מחקר: חברות הסלולר מפסידות 13 מיליארד דולרים מדי שנה – מפני שיש להן פחות מנויות ממנויים
ממחקר שפורסם בוועידת הסלולר העולמית עולה, כי הפער בין מספר המנויים למספר המנויות עומד על 300 מיליון, לטובת הגברים ● הפוטנציאל הגבוה ביותר הוא במזרח אסיה, שם יוכל שוויון בין מחזיקי ומחזיקות המכשירים הניידים להניב לחברות הכנסות של עד 4 מיליארד דולרים בשנה ● המחקר ממליץ לחברות הסלולר לפרסם לנשים ולהסביר להן את היתרונות שבהחזקת טלפון סלולרי, ביניהם עצמאות חברתית וכלכלית
למין של המנויים על שירותי חברות הסלולר יש השפעה על ההכנסות שלהן: ממחקר חדש עולה, כי חברות אלה מפסידות מדי שנה תוספת של 13 מיליארד דולרים פשוט מפני שיש פחות מנויות מאשר מנויים. הפער בין המינים עומד על 300 מיליון לקוחות.
המחקר, שפורסם אתמול (ד') בתערוכת הסלולר העולמית MWC 2010, שנערכת בברצלונה, נושא את הכותרת "נשים וסלולר: הזדמנות עולמית". הוא נערך על ידי ארגון ה-GSM וקרן שרי בלייר לנשים – ארגון צדקה התומך ביוזמה נשית, שבראשו עומדת רעייתו של ראש הממשלה לשעבר של בריטניה. מטרת המחקר הייתה לבדוק את השימוש במכשירי סלולר על ידי נשים במדינות שרמת ההכנסה שלהן נמוכה ובינונית ולהבין את הגורמים החוסמים את אימוץ הטכנולוגיות הסלולריות על ידי הנשים במדינות הללו.
מפילוח לפי אזורים גיאוגרפיים, עולה, כי אילו היה מספר המנויות של החברות הסלולריות שווה למספר המנויים, הכנסות החברות היו יכולות להיות גבוהות, לדוגמה, ב-740 מיליון דולרים באמריקה הלטינית ועד 4 מיליארד דולרים במזרח אסיה. המחקר מצביע על כך ששני שלישים מהמנויים הפוטנציאליים החדשים באזורים הללו הן נשים.
עוד מצא המחקר, כי 93% מהנשים שמשתמשות במכשירים סלולריים מרגישות בטוחות יותר בזכותם. 85% דיווחו, כי המכשיר גורם להן להיות עצמאיות יותר כלכלית, ו-41% ציינו שמאז שיש להן טלפון סלולרי, ההכנסה שלהן עלתה ויש להן הזדמנויות מקצועיות רבות יותר.
בנוסף, נראה שאם החברות הסלולריות ידגישו בפני נשים את היתרונות שבבעלות על מכשיר נייד, הן תוכלנה לקדם של מטרות חברתיות וכלכליות רבות. לפי מחקר שנערך על ידי חברת דלויט (Deloitte), עלייה של 10% בחדירה סלולרית מובילה לעלייה של 1.2% בתמ"ג במדינות מתפתחות.
המחקר החדש מציע לתעשיית הסלולר, לקהילת הפיתוח ולקובעי המדיניות לנקוט כמה צעדים כדי לסגור את הפער הקיים: פנייה שיווקית ממוקדת לנשים; יצירת תוכניות חדשניות כדי להרחיב את ההבנה של הנשים את נושא התקשורת הסלולרית; קידום טלפונים סלולריים כגורם המשפר את איכות החיים, וכן כמכשיר המאפשר התפתחות בחינוך, בבריאות, בתעסוקה, בבנקאות ובהזדמנויות עסקיות.
בלייר אמרה עם פרסום המחקר, כי "כל אישה, בכל מקום, זקוקה לטלפון סלולרי. זה המסר הפשוט של המחקר הזה. נשים יכולות להשתמש במכשיר החיוני הזה כדי לשפר את הסיכויים שלהן, של משפחותיהן ושל קהילותיהן. אם הן יהיו מחוברות יותר, הן יחושו בטוחות יותר, ימצאו תעסוקה, יקימו עסקים, תהיה להן גישה לבנקים, הן ילמדו על מצב השווקים, ובכלל – יזכו ליתרון חברתי וכלכלי".
תגובות
(0)