Nvidia פותחת חטיבה למחקר בינה מלאכותית בישראל

החברה מגייסת לצורך כך 10 מומחי בינה מלאכותית, שיעבדו תחת פרופ' גל צ'צ'יק, שמונה למנהל המרכז ● כמו כן, הודיעה Nvidia על הרחבת מרכז הפיתוח שלה בתל אביב

פרופ' גל צ'צ'יק, מנהל חטיבת מחקר הבינה המלאכותית החדשה של Nvidia בישראל. צילום: ניר הדר

Nvidia הודיעה היום (ה') כי היא פותחת חטיבת מחקר בתל אביב, שתתעסק בתחום הבינה המלאכותית. את החטיבה ינהל המדען פרופ' גל צ'צ'יק, חבר סגל במרכז הרב תחומי לחקר המוח באוניברסיטת בר אילן ולשעבר בכיר ב-Google Brain. כחלק מהמהלך, החברה מגייסת בימים אלה בישראל 10 מומחים בתחום.

בנוסף, בכוונת ענקית המעבדים "להרחיב משמעותית", לדבריה, את צוות מהנדסי הלמידה העמוקה בישראל ולגייס כ-20 עובדים למרכז הפיתוח בתל אביב, שנפתח לפני כשנה.

לדברי פרופ׳ צ׳צ׳יק, ״Nvidia היא שחקנית בולטת בתחום הבינה המלאכותית בעולם ואני שמח להקים בישראל צוות מחקר שייקח חלק במאמצים שלה בעולם זה. בינה מלאכותית היא כוח טכנולוגי משמעותי ביותר בתקופה בה אנו חיים. בישראל יש הון אנושי יוצא דופן, שהופך אותה לשחקנית מרכזית עבור Nvidia העולמית״.

"ישראל – מדינה עם רעב לרעיונות חדשים"

לרגל ההכרזה על הקמת המרכז הגיע לארץ ביל דאלי, המדען הראשי של Nvidia, שמוביל את חטיבת המחקר העולמית שלה, שמונה יותר מ-200 חוקרים. הוא ציין בכנס שערכה היום החברה בתל אביב כי ״על אף היותה מדינה קטנה, ישראל היא כוח ענק בתעשיית הבינה המלאכותית. בכל פעם מחדש אני נדהם מאיכות המחקר, החוקרים והרעב בשוק לרעיונות חדשים. ברוח זו, אני שמח להודיע היום על פתיחת חטיבת מחקר של Nvidia בישראל בתחום ה-AI".

נתי אמסטרדם, דירקטור בכיר ומנהל הפעילות העסקית של Nvidia בישראל, אמר כי "הפעילות שלנו בתעשיית החדשנות הישראלית גדלה משמעותית בשנה האחרונה. לראייה, מספר הסטארט-אפים הישראליים שלוקחים חלק בתוכנית ליווי הסטארט-אפים שלנו הוכפל לכ-150, והקשרים שלנו עם המפתחים והאקדמיה העמיקו". הוא ציין בהקשר זה את הפיתוחים של החברה שמבוצעים בישראל, בין היתר בתחומי הביטחון, הגנת הסייבר, הבריאות הדיגיטלית, החקלאות המדייקת, עיבוד הנתונים והרכבים האוטונומיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים