קלאודרה והורטונוורקס מתמזגות לחברה של יותר מ-5 מיליארד דולרים

אנליסטים: "המיזוג בין שתי היריבות יחולל שינוי דרמטי בעולם ניהול הנתונים בהיקף גדול" ● לחברה המשולבת יהיו הכנסות שנתיות של 720 מיליון דולרים ויותר מ-2,500 לקוחות

קלאודרה ונורטונטוורקס מתאחדות.

היריבות קלאודרה והורטונוורקס יתמזגו לחברה אחת שתהיה בעלת שווי של 5.2 מיליארד דולרים, כך הודיעו לאחרונה שתי החברות.

לחברה המשולבת יהיו הכנסות שנתיות המוערכות בכ- 720 מיליון דולרים ויותר מ-2,500 לקוחות. בשל המיזוג היא מקווה להגיע לחיסכון שנתי של יותר מ-125 מיליון דולרים באמצעות מיטוב המכירות והמו"פ. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2019, בכפוף לאישור בעלי המניות של שתי החברות והרגולטורים בארצות הברית. על פי תנאי המיזוג, בעלי המניות של קלאודרה יהיו הבעלים של כ-60% מהחברה החדשה ואלה של הורטונוורקס – הבעלים של יהיו הבעלים של 40% ממנה.

פלטפורמה ארגונית לניהול נתונים, למידת מכונה וניתוח מתקדם

קלאודרה פועלת בתחום ניהול מידע המבוסס על Apache Hadoop – תוכנת קוד פתוח למחשוב מבוזר. היא מפתחת תוכנה היברידית המשלבת בין תוכנת הקוד הפתוח Hadoop עם הטכנולוגיה הקניינית שלה ומספקת פלטפורמה ארגונית לניהול נתונים, למידת מכונה וניתוח מתקדם. היא הוקמה ב-2008 על ידי יוצאי גוגל, יהאו!, פייסבוק ואורקל.

ב-2012 אורקל הודיעה על שותפות עימה לטובת בנייה של התקן ביג דטה. לאחר מכן קלאודרה בנתה שיתופי פעולה עם Dell, אינטל, SAS, מאסטר קארד, דלויט, קייפ ג'מיני, סאפ, אקסנצ'ר, טאטא, EMC ו-Azure של מיקרוסופט. המטה שלה יושב בפאלו אלטו קליפורניה, ולה 1,600 עובדים.

טום ריילי, מי שעמד בראש קלאודרה מאז 2013, ישמש כמנכ"ל החברה הממוזגת. ריילי היה מנכ"ל ArcSight עד שזו נרכשה על ידי HP ב-2010. רוב בירדן, מנכ"ל הורטונוורקס, יישב בדירקטוריון החברה הממוזגת.

הורטונוורקס הוקמה ב-2011 על ידי 24 מהנדסי תוכנה. היא יושבת בסנטה קלרה שבקליפורניה. החברה מתמקדת בפיתוח ותמיכה של Hadoop, מסגרת המאפשרת עיבוד מבוזר של מערכות נתונים גדולות על פני אשכולות מחשבים.

הגיעה הכי מהר לשווי מוערך של יותר מ-100 מיליון דולרים

הורטונוורקס היא החברה שהגיעה הכי מהר לשווי מוערך של יותר מ-100 מיליון דולרים ולה יותר מאלף עובדים. היא מספקת פתרונות Hadoop Big Data, המניבים לארגון תובנות עסקיות מכל סוגי המידע שיש לו – מידע הנמצא בתנועה ממחסן הנתונים הארגוני, DWH, החוצה – וגם ממידע הנמצא במצב סטטי, "במנוחה". HDP (ר"ת Hortonworks Data Platform) הוא פתרון Hadoop המותאם לארגוני אנטרפרייז. זוהי פלטפורמת מידע המאפשרת לארגונים לעבד נתונים רבים בכמה פלטפורמות במקביל, עם אבטחה ברמה גבוהה, ביצועים והתאמה לרגולציה.

אנליסטים ציינו כי "המיזוג בין שתי היריבות בעולם הקוד הפתוח והביג דטה יחולל שינוי דרמטי בעולם ניהול הנתונים בהיקף גדול".

בירדן אמר כי "זהו מיזוג שמשנה את כללי המשחק. ניצור חברת ענק, שתספק תוכנה לניהול נתונים בסביבה מרובת עננים או ברישוי מסורתי. נביא ערך ללקוחות, לשותפים ולקהילת הקוד הפתוח".

ריילי אמר כי בכוונת החברה החדשה ליצור את "הענן הראשון לנתונים בתעשייה, תוך שימוש בבינה מלאכותית. החיבור של היכולות של הורטונוורקס, בניהול נתונים מקצה לקצה, עם אלו של קלאודרה, במחסן הנתונים ובלימוד מכונה – יביא ערך מוסף. נסייע ללקוחות הארגוניים להצליח במימוש הטרנספורמציה הדיגיטלית".

הורטונוורקס מיוצגת בישראל על ידי חטיבת התוכנה של מטריקס. י.א. מיטווך ובניו מספקים לקלאודרה שירותי ייעוץ, תמיכה והפצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים