ג'ף בזוס עקף את ביל גייטס ברשימת עשירי ארצות הברית

בזוס הפך לאמריקני העשיר ביותר גם ברשימה של פורבס, לאחר שהכפיל את הונו בשנה האחרונה ● שוויו של מייסד ומנכ"ל אמזון עומד כיום על יותר מ-160 מיליארד דולר, בעוד שזה של גייטס - "רק" על קצת פחות מ-100 מיליארד

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

ג'ף בזוס, שכבר הוכתר לאיש העשיר ביותר בהיסטוריה המודרנית, שבר עוד שיא בכל הנוגע להונו האישי: הוא עקף את ביל גייטס וכבש את פסגת רשימת האנשים העשירים ביותר בארצות הברית של פורבס – כך פרסם העיתון אתמול (ד').

המנכ"ל והמייסד של אמזון, שהוא הבעלים גם של הוושינגטון פוסט (אם כי נראה שלא משם מגיע ההון שלו) הכפיל את שוויו בשנה האחרונה: אם בעת פרסום הרשימה הקודמת של פורבס הוא היה שווה 81.5 מיליארד דולר, כעת עומד הסכום על כ-160 מיליארד. לא רק זאת, אלא שהוא פתח פער גדול מאוד מול הבאים אחריו ברשימה, ובראשם גייטס, ששווה, על פי הרשימה, 97 מיליארד דולר. מאז הפרסום המשיך הונם של השניים לגדול: בזוס שווה, נכון לכתיבת שורות אלה, 161.2 מיליארד דולר וגייטס – 98 מיליארד.

מזהיר. ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

אחרי השניים מדורגים וורן באפט, הבעלים של ברקשייר האת'וויי, ומיד בהמשך עוד שני בכירי היי-טק: מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, ולארי אליסון, מייסד אורקל. עוד יצוין שהנשיאות לא עושה טוב להונו של דונלד טראמפ: הנשיא האמריקני, שרק השבוע נחשף בניו-יורק טיימס שהרוויח חלק מהונו תוך העלמת מסים (דבר שטראמפ מכחיש), ירד 11 מקומות ברשימה של פורבס לעומת השנה שעברה והונו הנוכחי עומד על 3.1 מיליארד דולר "בלבד".

בזוס עשה בשנה האחרונה קפיצה גדולה במיוחד: הוא חצה את רף השווי של 100 מיליארד הדולרים רק בנובמבר האחרון. כלומר: ב-11 החודשים האחרונים הוא הוסיף להונו יותר מ-60 מיליארד דולר. לשם השוואה, על פי השכר הממוצע במשק (הישראלי), כל אחד מאתנו מרוויח בתקופה הזאת פחות מ-100 אלף שקלים (קצת יותר מ-25 אלף דולר).

זו גם לא הרשימה הראשונה השנה שבה עבר בזוס את גייטס: הוא עשה זאת ברשימת עשירי העולם ובדירוג דומה של בלומברג, שפורסם ביולי האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים