"המומנטום של הענן נמשך; הוא הדרך הטובה ביותר לנהל את ה-IT"
"גוגל קמה במטרה לארגן ולספק את כל המידע לציבור הרחב; כיום אנחנו עושים זאת בארגונים", אמרה דיאן גרין, מנכ"לית Google Cloud, באירוע הענן המרכזי של החברה
"יש מומנטום אדיר של מעבר לענן. הוא מבצע מהפכה ב-IT והדרך הטובה ביותר לנהל אותו", כך אמרה דיאן גרין, מנכ"לית Google Cloud, שירותי הענן של גוגל.
גרין דיברה באירוע Next 18 של החברה, שנפתח היום (ד') במרכז האירועים הענק ExCel בלונדון, ושעל פי גוגל הוא כנס הענן הגדול ביותר שערכה. היא סיפרה לקהל של אלפי המשתתפים על ההתפתחויות בעולם הענן ובשירותי החברה, אבטחה, בינה מלאכותית ועוד נושאים חמים, אבל לא דיברה על העזיבה של גוגל את מכרז הענן הענק של הפנטגון, בשווי של מיליארדי דולרים.
אתמול (ג') פורסם כי החברה החליטה לפרוש מהמכרז בטענה שהיא חוששת שהוא כולל הפרת פרטיות שלא עומדת בקנה אחד עם העקרונות שלה. זאת, לאחר שנשמעה בארצות הברית ביקורת רבה על כך. יצוין כי כבר לפני חצי שנה פורסמו הערכות שלפיהן AWS, המתחרה הגדולה של גוגל והחברה המובילה בשוק, היא זו שתזכה במכרז.
עם זאת, גרין שחררה הצהרה כללית שלפיה "אנחנו מקיימים דיונים רבים עם גופי ממשל ורגולציה, כדי להבין מה אומר עבורם המסע הדיגיטלי, המעבר לענן".
מטבע הדברים, מאחר שמדובר בכנס אירופי, גרין התייחסה לפעילות של Google Cloud ביבשת. היא ציינה כי החברה הגדילה בשנים האחרונות, ובפרט בשנה האחרונה, את ההשקעות שלה באירופה, ועל הבמה עלו בכירים בחברות אירופיות כמו סאפ, שסיפרו עד כמה שירותי הענן של גוגל מסייעים להם בפעילות העסקית.
"לרכז את כל המידע עבור ארגונים"
"גוגל הוקמה לפני 20 שנה במטרה לארגן ולספק את כל המידע למשתמשים", אמרה גרין. "כיום, שני מיליארד אנשים משתמשים במנוע החיפוש שלנו. התחלנו עם החזון של להביא את כל המידע, וכיום יש לנו שני מיליארד משתמשים. כך גם Google Cloud, שצמח במהרה בשנים האחרונות. אנחנו מעוניינים לרכז את כל המידע עבור ארגונים".
למרות הצמיחה, גוגל היא עדיין החברה השלישית בגודלה בשוק הענן הארגוני, וצועדת בפער ניכר אחרי AWS ו-Azure של מיקרוסופט. עם זאת, גרין ציינה שיש ל-Google Cloud יתרונות אל מול המתחרות – בעיקר בכל הנוגע לשלוש מילות באזזז: אבטחה, אנליטיקה ובינה מלאכותית. היא ציינה כי החברה הוכרה על ידי פורסטר כמובילה בתחום הענן המאובטח. בכדי לסבר את האוזן, גרין אמרה ש-"בכל דקה אנחנו מסננים 10 מיליון מתקפות ספאם ופישינג".
בתחומי האנליטיקה והבינה המלאכותית ציין רג'ן שת', מנהל פיתוח מוצר בשירותי הענן של גוגל, את המוצר Cloud AutoML, שמאפשר טיפול טוב יותר ב-Big Data, בניית מודלים שונים מבוססי בינה מלאכותית, ואנליטיקה חיזויית. ניתוח המידע, לדבריו, נעשה באמצעות המוצר "בשניות ולא בדקות".
עוד אמר שת' כי "80% מהמידע הוא כיום בלתי מובנה. בחמש השנים האחרונות, המכונות למדו איך לנתח אותו, אלא שיש רק עשרות אלפי אנשים שיודעים לעשות זאת ולתכנת אותן מתוך מיליוני מפתחים. אנחנו פותרים את זה".
עוד מילת באזזז שתפסה מקום מכובד ביום הראשון של כנס הענן של גוגל היא קוברנטיס. החברה הכריזה על הזמינות של גרסת הבטה של NEG (ר"ת Network Endpoint Groups), שתומכת ב-Google Cloud ובמנוע הקוברנטיס שלה. בגוגל טוענים שעם המערכת החדשה, על פי גוגל, "לקוחות יוכלו לבצע את הבדיקות בצורה בריאה יותר ולטעון את ה-Pods בצורה מדויקת יותר".
הענן למען שימור בעלי חיים
כמקובל בכנסים מעין אלה, אנשי Google Cloud העלו לבמה בכירים בחברות שונות כדי שיספרו על הניסיון שלהם עם שירותי הענן של גוגל. אחד מהם היה טוני פרננדז, מנכ"ל אייר אסיה, חברה מלזית גדולה לטיסות לואו-קוסט (שאינה טסה לישראל או ממנה). הוא סיפר על הגידול המטאורי של החברה בשנים האחרונות – מ-200 אלף נוסעים בימיה הראשונים ל-90 מיליון כיום, ועל "השינוי הארגוני הגדול" שעשתה בה הטמעת חבילת הענן הארגונית של גוגל, G-Suit.
דוגמאות נוספות הן סאפ וגן החיות הלונדוני ZSL, שבכובע השני שלו עוסק בשימור בעלי חיים שעומדים בפני השמדה. סופי מקסוול, מנהלת הטכנולוגיות של הארגון, ציינה כי "ב-40 השנים האחרונות איבדנו 58% מהיצורים החיים ברחבי העולם, והעבודה על מנת לשמור על הנותרים רבה. אנחנו מקבלים הררים של מידע, כולל 400 אלף תמונות בכל יום, וצריכים לשמור את כולו ולנתח אותו. יצרנו מודלים באמצעות הענן של גוגל והיינו מופתעים מהתוצאות: זינוק של 91% ביעילות. זה גם אפשר לנו ליצור מודלים מיוחדים לבעלי חיים ובתי גידול שונים".
הכותב הינו אורח החברה בכנס.
תגובות
(0)