ארה"ב: משרד המשפטים נתן למיקרוסופט ויאהו! אישור לשיתוף פעולה בתחום החיפוש באינטרנט
במשרד רואים בשיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ליאהו! את הדרך היחידה, אולי, למנוע את הפיכתה של גוגל למונופול בשוק הפרסום בתוצאות החיפוש ● גם הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי אישרה בשבוע שעבר את שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ליאהו!, וכעת יכולות החברות ליישם אותו בפועל ● סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט: "אנו עדיין בראשיתו של התהליך, אבל כעת עברנו אבן דרך חשובה"
ממשרד המשפטים האמריקני נמסר, כי שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט (Microsoft) ליאהו! (!Yahoo) בתחום החיפוש באינטרנט אושר – גם מתוך תקווה ליצור משקל נגד לדומיננטיות הגוברת של גוגל (Google) בשוק הפרסום בתוצאות החיפוש. "העסקה המוצעת תשלב בין טכנולוגיות החיפוש של שני הצדדים", נמסר בהודעה שפורסמה על ידי משרד המשפטים האמריקני ביום ה'. "גורמים שונים בשוק בארה"ב הביעו תמיכה בעסקה והעריכו שהיא תגביר את התחרות ותיצור חלופה ראויה יותר לגוגל, ששולטת כיום בשוק. מרבית הגורמים רואים כיום בגוגל את הכוח הדומיננטי ביותר, ומקווים ששיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ליאהו! יסייע להן להתחרות בגוגל, במקום זו בזו".
אין ספק שגוגל אכן שולטת בשוק הפרסום בתוצאות החיפוש, במיוחד בארה"ב – שם עומד הנתח שלה על 65.4% מהשוק, על פי נתונים של Comscore לחודש פברואר. הנתח של יאהו! שנמצאת במקום השני עומד על 17% והנתח של מיקרוסופט שבמקום השלישי על 11.3%.
גם הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי אישרה בשבוע שעבר את שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ליאהו!, וכעת יכולות החברות ליישם אותו בפועל. "אנו עדיין בראשיתו של התהליך, אבל כעת עברנו אבן דרך חשובה", מסר מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר. "אני מאמין שיחדיו יוכלו מיקרוסופט ויאהו! להגדיל את חופש הבחירה, לתת תמורה טובה יותר ולהציע יותר חידושים ללקוחותינו, למפרסמים ולמו"לים".
מיקרוסופט ויאהו! הכריזו על שיתוף הפעולה בתחום החיפוש ב-29 ביולי 2009, בתום משא ומתן שנמשך חודשים ארוכים. על פי ההסכם תשמש הטכנולוגיה של מנוע החיפוש בינג לעיבוד שאילתות בכל נכסי האינטרנט של יאהו!, בעוד שיאהו! תמכור פרסומות בכל פלטפורמות האינטרנט שלה ושל מיקרוסופט. פלטפורמת AdCenter של מיקרוסופט תשמש ככלי משותף לפרסום בתוצאות החיפוש בשירות עצמי.
ההסכם בין מיקרוסופט ליאהו! אינו חל על פרסום בבאנרים, ויאהו! תוכל לשמור על חוויית השימוש בדפי התוצאות שלה, למרות שהשאילתות יעובדו בפועל במנוע בינג של מיקרוסופט. באשר לחלוקת ההכנסות, בחמש השנים הראשונות תקבל יאהו! 88% מההכנסות שיגיעו מתעבורה שמקורה בדפי האינטרנט שלה. ביאהו! מעריכים שההסכם יתרום 500 מיליון דולרים לרווח התפעולי השנתי של החברה.
תגובות
(0)