מיהם המינויים החדשים בצמרת אגף התקשוב של צה"ל?

ראש אגף התקשוב אישר מינוי מפקדים חדשים לחושן, מחלקת התקשוב בזרוע היבשה, בה"ד 7, מצפ"ן ומנהלת 2020 ● מיהם הקצינים שקודמו?

סא"ל עומר סעדיה', מםקד חושן. צילום: דובר צה"ל

ראש אגף התקשוב, האלוף ליאור כרמלי, אישר בסוף השבוע שורת מינויים בכירים בצמרת האגף: סא"ל עומר סעדיה מונה למפקד חושן, אל"מ דותן סיגלר מונה לראש מחלקת התקשוב בזרוע היבשה ושלושה בכירים יועלו לדרגת אל"מ – נועם אסידו יפקד על בה"ד 7, חן גולני יפקד על מצפ"ן וטל כספי שבת תכהן כראשת מנהלת 2020. כל המינויים טעונים את אישורם של הרמטכ"ל ושר הביטחון.

סא"ל עומר סעדיה', מםקד חושן. צילום: דובר צה"ל

סא"ל עומר סעדיה, מפקד חושן. צילום: דובר צה"ל

סא"ל סעדיה משרת בצה"ל מ-1997. לאחר שעבר מסלול קצונה ייעודית, הוא שובץ כקשר גדודי בחטיבת הצנחנים ובמלחמת לבנון השנייה שימש כקצין הקשר של החטיבה. אחרי כן הוא יצא ללימודי הנדסת תעשייה וניהול. בסיום הלימודים שירת סעדיה כמג"ד איילים בפיקוד הצפון ולאחר מכן כמג"ד נופים בעוצבת הגליל. בתפקידו הנוכחי הוא מכהן כראש ענף באגף התקשוב ועתה הוכרז, כאמור, על מינויו למפקד יחידת חושן.

לדברי סעדיה, "התפקידים הקודמים הקנו לי ניסיון משמעותי בפיקוד ובהטמעת טכנולוגיות בפעילות מבצעית. הפיקוד על יחידת חושן הוא אתגר גדול מאוד מבחינה מקצועית ופיקודית. דווקא בתקופה זו, בה מתרחשת תנופה ביחידה ובאגף התקשוב וההגנה בסייבר, מדובר באתגר לא קל בעיניי, שמביא אתו הזדמנות להגיע יחד עם היחידה להישגים חדשים".

סא"ל נועם אסידו, מפקד בה"ד 7. צילום: דובר צה"ל

סא"ל נועם אסידו, מפקד בה"ד 7. צילום: דובר צה"ל

סא"ל אסידו התגייס ב-1994 כלוחם לגדוד 101 בחטיבת הצנחנים. בהמשך הוא עבר למחלקת הקשר של הגדוד ומשם יצא לקורס קצינים, אותו סיים בהצטיינות. אסידו שובץ כקשר גדוד 890 בחטיבת הצנחנים, קצין הקשר של החטיבה המזרחית במארג' עיון שבדרום לבנון, קצין הקשר של יחידת אגוז עד היציאה מלבנון, קצין הקשר של עוצבת ברעם וקצין הקשר של עוצבת ברק. בהמשך הוא שירת כקצין טכני בפיקוד המרכז וכמפקד קורס השלמת קצונה בבה"ד 7, וכמפקד הגדודים אמירים ולפיד.

לאסידו תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה, תואר שני ובוגר פו"מ בהצטיינות. בתפקידו הנוכחי הוא מכהן כראש ענף התכנון של אגף התקשוב. "התפקיד החדש שאני נכנס אליו הוא תפקיד של חינוך, תפקיד ערכי ומקצועי, כזה שמתנדבים אליו מתוך שליחות, כשרוצים לחנך דור של אנשים", אמר.

סא"ל גולני התגייס ב-1996 לקורס תכנות ולאחריו שובץ במצפ"ן – היחידה שעליה הוא עתיד לפקד. לאחר מכן הוא יצא לקורס קצינים ולאחר שסיים אותו שובץ לתפקידי פיקוד בבסמ"ח, עד לתפקיד ראש מדור. בהמשך הוא חזר ליחידת מצפ"ן ולאחר מכן שירת כראש ענף תשתיות מחשוב בממר"ם וכראש ענף עוצמה במצפ"ן.

גולני אמר כי "במהלך שירותי ביצעתי מגוון תפקידים, הן בתחום התוכנה והן בתחום התשתיות, שהשפיעו עליי רבות ותרמו לצבירת הידע והניסיון הנדרשים לביצוע תפקידי כמפקד מצפ"ן".

סא"ל טל כספי שבת, ראשת מנהלת 2020. צילום: דובר צה"ל

סא"ל טל כספי שבת, ראשת מנהלת 2020. צילום: דובר צה"ל

סא"ל כספי שבת התגייסה אף היא ב-1996. לאחר שעברה קורס תכנות, היא שובצה בממכ"א, שהפכה לימים למנהלת 2020 0 היחידה שעליה היא עתידה לפקד. כספי שבת עסקה ביחידה במערכות שכר ותקציב, ובהמשך מונתה לראש הצוות. לאחר מכן היא יצאה לקורס קצינים ושובצה כראשת מדור תכניות בתחום משאבי האנוש, ובהמשך עסקה בטכנולוגיות אצל מתאם פעולות הממשלה בשטחים. כספי שבת הועלתה לדרגת סרן בנוהל מצטיינים, יצאה לפו"מ ומונתה לסא"ל, תוך עיסוק בהקמת מנהלת 2020. היא לקחה חלק בהגדרת תפקיד המנהלת, באיגוד המערכות בפלטפורמה אחת ובהקמה של תחום הדיגיטל ביחידה.

בתפקידה הנוכחי מכהנת כספי שבת כראשת ענף התכנון של יחידת לוט"ם ובימים אלה מונתה, כאמור, לראשת מנהלת 2020. "אני מרגישה שכל התפקידים שעשיתי נתנו לי את הידע הנדרש למילוי התפקיד והכינו אותי לקבל את הפיקוד על מנהלת 2020. כולי תקווה שנמשיך ליצור ולעצב את פעילות צה"ל בעולם תומך הלחימה בדיגיטל בהצלחה", אמרה.

אל"מ דותן סיגלר, ראש מחלקת התקשוב בזרוע היבשה. צילום: דובר צה"ל

אל"מ דותן סיגלר, ראש מחלקת התקשוב בזרוע היבשה. צילום: דובר צה"ל

אל"מ סיגלר התגייס ב-1993 למסלול קצונה ייעודית, כשלאחר מכן שירת כקשר גדודי, קשר חטיבתי וקצין קשר אוגדתי. בהמשך הוא פיקד על יחידת חושן. לסיגלר תואר ראשון מהמרכז האקדמי רופין ותואר שני במסגרת הלימודים במכללה לביטחון לאומי. בתפקידו הנוכחי הוא מכהן כקצין הקשר של פיקוד הצפון ובימים אלה מונה, כאמור, לראש מחלקת תקשוב בזרוע היבשה.

"אני מצפה להשפיע כמה שיותר ולהביא לידי ביטוי את הניסיון והידע שצברתי בתפקידיי הקודמים", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים