. אפל קצת התאוששה, אבל נותרה במקום השלישי עם עליה קלה של חצי אחוז, ועם מכירות כמעט זהות של 46.9 מיליון יחידות. נתח השוק שלה כעת 13.2% וגם היא התאוששה במקצת על חשבון סמסונג.

שאומי, שמאיימת לעשות לאפל בסופו של דבר את מעשה וואווי, נשארה במקום הרביעי כמו ברבעון השני של 2018, לעומת מקום שישי באותו רבעון שנה לפני. היא הציגה צמיחה גבוהה של 21.2%, ולכן לא פלא שהפער שלה מול אפל, בהיבט של כמות טלפונים חכמים שנמכרים, הולך ומצטמצם בהתמדה. בסך הכל היא שלחה לחנויות 34.3 מיליון יחידות, 6 מליון יותר מאשר ברבעון השלישי של 2017. נתח השוק שלה עומד כבר על 9.7%, והיא הולכת ומתקרבת לדו ספרתי בעצמה.

גם אופו הסינית מוכרת מספיק כדי להיות בחמישייה הראשונה עם נתח שוק של 8.4%. נתח השוק שלה אולי עלה במונחים של שנה שנה לשנה, אבל המכירות שלה קטנו ב-2.1% ל-29.9 מיליון יחידות.

מתייחס, קודם כל, לכמות ולא להכנסות

בשולי הדו"ח יש לציין כמה דברים. הוא מתייחס, קודם כל, לכמות ולא להכנסות והתמונה אפשר לשער שונה מאוד בהיבט של הכסף. אחת הסיבות לכך היא המחירים הנמוכים בהם וואווי מוכרת חלק ממכשיריה, ושאומי בפרט, עם שולי רווח נמוכים מאלו של אפל ושל סמסונג.

כמו כן וואווי כמעט, למרות כל ניסיונותיה, כמעט ואינה מוכרת בארצות הברית. גם שאומי לא אבל היא חזקה מאוד בהודו שהיא אחד השווקים הגדולים ביותר כיום. סמסונג, לעומת זאת, כמעט ולא מוכרת בסין שהוא השוק הכי גדול בעולם כיום, ואופו שמצליחה בו ובדרום מזרח אסיה בכלל, זה מספיק לה להשתלב במקום החמישי ברשימה למרות שאינה מוכרת כמעט מעבר לאזור הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים