האם בעתיד נשתמש בבושם ויזואלי?
פיתוח של בושם וויזואלי כבש את המקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים של EY ● מיזמים מובילים נוספים כללו פיתוח אבטחה נגד מתקפות סייבר על מיכשור רפואי, רחפני משלוחים חכמים עד הבית ורובוטים שיחליפו מנקי חלונות בגורדי שחקים
הסטארט-אפ אמקירי, פיתוח של בושם ויזואלי באמצעות קעקועים אסתטיים הניתנים להסרה בקלות וכוללים בתוכם את ריח הבושם, זכה אמש (ד') בתחרות THEPITCH שנערכה במלון הילטון בתל אביב.
התחרות נערכה זו השנה השביעית, ביוזמת EY. באירוע השתתפו כ- 1500 משקיעים, יזמים ובכירי קהילת ההון סיכון. במהלך האירוע הציגו המתחרים את מיזמיהם במשך שתי דקות בפני פאנל השופטים שכלל את גיגי לוי, משקיע פרטי סדרתי ושותף בקרן NFX; ד"ר איה סופר, סמנכ"לית בינה מלאכותית ביבמ; אייל ניב, שותף בפיטנגו ובועז פאר, מנהל השקעות בקוואלקום.
מיועד לדור המילניאל
בתחרות השתתפו שמונה חברות בשלבים מוקדמים שנבחרו בקפידה בתהליך שארך כ-5 חודשים מתוך כ- 200 חברות שהגישו בקשות. תהליך הסינון כלל קבלת חוות דעת ממשקיעים ויועצים רבים מקהילת ההון סיכון בישראל.
הבחירה נעשתה כשקלול קולות המנטורים והקהל הרחב, שהצביע באמצעות סמארטפונים בזמן אמת.
במהלך האירוע הציגה שובל שביט, מנכ"לית החברה, את המיזם הזוכה. "אמקירי מיועד לדור המילניאל. מדובר בשילוב של בושם וצבע שהרי היום הכל עם דגש על ויזואליות. הכוונה היא לשווק זאת גם ברשתות החברתיות לדור זה".
לדבריה, עיצוב הבושם הוויזואלי מחזיק במשך שלושה ימים ואילו הריח 12 שעות. שביט הוסיפה עוד כי בעתיד יוכלו חברות ליצור קעקועי בשמים ויזואליים בחותמת אישית תחת המותג שלהן.
סטארט-אפים נוספים שהשתתפו בתחרות עסקו בתחומי פינטק, מזון, ייצור תעשייתי, רחפנים ומשלוחים, חינוך, רובוטיקה, תשתיות מים ונפט, Computer Vison, סייבר למכשור רפואי, פרסום, משחקים ועוד.
בין המשתתפים בתחרות נמנה גם DoMed, שהוצג על ידי נטלי תשובה, פיתוח הגנה למכשור רפואי מסוג IoT על רקע החשש למתקפות סייבר בקוצבי לב, מכשירי ניטור לסוכרת וכדומה, שעלול להוביל לסיכון חיי אדם;
RedFalcon, סטארט-אפ שפיתח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית vמאפשרת צמצום משמעותי של כח מחשוב; SkyLine Robotics פיתוח רובוטים לניקוי חלונות חיצוניים בגורדי שחקים במקום בני אדם; SegaSec פיתוח הגנה אקטיבית על עסקים והלקוחות שלהם מפני מתקפות סייבר מסוג פישינג; Flytrax אשר פיתוח מערכת הפעלה חכמה לניהול משלוחים מבתי עסק לצרכנים באמצעות רחפנים ועוד.
נעם קנטי, שותף בכיר ב- EY, שניהל את התחרות והנחה אותה, אמר כי "בשנים האחרונות רואים שינוי משמעותי בתחומי הפעילות ובסוגי הבעיות להן החברות נותנות פתרון. אם בשנים קודמות חלק גדול מהחברות ייצרו מוצרים טכנולוגיים שנמכרו לאנשי IT בחברות אחרות ללא חשיבות מהו התחום בו פועלים הלקוחות, היום החברות מייצרות מוצרים עבור אנשי העסקים של הלקוחות שלהן".
לדבריו, "יזמים טכנולוגיים היום מכירים היטב את הדינמיקה והאקוסיסטם של תעשיות מסורתיות אותן הן משבשים, את המידע הזורם בהם ואופן שימושו ופותרים בהם כשלים ואי יעילויות מסורתיים. באופן זה הכל הופך למבוסס טכנולוגיה, מנדלן דרך ביטוח, אוטומוטיב, מזון וכו'".
אמקירי הולכים לכבוש את העולם, חברה אדירה, אנשים אדירים.