"לימוד מכונה – מהפכני לא פחות מהופעת האינטרנט"
כך אמר לארי אליסון, מייסד אורקל, בכנס השנתי של החברה ● "המכונה לומדת כמו שילדים קטנים לומדים. ילד רואה כלב אחד, שני, שלישי, ואת הכלב הרביעי - הוא כבר יזהה בעצמו. המכונה מוצאת דפוסים - וגם אנומליות, חריגות"
"ישנם חידושים טכנולוגיים, וישנן מהפכות שמשנות מהיסוד את האופן בו ארגונים עובדים. טכנולוגית לימוד מכונה היא מהפכנית והשפעתה רבה מאד, היא שוות ערך למהפכת האינטרנט", כך אמר בשבוע שעבר לארי אליסון, מייסד, יו"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי באורקל.
אליסון דיבר בסיומו של יומו השלישי של כנס Oracle Open World 2018, שנערך בשבוע שעבר במרכז הכנסים מוסקונה בסן פרנסיסקו. בכנס השתתפו 60,000 איש, שותפים עסקיים ובעיקר לקוחות – מתוכם כמאה ישראלים.
לימוד מכונה, הסביר אליסון, "הופך את המערכת האפליקטיבית ליעילה יותר. המכונה לומדת כמו שילדים קטנים לומדים. ילד רואה כלב אחד, כלב שני, כלב שלישי, ואז, כשהוא רואה כלב רביעי – הוא יזהה בעצמו שמדובר בכלב. המכונה סורקת את הנתונים ומנסה למצוא בהם דפוסים. במקביל, היא גם מוצאת אנומליות, חריגות. כך, מנהל הכספים שלנו גר בבית נאה בפאלו אלטו. כשהוא הפעיל את המחשב שלו בחג הכריסמס באמצע הלילה – מאוקראינה, הבנו שזה כנראה לא הוא. זו דוגמה לחריגה".
"גמישות עסקית ויכולת לצמצם עלויות"
לימוד מכונה, הוסיף אליסון, "מסייע למגוון פעילויות: זיהוי פנים, זיהוי קול, כלי רכב אוטונומיים, והגנת הסייבר. הוא משפר ביצועים ויוצר יכולות דיוק הרבה יותר טובה".
לדבריו, "יש לנו שני קווי עסקים בענן. האחד הוא התשתיות והשני הוא האפליקציות. התשתיות משפיעות על האפליקציות. גם ברמה האפליקטיבית הטמענו יכולות של לימוד מכונה. אנו ממכנים את האפליקציות וכך מסייעים למיכון של התהליכים העסקיים המורכבים, דוגמת סגירת ספרי חשבונות, השוואה בין תחזיות ותוצאות בפועל ועוד. זה מביא להתייעלות של הארגונים, לצמצום ההוצאות, ולפחות שגיאות, כי בני אדם, מטבעם, עושים שגיאות".
אליסון השיק בכנס את הדור הבא של מערך האפליקציות בענן של החברה, Oracle Fusion Cloud Applications. לדבריו, "זו מבוססת על פלטפורמת הענן המאובטחת ושלנו יושבת על בסיס הנתונים האוטונומי שלנו והיישומים בה עובדים באופן נפרד. היא מספקת לארגונים גמישות עסקית ויכולת לצמצם עלויות. הארגונים יכולים לעשות בקלות הרחבות של היישומים, על מנת לענות על הצרכים העסקיים הייחודיים שלהם".
"כך ניתן לצמצם משמעותית את התהליכים העסקיים הידניים, המייגעים בכל ארגון. ההבדל בינינו ובין המתחרים הוא שלנו יש גם תשתית וגם אפליקציות, מה שמסייע לארגונים להיות יעילים ופרודקטיביים יותר. אנו היחידים שמעל התשתיות יש להם מגוון רחב של אפליקציות ארגוניות: ERP, ניהול שרשרת האספקה (SCM), ניהול משאבי אנוש (HCM). בתחום כוח האדם, יש לנו יותר לקוחות ארגוניים מ-Workday. יש לנו יותר יישומי SaaS מאשר כל ספק ענן אחר", אמר.
אליסון השיק את העוזר האישי של אורקל, מבוסס ממשק קולי, ואמר כי "ניתן לשפר את חוויית המשתמש באמצעות ממשק משתמש קולי חדש זה. כך, אפשר להפוך מאות פונקציות עסקיות ידניות – לאוטומטית, להפחית את עלויות התחזוקה והשדרוג של ה-IT, לצמצם את משך התהליכים העסקיים ולשפר את יכולת החיזוי". גם פה, כמו בעבר, אליסון לעג לאמזון. הוא הדגים כיצד הסייעת של אורקל "מבינה" ומבצעת הוראות טוב יותר הוראות מאשר אלכסה, העוזרת האישית של אמזון.
עוד השיק אליסון את Oracle Fusion Analytics Warehouse. זו, לדבריו, "פלטפורמת ניתוח נתונים מלאה עבור משתמשים עסקיים בארגון, מפתחים ואנשי IT. היא מתבססת על יכולות הניתוח של החברה ועל מחסן הנתונים האוטונומי שלה, וממטבת את כלל היישומים".
תגובות
(0)