"חיבור מידע ארגוני ממקורות שונים משפר רמת ניהול משאבי האנוש"

"העולם משתנה. אי אפשר להישאר במקומות המוכרים והרגילים. נדרש להזריק חדשנות כדי לשרוד" אמרה ד''ר יעל דובינסקי, מנהלת חדשנות בנס

ד'ר יעל דובינסקי, מנהלת חדשנות בנס. צילום: ניב קנטור

"העולם הארגוני משתנה ועמו גם תחום משאבי האנוש וניהולו בארגונים. הדרך להצלחה של ניהול התחום היא בחיבור נתוני מידע ארגוניים ממקומות שונים בארגון וניתוח של נתונים אלה לפי מדדים שונים. כך תתקבל תפוקתיות רבה יותר", אמרה ד"ר יעל דובינסקי, מנהלת חדשנות בנס.

ד"ר דובינסקי דיברה בפתח כנס Innov8work. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מנהלי משאבי אנוש ומומחי מתחמי עבודה משותפים. את הכנס הנחה דיוויד זקס, מנכ"ל טומובוקס.

לדברי ד"ר דובינסקי, "העולם משתנה. אי אפשר להישאר במקומות המוכרים והרגילים. נדרש להזריק חדשנות כדי לשרוד. כדאי לנסות פיילוטים קצרים – לכן הגישה האג'ילית עשויה לסייע. אנו מזהים בעיות בכל סוגי הארגונים, אלה הבנויים בצורה היררכית, ואלה הבנויים בצורה מטריציונית".

צילום ועריכת ווידאו: ליטל רובינשטיין

88% העריכו כי בניית הארגון העתידי היא דבר חשוב, רק 1% מהם יודעים מה תהיה צורתו

היא ציטטה נתוני מחקר שהעלה כי 88% מהמשתתפים בו העריכו כי בניית הארגון העתידי והחדשני היא דבר חשוב, אלא שרק 1% מהם יודעים מה תהיה צורתו. עוד נתון, ציינה, הוא שתחום הפתרונות הטכנולוגיים לעולם משאבי האנוש הוא חשוב, שכן בעולם יש יותר מ-20 אלף חברות הזנק לתחום.

ד"ר דובינסקי ניתחה כמה מהמגמות אליהם ארגונים הולכים: "מקום העבודה הוא לא משהו שהוא בהכרח פיסי – אנו נמצאים בהרבה מקומות בעבודה. ההיררכיה תלך ותתפוגג: לא יהיו עוד מנהלים שינחו ויטילו משימות על הכפופים להם אלא עובד יגיע בבוקר, יבדוק אילו משימות ישנן ויבחר באילו מהן להשתלב. כיום, צוותים נבנים לאורך זמן, בעתיד צוותים ייבנו ויתפרקו במהירות ויוקמו צוותים אד-הוק. הארגונים כיום מתאפיינים בכך שלעובדים יש מינוי ותיאור תפקיד, מחר ייעשו השמות ושימוש בתפקידי מומחה. כיום ישנם תפקידים המוחזקים על ידי מנהלים, מחר יאמרו לעובדים 'לכו קדימה'".

"דמיינו עולם חדש בו תוכלו לראות הכל כי העולם הוא שקוף. ככה נוכל לראות את זרימת המידע בארגון, נוכל למדוד איך אנשים מתקשרים ומשתפים פעולה בארגון. נוכל לאתר את מיקום צווארי הבקבוק. כיום, מנהלי משאבי האנוש בארגונים לא יודעים לאתר צווארי בקבוק, והם אינם יודעים דברים באופן ודאי", אמרה.

"ניתוח הנתונים הארגוניים יביא לזיהוי מובילי הדעה, לניתוחים מי מדבר עם מי במייל, מי נפגש עם מי. ניתוח הנתונים יוביל לקבלה של 39 מדדי תקשורת. למשל, זהות של עובדים השולחים מיילים בתפוצה גדולה, זהות של עובדים המדלגים על המנהלים שלהם בקביעות. ניתוח הנתונים לפי מדדי שיתופי פעולה, יוביל לניראות לגבי עובדים הנמצאים בבידוד בעבודה, לגבי אנשים המהווים צמתים ומחברים בעבודה, לגבי אנשים שהם חזקים – אף שהם אינם מנהלים. ניתוח הנתונים עשוי להוביל לקבלת יכולת חיזוי של עובדים נוטשים, לרבות טאלנטים", הוסיפה.

לדבריה, "יש עובדים שעבורם המייל הוא רכיב פורמלי ועדיין – תקשורת פורמלית היא מדד מעולה להפקת מידע לטובת עולם משאבי האנוש. היום, אנו יודעים לומר כמה בממוצע לוקח לקרוא מייל, ויכולים לספק לארגון מידע, לגבי כמה זמן של איש, או מחלקה, או בכלל הארגון – מושקע במיילים או בפגישות – וניתן לנתח זאת".

נס דיגיטל, אמרה ד"ר דובינסקי, "מונה 170 עובדים ומציעה פתרון מקצה לקצה לארגונים המצויים בתהליך של טרנספורמציה דיגיטלית. זאת, על מנת לייצר את הידוק הקשר עם הלקוח והגדלת הנאמנות שלו לארגון – באופן המיטבי. בתהליך קצר וממוקד תוך מתן מענה שלם, אנו מגדירים, יחד עם הלקוח – את החזון הדיגיטלי ואת 'מסעות הלקוח' של הארגון".

היא סיכמה באומרה כי "בחינת צורת הרשת הארגונית בהיבטי תקשורת. מאפשרת להתבונן מקרוב בתהליכים. אפשר לעשות 'זום אין'. אנו מביאים חדשנות לעולם משאבי האנוש ואומרים כי ניתן לנהל אותו בצורה טובה יותר. כלים מעולם הסייבר, למשל, יכולים לסייע לחיזוי של עובדים שהם נוטשים עתידיים. המידע המנותח המגיע מכיוונים שונים עשוי לסייע לארגון להשתפר במגוון היבטים, ממכירות ועד משאבי אנוש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים