בכיר ב-Google Cloud: "ההנהלות דווקא פתוחות בנוגע למעבר לענן"

הדעה הרווחת היא שאנשי הטכנולוגיה מקדמים את החדשנות בעוד שההנהלות מונעות אותה ● סבסטיאן מרוט, סגן נשיא שירות הענן של גוגל לאזור EMEA, טוען אחרת, ומסביר

סבסטיאן מרוט, סגן נשיא ב-Google Cloud לאזור EMEA, צילום: Alive coverage

אחת המוסכמות הבולטות בתעשייה, לפחות בכל הנוגע לענן (אם כי לא רק), היא שאנשי הטכנולוגיה להוטים לאמץ את החדשנות, בעוד שההנהלות מקשות עליהם לעשות את זה – בין אם משיקולי תקציב או משמרנות. סבסטיאן מרוט, בכיר ב-Google Cloud, טוען אחרת.

"אני לא מסכים עם הטענה שהנהלות הארגונים שמרניות בכל הנוגע למעבר לענן", אמר מרוט, סגן נשיא ב-Google Cloud לאזור EMEA, בדברו במפגש עיתונאים בכנס Next 18 של החברה, שנערך באחרונה בלונדון. "אני רואה אצל חברות מסוימות פתיחות מחשבתית והבנה שהטכנולוגיה והחדשנות יכולות לעזור להן". לראייה, ציין, "חברות 'מסורתיות' כמו דלויט, אקסנצ'ר וסאפ עוברות לענן שלנו".

"חברות אירופיות גדולות עוברות יותר ויותר לענן", הוסיף מרוט. "מה שקרה בשנה האחרונה שונה מאוד ממה שקרה ב-3-4 השנים שלפני כן: אנחנו עוברים לעידן חדש, שבו ההנהלות רוצות להבין איך הן משנעות את העסקים לענן. לכן גם ביצענו הרבה השקעות באירופה".

בארץ, ציין הבכיר בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, מדובר בשוק שונה, משום שכמו בדברים אחרים – השוק הישראלי הוא מאמץ מוקדם גם של מחשוב ענן. "השוק הישראלי הוא מאוד דיגיטל נייטיב (הוא הזכיר בהקשר זה את Wix – י"ה), עם הרבה סטארט-אפים וחברות שנולדו לתוך הענן. גם בשוק הארגוני הישראלי יש הבנה שהעתיד נמצא שם".

"כשחברה בוחנת שווקים, היא מנסה לראות איפה היא תיצור את האימפקט הכי גדול. לכן, החלטנו להשקיע בישראל בשלב מוקדם", אמר מרוט.

מה עם ה-A ב-EMEA?

ראשי התיבות של EMEA הם אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. בדרך כלל בכנסים של חברות טכנולוגיות המיועדים באזור זה, מדינות אירופה הן הבולטות, ואחריהן ישראל, כשהעולם הערבי ומדינות אפריקה פחות מורגשים. לראייה, בעוד שסיקרו את הכנס יותר מ-10 עיתונאים אירופיים ושניים מישראל הקטנה, מאפריקה הגיעה רק עיתונאית אחת. מדרום אפריקה.

אלא שלדברי מרוט, Google Cloud עושה מאמצים לא מעטים לקנות אחיזה גם ביבשת השחורה. כך, יש לה שותפות עמוקה עם אחת מענקיות הקמעונות בדרום אפריקה, והיא מגלה נוכחות גם בצפון אפריקה, בניגריה ובמדינות נוספות.

הוא ציין כי הפעילות במקומות רבים נעשית עם שותפים, כאשר באפריקה ובעולם הערבי שירות הענן של גוגל פועל רק בשיטה זו. "השותפים יוצרים עבורנו ערך רב והם גם מכירים יותר את השווקים המקומיים. אני לא רוצה לראות טרנספורמציה דיגיטלית של ארגון שנעשית דרכנו מתחילה ללא שותף", אמר מרוט.

"ארגונים שלא יאמצו ענן – ייכנסו לצרות"

מרוט התייחס באירוע למספר סוגיות נוספות, בהן הנתח הקטן של Google Cloud בשוק הארגוני. כמו אייל מנור, סגן נשיא להנדסה בשירות הענן של גוגל, הוא הסביר זאת בכניסה מאוחרת של החברה לשוק. "התחלנו מאוחר אבל השוק הזה ער מאוד, יש לנו פוטנציאל רב להעלות את הנתח שלנו בו. לראייה, אנחנו החברה העולה ביותר בשנה האחרונה – בין אם זה בפלטפורמה כשירות (PaaS), תשתית כשירות (IaaS) ותוכנה כשירות (SaaS)". כאן הוא העביר ביקורת על אחת המתחרות, אורקל, ואמר שבניגוד אליה, "אנחנו עובדים בשוק בשקט".

נושא בוער נוסף שאליו התייחס מרוט הוא הפרטיות והאבטחה: "זה מאוד חשוב לנו ויש חברות גדולות שצורכות את השירות שלנו בגלל זה. שמירה על הפרטיות היא דבר מסובך, אבל יש לנו קבוצות שעובדות על זה עם הלקוחות במדינות השונות ובתעשיות השונות".

ומה באשר לחברות שבכל זאת נרתעות מענן, או כאלה שהאסטרטגיה שלהן היא כלל לא לעבור אליו? "אני שואל אותן: איך תשרדו את חמש השנים הקרובות אם לא תאמצו ענן? הענן הוא לא רק תשתית אלא כל האקו-סיסטם, הוא המקום הטוב ביותר לאחסון נתונים, וחברות שלא אכפת להן מהנתונים שלהן ייכנסו לצרות", אמר מרוט.

לסיכום הוא ציין כי "הענן הוא הזדמנות גדולה לארגונים גדולים, כמו גם לעסקים קטנים ובינוניים, כי לא צריכים להשקיע כל כך הרבה בתשתית. זאת הזדמנות גדולה להגדיל את העסקים שלהם ואנחנו רוצים שהם יעשו את זה דרכנו".

הכותב היה אורח החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים