כבוד לישראל: מנמ"ר בנק יהב – בין 100 המנמ"רים הטובים בעולם

גדי דודיאן, סמנכ"ל מיחשוב וטכנולוגיה בבנק, נכלל ברשימת 100 המנמ"רים המצטיינים של ארגון ה – CIO האמריקני מבית IDG לשנת 2018 ● שילובו של מנמ"ר ישראלי ובנק ישראלי ברשימה הינו אירוע נדיר

גדי דודיאן, סמנכ"ל מיחשוב וטכנולוגיה בבנק יהב. צילום: באדיבות ארגון ה-CIO

גדי דודיאן, סמנכ"ל מיחשוב וטכנולוגיה בבנק יהב, נכלל ברשימת 100 המנמ"רים המצטיינים, של ארגון ה–CIO100 האמריקני מבית IDG לשנת 2018.

ארגון ה – CIO100 בוחר מדי שנה את מנהלי ה – IT והארגונים מכל מגזרי השוק בעולם במסגרת תחרות שנתית רחבת היקף. הפרס מוענק ל 100 ה – CIO'S והארגונים המובילים בעולם בכלל התחומים כולל בנקאות, ביטוח, רפואה, תעופה, תחבורה, תעשייה, חקלאות, תקשורת, ביטחון, תוכנה, פרסום ושיווק, חינוך, קמעונאות, ממשלה, נדל"ן, ביוטכנולוגיה, ספורט ועוד.

שילובו של מנמ"ר ישראלי ובנק ישראלי ברשימה הינו אירוע נדיר ביותר בפרויקט יוקרתי זה, מאחר ועד כה ישראלים ספורים נכללו ברשימה היוקרתית הזו.

100 ה – CIO's נבחרו על יד פאנל של 50 שופטים בינלאומיים חיצוניים שהינם מומחים לתעשייה, בכירים באקדמיה, בכירים במגזר העיסקי וסמנכ"לי מערכות מידע בכירים לשעבר, וזאת לאחר שכתבו מאמר ונדרשו לענות לעשרות שאלות בנושאי ניהול, חדשנות, יזמות, דיגיטל והובלה עיסקית.

ועדת השופטים כתבה כי הפרס מוענק על שימוש בטכנולוגיה בדרכים חדשניות כדי לספק ערך עסקי ויתרון תחרותי, לייעל תהליכים עסקיים, לאפשר צמיחה ולשפר את הקשרים עם הלקוחות.

כזכור, בנק יהב החליף את מערכות הליבה שלו למערכת ליבה בינלאומית מבית קונצרן הענק TCS – Tata consultancy services ltd בפרויקט ארוך ומורכב שנמשך כשלוש שנים, והפך לבנק הראשון בישראל המשתמש במערכת ליבה דיגיטלית מהשורה הראשונה.

מהלך זה מהווה פריצת דרך במערכת הבנקאות הישראלית וכניסה לעולם הבנקאות הדיגיטלית בזמן אמת, דבר שמאפשר לבנק ליהנות מאפשרות עסקיות חדשות בתשתית דיגיטלית וטכנולוגית ברמה המתקדמת ביותר. דוידיאן הוא בין סמנכ"לי המיחשוב הוותיקים ביותר בעולם הבנקאות בישראל והפרויקט שהוביל עורר התעניינות בינלאומית רחבה ביותר.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שדודיאן ובנק יהב זוכים לפרסים בינלאומיים. ב-2016 הכתירה אותם סוכנות IBS כמובילי הפרויקט הזוכה הגדול והמורכב ביותר בעולם במסגרת פרויקטים של מערכות ליבה במערכת הפיננסית.
בין יתר הזוכים השנה בתחרות נכללו החברות הבאות אדובי, CA , יבמ,

נימוקי ההחלטה

בנימוקים להחלטה לשלב את דודיאן ברשימה השנה, כתבו חבר השופטים כי "דודיאן ניהל את הפרויקט והוביל אסטרטגיה ייחודית ויוצאת דופן בעולם הבנקאות בכלל ובעולם הפיננסי בכלל" כתבו השופטים.

"המהלך שהבנק הלך אליו, החלפת מערכות הליבה, נעשה מתוך הבנה שמערכת בנקאית חייבת להיות יעילה ופתוחה. בהמשך הם מציינים כי החלפת מערכת הליבה של הבנק, נעשתה על בסיס התפיסה של הקמת מערכת חדשה המבוססת על תוכנות מדף, שפותחו על ידי חברת TCS ההודית, " על ידי יישום תפיסה זו", נאמר עוד בנימוקים.

"מאות יישומים שבעבר היה צריך להשקיע בהם בנפרד עלו לאוויר בתהליך עתיר סיכונים של Big Bang. בנוסף המערכת החדשה נבנתה בתאימות מלאה לרגולציה ולתקנים נדרשים, דבר שמסובך בפני עצמו" נכתב בהמלצות.

בהמשך מציינים השופטים כי דודיאן ראוי לפרס על ייזום, ניהול והובלת המהלך, שהוא פרויקט ראשון מסוגו בישראל. בעקבות הפרויקט הזה, כותבים השופטים, נסללה הדרך לכניסת הבנק לעולם הבנקאות הדיגיטלית.

"עמידתו של הפרויקט בכל היעדים שהוצבו ועלייתו לאוויר באופן מוצלח, יצרה תפיסת עתיד חדשה בעולם הפיננסי ומציבה את בנק יהב בחזית הטכנולוגיה העסקית" נאמר.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בני

    כל הכבוד!!!!! כבוד למדינה!!!!!!!! ישר כוח

  2. אהרון לוי

    בנק יהב שירות הכי גרוע. האתר ללקוח מזעזע, כמעט אין פעולות שאפשר לעשות און ליין. עבודה מול פקידים רק עם פקסים.

אירועים קרובים